Er det noen som har gjort seg noen tanker rundt dette? Eller er jeg virkelig i ferd med å bli gal?
Ja du er virkelig iferd med å miste forstanden!
Neida :mozilla_wink:
Jeg prøver å forstå dette med "nåtid".
Hvortid er nåtid? Det virker ikke som det finnes, for "nåtid" er jo stadig "fortid" (isted, nå nettopp). Hvorlenge varer nåtid? bestemmer man selv, etter hva konteksten er, eller varer det i et øyeblikk (ca.1 sekund)? Men 1 sekund kan jo også deles opp i uendelig antall mindre tidsenheter. Kanskje det bare er for- og fremtid.
Er da hele planeten vår fanget i denne lineære tidssonen vi oppfatter? Hva med de andre livsformene vi utgjør?
Ja, uansett om tiden er lineær, spiral, sirkulær, trekantet eller uformet, så
er tid og rom ett. Dvs alle fysiske objekter (et mann, en planet, en stein, et katt, en ert osv) består av 4 uadskillelige dimensjoner; lengde, bredde, høyde og tid. Tid er den 4. dimensjon, som sørger for at objektet er i forandring/utvikling. For alt er i forandring, noe forandrer seg bare i et saktere tempo enn andre ting.
Hvor lenge varer en inkarnasjon sett fra den andre siden? Hvordan har det seg at vi finner våre tidligere levninger nå og samtidig lever det livet i en annen oppfatning?
Jeg vet ikke helt om jeg tror på reinkarnasjon, hadde jo vært litt pussig om du hadde møtt deg selv i døren, i en annen inkarnasjon. Hadde du ikke kjent deg selv igjen da? Det må jo være noen som har funnet seg selv?
Men tidsoppfattelsen sett fra "den andre siden", tror jeg kan sammenlignes ved å sammenligne f.eks. vår tidsoppfattning og et insekts tidsoppfattning.For oss er 70-110 år ok levealder. For en flue, er det helt enormt lang tid. Hvem har rett?