Har et vennepar som for et år siden flyttet inn i en enebolig hvor det fra første stund har vært mye "aktivitet" av ymse slag. Ting som flyttes på, lys og elektriske apparater som skrur seg av og på, banking, slamring med dører, lyd av skritt i rom hvor ingen er osv osv.
Nå er jo dette forsåvidt "standard" ting folk forteller om når de mener de har opplevd spøkelser, ånder eller hva man enn velger å kalle det, men nå kommer jeg til det jeg egentlig ønsker litt innspill fra dere andre (mer erfarne?) på...
Min samboer, som forøvrig alltid har vært totalt uinterressert i, og ihvertfall ikke trodd på, noe som har med det paranormale å gjøre, opplevde noe merkelig da han var i dette huset for en stund siden.
Han og de to som bor i huset sitter i sofaen og snakker om alt det merkelige som har skjedd der, da han plutselig kjenner ei hånd på skulderen. Samtidig føler han en utrolig trang til å spørre de som bor der om noe. (vil ikke spesifisere dette, da det var et spørsmål av privat art) Men han stiller spørsmålet, kjenner igjen hånda på skulderen, og nå klemmer den litt.( Han opplevde det ikke skremmende, mer anerkjennende)
Dette skjedde flere ganger, og han fortalte etterpå at han ble mer overrasket enn redd da han kjente hånda på skulderen.
Det som derimot virkelig skremte ham, var følelsen av at, som han selv sa, noen eller noe kommuniserte gjennom ham.
Han gjenfortalte samtalen til meg da han kom hjem, og jeg ble overrasket over hva som var blitt sagt med tanke på at jeg kjenner ham som en mann av ganske få ord...
Er egentlig bare nysgjerrig på hva dette kan ha vært, og på om noen har opplevd noe liknende. Jeg var ikke der selv når dette skjedde, men fikk hjem en mann som var hvit i fjeset og helt skjelven, og det eneste han sa på lang tid var: NÅ er jeg overbevist!!
Så jeg er ikke i tvil om at han opplevde noe, men lurer veldig på hva...
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Ønsker innspill...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Okt 2005 20:17
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: skien
dette høres virkelig ut som en ånd som har blitt værende i dette huset.det kan selfølgelig være en avdød slektning av de som bor der som har et budskap å komme med, men hvis det var ekle ting som ble sagt er det nok ikke det.det som skjedde med kjæresten din var sikkert en skremmende opplevlse for ham, men det er nå en gang sånn at vi har iboende evner i oss som vi ikke alltid er oss bevisst. denne ånden som snakket mellom ham,brukte ham som verktøy for å få fram sitt budskap fordi hans vibrasjonsnivå lå såpass høyt da at ånden kunne kommunisere mellom ham. kankje han bør bli et medium :mozilla_laughing: skulle dette skje igjenn, ville jeg kontaktet et profesjonellt medium/klarsynt for å få hjelp, for dette er ikke noe en uerfaren skal prøve seg på. det finnes desverre ånder som ikke alltid vil oss godt å de må vi få fjernet over på den andre siden hvis de skaper frykt og redsel blant oss! lykke til
Antall ord: 183
myss
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Takker for svar :mozilla_smile: (hadde nesten gitt opp håpet...)
Men vil oppklare et par ting.
For det første, det var ikke noe ekkelt/skremmende i det som ble sagt, men det lå på et psykisk "dypt" nivå. (eller høyt om du vil).
En annen ting jeg ikke skrev i det første innlegget, er at det allerede har vært to ulike seanser i huset, hvor det er blitt bekreftet åndelig aktivitet. Det er blitt forsøkt renset, men en (eller to) ånd(er) kunne eller ville ikke hjelpes over på den andre siden.
Jeg har også vært inne på tanken om at han kanskje er over gjennomsnittet mottakelig for det paranormale, det har vært mange små episoder oppigjennom som har fått meg til å stusse. Men han har som sagt alltid vært dypt kritisk, og avfeid det som tilfeldigheter.
Jeg derimot er "troende" :mozilla_wink: , og syns det er interressant å høre hva dere andre har å si om dette!!
*Klem*
Men vil oppklare et par ting.
For det første, det var ikke noe ekkelt/skremmende i det som ble sagt, men det lå på et psykisk "dypt" nivå. (eller høyt om du vil).
En annen ting jeg ikke skrev i det første innlegget, er at det allerede har vært to ulike seanser i huset, hvor det er blitt bekreftet åndelig aktivitet. Det er blitt forsøkt renset, men en (eller to) ånd(er) kunne eller ville ikke hjelpes over på den andre siden.
Jeg har også vært inne på tanken om at han kanskje er over gjennomsnittet mottakelig for det paranormale, det har vært mange små episoder oppigjennom som har fått meg til å stusse. Men han har som sagt alltid vært dypt kritisk, og avfeid det som tilfeldigheter.
Jeg derimot er "troende" :mozilla_wink: , og syns det er interressant å høre hva dere andre har å si om dette!!
*Klem*
Antall ord: 168
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mai 2006 15:42
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Drammen