Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hvordan finne det ut, uten at noen vet va jeg gjør?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Feb 2006 18:37
- 18
Hvordan finne det ut, uten at noen vet va jeg gjør?
sletta innlegge..
Sist redigert av Liill på 30 Jul 2006 16:52, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 2
Lill
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Mar 2006 22:13
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Lapp er et utrolig nedlatende ord..det må jeg bare kommentere
Hva hytta angår, vet jeg ikke helt hva jeg skal råde deg til. Vil du dra dit alene? Jeg synes du burde ta med deg noen som kan litt om sånt. En som har litt erfaring, hvis du vet om noen? Tror ikke du skal begynne å drive ut noe på egenhånd.
Hva hytta angår, vet jeg ikke helt hva jeg skal råde deg til. Vil du dra dit alene? Jeg synes du burde ta med deg noen som kan litt om sånt. En som har litt erfaring, hvis du vet om noen? Tror ikke du skal begynne å drive ut noe på egenhånd.
Antall ord: 66
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
[quote="-Marie-"]Lapp er et utrolig nedlatende ord..det må jeg bare kommentere
hæ hva mener du ? har jeg ikke lov til å si det?
hæ hva mener du ? har jeg ikke lov til å si det?
Antall ord: 24
Lill
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Mar 2006 22:13
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Du har selvfølgelig lov til å si hva du vil. Jeg synes bare det er nedlatende å si "Lapp". Det sa man for 70 år siden, liksom..
Antall ord: 26
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Jan 2005 12:54
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: one bedroom apartment
-Marie- skrev:Du har selvfølgelig lov til å si hva du vil. Jeg synes bare det er nedlatende å si "Lapp". Det sa man for 70 år siden, liksom..
hva burde man si da ?
er det ikke en plass isverige som hete lappland eller no ?
Antall ord: 44
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
kanskje svenskene har et annet forhold til ordet.. det inngår som et normalt ord i vokabularet.. mens her har det blitt brukt i en mer nedstettende mening?Sprint skrev:-Marie- skrev:Du har selvfølgelig lov til å si hva du vil. Jeg synes bare det er nedlatende å si "Lapp". Det sa man for 70 år siden, liksom..
hva burde man si da ?
Antall ord: 74
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Kanskje du kan høre med evt. grunneier og kommunen om de har noe kjennskap til stedets historie. Ellers er det vel noen eldre lokalkjente som helt sikkert kjenner til det. Er det noe eldresenter i kommunen der hytta ligger, så kanskje noen kan hjelpe deg der?
Antall ord: 47
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Jan 2005 12:54
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: one bedroom apartment
åja... var ikke meg bekjent.. dog jeg bruker ikke ordet til annet enn å spørre om noensnuppedilla skrev:kanskje svenskene har et annet forhold til ordet.. det inngår som et normalt ord i vokabularet.. mens her har det blitt brukt i en mer nedstettende mening?Sprint skrev:-Marie- skrev:Du har selvfølgelig lov til å si hva du vil. Jeg synes bare det er nedlatende å si "Lapp". Det sa man for 70 år siden, liksom..
hva burde man si da ?
har noe å skrive på...
Antall ord: 97
Stuttering, get it out, try to say something
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
jau.. det gjør jeg og... eneste gangen jeg bruker lapp som betegnelse på et folkeslag.. altså kulturen etc.. er når jeg skal fortelle den dårlige vitsen vettu.. som jeg ikke husker lenger engangSprint skrev:åja... var ikke meg bekjent.. dog jeg bruker ikke ordet til annet enn å spørre om noensnuppedilla skrev:kanskje svenskene har et annet forhold til ordet.. det inngår som et normalt ord i vokabularet.. mens her har det blitt brukt i en mer nedstettende mening?Sprint skrev:-Marie- skrev:Du har selvfølgelig lov til å si hva du vil. Jeg synes bare det er nedlatende å si "Lapp". Det sa man for 70 år siden, liksom..
hva burde man si da ?
har noe å skrive på...
Antall ord: 135
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
lapp er jo samer. så jeg kunne jo ha sakt en same jente.. men dem vi fant det ut til sa at det var ei lita lapp jente.. og da valgte jeg å si lapp færdi me det
Antall ord: 38
Lill
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Kanskje du kan høre med evt. grunneier og kommunen om de har noe kjennskap til stedets historie. Ellers er det vel noen eldre lokalkjente som helt sikkert kjenner til det. Er det noe eldresenter i kommunen der hytta ligger, så kanskje noen kan hjelpe deg der?
Hm.. nei hytta ligger i plurdalen.. det er langt oppi gokk og det er bare skog og ingen hus der vi har hytta.. hm! må kanskje kontakte noen som kan hjelpe meg da..
Hm.. nei hytta ligger i plurdalen.. det er langt oppi gokk og det er bare skog og ingen hus der vi har hytta.. hm! må kanskje kontakte noen som kan hjelpe meg da..
Antall ord: 80
Lill
Hide post links |