Drømmer, NDO & ut av kroppenKan astralreisende mennesker merkes av andre?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

karina skrev:
Sashaian skrev:
Civilized skrev:Det finnes mange mennesker som hevder de møter hverandre på astralplanet. :)
Jeg har møtt venner på astralplanet flere ganger. En gang drømte jeg om en bekjent av meg. Vi stod liksom inni en helt herlig energi. Rundt var det flere mennesker, men de enset vi ikke. Det var bare meg og han.. Så kysset vi.. Så hverandre inn i øynene og forvkslet en helt utrolig behagelig energi mellom blikkene våres..Jeg husker mange detaljer og farger.. Da jeg møtte han senere lurte jeg på om jeg skulle si det til han. Syntes det var litt flaut, for vi var jo ikke så "close". Så jeg sa bare," he hehe jeg drømte faktisk om deg i helgen jeg" Da så han på meg med store øyne, smilte bekreftende; "Kødder du?!! Jeg drømte om deg og!!" så sa han: "Det var så tydelig, en heelt herlig energi, vi så hverandre inn i øynene, og kysset! Rundt var det mennesker, men det var liksom bare deg og meg..." Magisk!
Men det var vel mer en drøm enn en astralreise?
Poenget var at vi "drømte" eksakt det samme. De samme detaljene osv. Jeg mener at man er på astral reise når man sover. At astrallegemeene forlater kroppen, og at man kan møte andre.. Jeg mener det er vanligere enn man er klar over. Så i og med at han og jeg opplevde det samme, er det en bekreftelse for meg på at vi møttes. You see? :)
Antall ord: 261
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18

Innlegg av Treo »

Devastaiter skrev:
Treo skrev:
Sashaian skrev:
Civilized skrev:Det finnes mange mennesker som hevder de møter hverandre på astralplanet. :)
Jeg har møtt venner på astralplanet flere ganger. En gang drømte jeg om en bekjent av meg. Vi stod liksom inni en helt herlig energi. Rundt var det flere mennesker, men de enset vi ikke. Det var bare meg og han.. Så kysset vi.. Så hverandre inn i øynene og forvkslet en helt utrolig behagelig energi mellom blikkene våres..Jeg husker mange detaljer og farger.. Da jeg møtte han senere lurte jeg på om jeg skulle si det til han. Syntes det var litt flaut, for vi var jo ikke så "close". Så jeg sa bare," he hehe jeg drømte faktisk om deg i helgen jeg" Da så han på meg med store øyne, smilte bekreftende; "Kødder du?!! Jeg drømte om deg og!!" så sa han: "Det var så tydelig, en heelt herlig energi, vi så hverandre inn i øynene, og kysset! Rundt var det mennesker, men det var liksom bare deg og meg..." Magisk!

Siden du beskriver det som en drøm høres det mer ut som "drømmevandring", dvs en telepatisk drøm. For at to stykker skal møtes på astralplanet krever det at begge er i stand til å komme seg til astralplanet, og så at den ene finner den andre.
Vi rejser vel til astralplanet flere gange om ugen når vi sover?! (mindst)
Det er mulig det, men hvordan vet du vet? Jeg har skrevet ned alle drømmene mine i en måned nå, og ingen av dem kan jeg si har vært fra astralplanet. Men jeg har hatt minst en drøm tidligere som jeg har lurt på om kan ha vært fra astralplanet, og ikke en drøm.
Antall ord: 306
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Civilized »

karina skrev:Lucid dreaming er sånn at du vet at du drømmer, sant?
Ja, når du kan styre deg selv i drømmen.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Civilized skrev:
karina skrev:Lucid dreaming er sånn at du vet at du drømmer, sant?
Ja, når du kan styre deg selv i drømmen.
Sånn hadde jeg nesten hver natt da jeg var liten. Ganske gøy.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Kan dessverre ikke besvare dette vitenskapelig.. men kun erfaringsmessig.. JA absolutt :)
Antall ord: 11
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Astralreising er vel ikke særlig vitenskapelig uansett :)

Men hvordan merker man at det er en på reise og ikke en ånd?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Er det ikke ganske upassende å kalle det en reise? Er det ikke bare sånn at en er på en annen frekvens i drømme og at en tuner inn andre?
Uansett er det vel bare en del av energien som "reiser" og ikke hele energien du har i deg? JEg aner ikke hva jeg snakker om..... :mozilla_tongue:
Antall ord: 57
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av sosja »

Altså: Jeg skjønner ikke hva dere mener, men-er det slik at det kun er en drøm. La oss si det sånn at jeg drømmer om en person, vi klemmer og kysser og gud vet hva, så kommer mitt spørsmål: Drømmer den personen om meg samtidig da? Jeg må jo bare spørre, siden jeg ikke forstår dette, kan de som vet hva de snakker om, fortelle meg hva det betyr. nysgjerrig jeg, for dette er jo interessant. Herregud som jeg roter meg bort her. :?
Antall ord: 93
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18

Innlegg av Civilized »

sosja skrev:Altså: Jeg skjønner ikke hva dere mener, men-er det slik at det kun er en drøm. La oss si det sånn at jeg drømmer om en person, vi klemmer og kysser og gud vet hva, så kommer mitt spørsmål: Drømmer den personen om meg samtidig da? Jeg må jo bare spørre, siden jeg ikke forstår dette, kan de som vet hva de snakker om, fortelle meg hva det betyr. nysgjerrig jeg, for dette er jo interessant. Herregud som jeg roter meg bort her. :?
Nei :) Det er ikke det samme. Du kan fint drømme om at du kysser en person uten at du på noen måte har møtt denne personen. Det er vanskelig å forklare, særlig fordi jeg ikke har opplevd det selv.
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19

Innlegg av madjava »

karina;
Nå har eg lagt bak meg 3 heftige astralreiser for å helse på deg, men begge gangane har det enda opp med nokre mindre avvik og ein tur innom eit gamlehjem. Lite moro at alt opplevast så virkelig på gamlehjemmet da eg fekk ei rimelig velfylde, tunge og ganske illeluktande bleie rundt øyra. Nok om den delen av astralplanet.

Kan du legge ut eit brukbart kart i astralplanet og kode det med barns bokstaver som er ditt navn og din alder i tall speilvendt og oppned? Snur du så koden på hodet, finner du ein del av ei adresse. Lure på om det er rett eller feil. Mulig det har ei anna betydning for deg? :)
Antall ord: 115
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Så du antyder ikke at jeg er på gamlehjem? :mozilla_laughing:
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Sashaian skrev:Poenget var at vi "drømte" eksakt det samme. De samme detaljene osv. Jeg mener at man er på astral reise når man sover. At astrallegemeene forlater kroppen, og at man kan møte andre.. Jeg mener det er vanligere enn man er klar over. Så i og med at han og jeg opplevde det samme, er det en bekreftelse for meg på at vi møttes. You see? :)
Eller at dere tror dere drømte akkurat det samme.

Hukommelsen er lett å forfalske, og minner fra drømmer er enda enklere. Når dere begynner å sammenlikne drømmene er det lett å huske det som nevnes, selv om det aldri har skjedd. På samme måte forbigår man uoverensstemmelsene, og det får man aldri bekreftet fordi de er glemt. Dermed sitter man igjen med to helt like drømmer.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kan astralreisende mennesker merkes av andre?

Innlegg av ludoburgero »

karina skrev:Jeg kom på en ting. Om en person astralreiser, og reiser der hvor det er mennesker. F eks til huset til noen. Kan menneskene der merke noe? F eks en skygge, en lyd eller noe? Kan det vi tolker som ånder egentlig være mennesker som astralreiser rundt oss?
Jeg tror det er slik at hver gang vi mennesker drømmer, så befinner vi oss på det astrale planet. Altså at sjelen vår forflytter seg til en annen virkelighet. Og at hvis vi møter noen, så er det sjelene deres vi kommuniserer med eller ser.
Jeg har hatt samme drøm som mange andre på samme tidspunkt, har det kommet frem, når vi har snakket om det. En gang var jeg med en folkemengde i et klasserom (i en drøm), hvor jeg kjente igjen cirka halvparten som var mine gamle medelever (blandet) fra både barneskolen og ungdomsskolen, pluss en jeg var i militæret med, og en bunch med folk jeg IKKE visste hvem var, altså for meg helt fremmede folk.
Da jeg senere - i våken tilstand - snakket med han jeg var i militæret, hadde han drømt det samme omtrent et par måneder tidligere (samme tid som jeg drømte dette). Bare at han var med halvparten av klassen sin fra tidligere og med meg en annen halvpart med folk han ikke visste hvem var. Når jeg sa hva "læreren" (egentlig det ene befalet vårt) underviste oss i på tavla og sånt, så begynte han å huske det. Så satt vi der da og faktisk mimret om noe som aldri hadde skjedd, men som begge visste historien av... og vi kunne fullføre hverandres setninger nærmest.

Jeg har også opplevd slik med andre jeg kjenner.
En gang observerte jeg et helikopter som styrtet i en drøm.
På min kant av byen. Ei venninne så det på sin kant av byen, fra en annen vinkel.
Da jeg fortalte hva jeg hadde drømt, samme dag, til hun jeg var sammen med da, sa hun at det var veldig merkelig, for at venninna hennes/vår igjen hadde drømt det samme.
Det var liksom slik jeg fikk vite om at jeg og henne hadde hatt samme drøm.

Ja, jeg tror astralreisende mennesker merkes av andre.
Men kun de som er på astralplanet selv.
Jeg tror ikke astrale reiser er knyttet til den fysiske verden.
Jeg tror nærmere det vi ser i våre drømmer er noen slags speilbilder av vår virkelige verden. Hvis jeg tar opp kontorstolen min på rommet her i en drøm og kaster den ut vinduet, så vil det fortsatt bare være en drøm når jeg våkner, og kontorstolen vil stå urørt (hvis jeg ikke har gått i søvne...) ;P
Antall ord: 480
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19

Innlegg av madjava »

karina skrev:Så du antyder ikke at jeg er på gamlehjem? :mozilla_laughing:
Seriøst alså, eg havna på gamlehjem da eg sku tune inn astralreisa for å treffe deg. Har prøvd ein gang til, men denna gangen var det så mykje forstyrrelse, masse gitarklimpring og stadige tegneseriesnutter om ein greve som eksprimenterte med sjølvinnhøsta sopp og ein heisfører i raudt. Astralreiser vil aldri slå ann. :mozilla_undecided:
Antall ord: 69
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

madjava skrev:
karina skrev:Så du antyder ikke at jeg er på gamlehjem? :mozilla_laughing:
Seriøst alså, eg havna på gamlehjem da eg sku tune inn astralreisa for å treffe deg. Har prøvd ein gang til, men denna gangen var det så mykje forstyrrelse, masse gitarklimpring og stadige tegneseriesnutter om ein greve som eksprimenterte med sjølvinnhøsta sopp og ein heisfører i raudt. Astralreiser vil aldri slå ann. :mozilla_undecided:
Gitarklimpring kan stemme, men litt mer usikker på alt det andre :mozilla_laughing:
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links