Drømmer, NDO & ut av kroppenÅ merke at man begynner å drømme

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Å merke at man begynner å drømme

Innlegg av karina »

Jeg husker en gang da jeg var veldig liten, at noe rart skjedde meg. Jeg skulle sove, så jeg la meg ned og lukket øynene. Plutselig merket jeg at jeg begynte å drømme. Jeg stod med ett ved en støvete motorvei, bilene suste forbi og alt var veldig grått. Bildet skremte meg så jeg reiste meg opp i senga. For jeg hadde jo ikke sovnet ennå. Da forsvant det, så jeg la meg ned en gang til. Men det kom tilbake. Igjen ble jeg redd og reiste meg opp, og da kom det ikke tilbake igjen.

Er det noen som har opplevd lignende? Å begynne å drømme før man har sovnet? Det var en veldig rar opplevelse og siden har jeg angret litt på at jeg ikke lot meg selv drømme ferdig, men samtidig var det noe litt negativt over bildet som kom. Tror ikke jeg var mer enn 4-5 år, men husker godt hvordan det så ut på veien og hvordan lyden av bilene som suste forbi hørtes ut. Det som skremte meg var at alt var så grått. Håpløst liksom. Og jeg var voksen, eller mye eldre iallfall, i drømmen tror jeg.
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Opplevd det før ja. Men da var kroppen utslitt etter flere uker med for lite søvn.
Da skjedde det 3-4 ganger på rad da jeg la hodet ned.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Ja, jeg har også opplevd det et par ganger. Litt ekkelt..
Antall ord: 11
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Drømmen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2005 21:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Drømmen »

opplevd dette selv jeg også. Jeg har også opplevd det samme i form av stemmer som sier noe,hører de høyt og tydelig inni godet mitt... Dette oppstår som oftest om jeg er sliten.. snodig
Antall ord: 38
Søkende sjel i drømmeland..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Kan en 4-5 åring være sliten da?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fju Mascaja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jan 2006 23:36
18
Lokalisering: hamar

Innlegg av Fju Mascaja »

Jeg opplever dette ganske ofte egentlig, at jeg begynner å drømme før jeg virkelig har sovnet...og da drømmer jeg helt snåle og surrealistiske ting..

Har skjedd flere ganger når jeg har lagt meg og er full...også "våkner" jeg igjen pga det rare jeg har tenkt/drømt
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

sykepleierstudent skrev:Jeg opplever dette ganske ofte egentlig, at jeg begynner å drømme før jeg virkelig har sovnet...og da drømmer jeg helt snåle og surrealistiske ting..

Har skjedd flere ganger når jeg har lagt meg og er full...også "våkner" jeg igjen pga det rare jeg har tenkt/drømt
Hehe. Sover bare veldig godt når jeg er full jeg :D
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fju Mascaja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jan 2006 23:36
18
Lokalisering: hamar

Innlegg av Fju Mascaja »

karina skrev:
sykepleierstudent skrev:Jeg opplever dette ganske ofte egentlig, at jeg begynner å drømme før jeg virkelig har sovnet...og da drømmer jeg helt snåle og surrealistiske ting..

Hehe. Sover bare veldig godt når jeg er full jeg :D
Hehe gjør du? Kjører seng jeg da :D
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

karina skrev:Kan en 4-5 åring være sliten da?
Ja, går ikke det?
Om man er 4-5 år, og er ute å leker en hele dag. Er man ikke sliten når man kommer inn da? :mozilla_undecided:
Antall ord: 39
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

un0rmal skrev:
Ja, går ikke det?
Om man er 4-5 år, og er ute å leker en hele dag. Er man ikke sliten når man kommer inn da? :mozilla_undecided:
Hmm ja, men det blir mer sånn positivt sliten tenker jeg. Sånn stress-sliten er jo mye verre. Det er mer sånn jeg tenkte, men det kan kanskje funke på andre måter også.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

karina skrev:
un0rmal skrev:
Ja, går ikke det?
Hmm ja, men det blir mer sånn positivt sliten tenker jeg. Sånn stress-sliten er jo mye verre. Det er mer sånn jeg tenkte, men det kan kanskje funke på andre måter også.
Åhh. :mozilla_oops:
Antall ord: 81
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Lokalisering: Avsides

Re: Å merke at man begynner å drømme

Innlegg av evamystikk »

karina skrev:Jeg husker en gang da jeg var veldig liten, at noe rart skjedde meg. Jeg skulle sove, så jeg la meg ned og lukket øynene. Plutselig merket jeg at jeg begynte å drømme. Jeg stod med ett ved en støvete motorvei, bilene suste forbi og alt var veldig grått. Bildet skremte meg så jeg reiste meg opp i senga. For jeg hadde jo ikke sovnet ennå. Da forsvant det, så jeg la meg ned en gang til. Men det kom tilbake. Igjen ble jeg redd og reiste meg opp, og da kom det ikke tilbake igjen.

Er det noen som har opplevd lignende? Å begynne å drømme før man har sovnet? Det var en veldig rar opplevelse og siden har jeg angret litt på at jeg ikke lot meg selv drømme ferdig, men samtidig var det noe litt negativt over bildet som kom. Tror ikke jeg var mer enn 4-5 år, men husker godt hvordan det så ut på veien og hvordan lyden av bilene som suste forbi hørtes ut. Det som skremte meg var at alt var så grått. Håpløst liksom. Og jeg var voksen, eller mye eldre iallfall, i drømmen tror jeg.
Jeg har vært borti det samme jeg også. Rundt den alderen du opplevde det og opp til jeg var ca 10. Skikkelig rart. Jeg følte at drømmene kom sigende, men jeg klarte likevel å få med meg hva som skjedde rundt meg. Har også drømt mens jeg gikk rundt på stua. Jeg husker jeg spurte mamma om jeg gikk veldig sakte over stuegolvet og hun svarte at jeg gjorde det. Da drømte jeg mens jeg var våken, men fikk likevel med meg alt mamma og søstra mi sa og gjorde. også hva som gikk på tv'n og sånt. Det var veldig ekkelt, men også godt å være såpass avslappet mens jeg var våken og oppegående. Jeg drømte veldig ofte om å fly jeg da, kanskje derfor jeg gikk så saktig over golvet: fordi jeg trodde jeg svevde... :) vanskelig å forklare dette, men uansett var det en god følelse..kan til tider ha det nå også (jeg er 19 nå), men ikke i samme grad. da er jeg mer eller mindre bare sliten og slapp.
Antall ord: 390
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sitron3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mai 2006 01:29
18

Innlegg av sitron3 »

Akkurat dette du beskriver her, Karina var veldig bra du tok opp! For dette er noe jeg gjør ofte... hvis ikke kanskje mesteparten av tiden...
Det er utrolig herlig for det meste... alt bare flyter og bilder glir inn i hverandre... forleden sto jeg i en eng husker jeg... og gikk rundt, før jeg datt helt inn i søvnen... men det å holde seg på det stadiet, hadde vært noe å utforske... :mozilla_undecided:

Takk for at du satt meg på tanken...

Man kan vel også relatere det til dagdrømmer... noe jeg hadde mye av da jeg var liten... falt helt ut og kunne plutselig rope ut noe jeg tenkte i drømmen! :) Om tilstanden hvor du legger deg ned er klar for å sove, kan ha noen paralleller til tilstanden man kommer i, eller er i rett før dagdrømmene henter en inn...
interessant...
Antall ord: 146
I NASA er verdensrommet fremdeles høyt prioritert.

George W. Bush

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HYMN
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jul 2006 21:02
18
Lokalisering: Hemmelig

Innlegg av HYMN »

Det skjer meg ofte.
Antall ord: 4
Queen of losers

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nybegynner
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mar 2006 01:39
18

Innlegg av Nybegynner »

Det eneste jeg har opplevd i den gata er at i drømmetilstand så har jeg steget ut av min egen kropp og svevet over sengen, sett på meg selv mens jeg sover, tok ikke lange stunden før jeg våknet av det.. Var vel 15 16 år da jeg opplevde dette her.

MEn nå driver jeg og jekter på den samme opplevelsen.. Tror ikke det kommer til og skje igjen..
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links