Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler
Moderatorer:Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
mort3n skrev:(klarer ikke legge ut bilde). Men, i Holter/Nannestad, hvor jeg bor, er det en kornsirkel. Jeg gikk en runde i den sirkelen! Drit tøft! Men, vil gjerne teste og stå i midten. Fikk en følelse av glede når jeg gikk rundt sirkern. Men, hva betyr en sånn kornsirkerl? Hva skjer om jeg går i midten? Hva burde jeg gjøre? Det var ingen knekte korn der heller, (jeg veit ikke så mye om det men), antakelig ikke noe fake da, eller? Takk på forhånd! Mort3n.[/url]
nå blir det tur til eltonåsen ja... har jo bodd rett ved der jeg... men det er jo en del jorder der da, så det hadde vært fint med en nærmere forklaring.
Hei, igjen. Han Asbjørn skal legge ut bilde av kornsirkelen. Når han logger på. Men, vi kunne jo avtalt en tid, så kunne alle sett kornsirkelen. Ja, det var forklaring da. Vanskelig og forklare, men. Vis noen veit om den rød rimi'en på eltonåsen, og den rundkjøringa. Så er det like ved. Gå til rundkjøringa og du vil se et jorde med masse ve. gå til ve'en, så ser du det nok til slutt. Om noen kunne forklart veien til eltonåsen hadde det hvert fint, for klarer ikke og forklare jeg. Snakkes da!
Sist redigert av mort3n på 19 Jul 2006 16:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 102
mort3n skrev:Hei, igjen. Han Asbjørn skal legge ut bilde av kornsirkelen. Når han logger på. Men, vi kunne jo avtalt en tid, så kunne alle sett kornsirkelen. Snakkes!
kom med forslag til dit da, så kanskje jeg kan henge meg på. bare litt vanskelig å komme dit med tanke på bil etc. (som jeg selvfølgelig ikke har )
Har nettopp vært der, og mitt inntrykk er at denne ikke er ekte.
Sirkelen består av to parallelle sirkler med en form for Y mønster i midten.
Stråene ligger i alle retninger, og de som ikke er direkte brukket er i ferd med å reise seg opp igjen. Den er nå veldig vanskelig å få øye på og det virker som om det er forsøkt å lage den symmetrisk, men at man har mislyktes med dette.
Vet ikke hvilket bildemateriell Asbjørn sitter på, men jeg har en del relativt gode bilder fra området jeg kan legge ut litt senere hvis jeg får tid.
Må bort og sjekke den der tror jeg.
Stedet der dette er er ved Riksvei 120. Kommer du sørfra fra Oslo tar du av ved Skedsmovollen. Følg riksvei 120 nordover i ca. 15-20 minutter forbi Skedsmokorset og forbi Gjerdrum (Ask). Så kommer du til en laaaaang slette. På slutten av denne er det en rundkjøring. Der skal den være på høyre hånd i nærheten av rundkjøringen.
Kommer du fra Jessheim følger du riksvei 178 om jeg ikke husker helt feil. I hvert fall mot Holter og så mot Eltonåsen. Da skal du få åkeren på høyre hånd rett før rundkjøringen.
Kommer du nordfra, følg Riksvei 120 rett igjennom Nannestad og sør mot Lillestrøm og Oslo. Etter en laaaang slakk dump kommer du opp til Eltonåsen-rundkjøringen. Ta til venstre og du vil se åkeren på venstre hånd.
hmm..jeg tenker på om dette kan være en "morsom" måte å lage en helikopterplass på. I hvert fall har det pleid å lande helikopter akkurat der i flere år. Men litt teit å lage noe slikt som er borte etter noen dager. Kanskje det er en midlertidig plass for helikoptere. Men da hadde det nok vært like greit å lage bare en sirkel med en" H" i midten.
Takk asbjørn! Ja, den kornsirkelen har hvert der en stund nå. Aner ikke om noen har lagd den eller ei jeg. Kan ikke så mye om sånt men. Takk for den forklaringa også! Snakkes da! =)
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her