Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ besvime med vilje
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Uten at jeg har satt meg så grundig inn i nevrofysiologi, så antar jeg at endringer i hjernbølgemønsteret bidrar til en drømmeliknende eller rusliknende tilstand.
Antall ord: 28
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Det er vel gøy, kult, tøft osv. (vi) Unger gjør mye dumt!*Lille engelen* skrev:Ja, spørsmålet streifet hjernen min også...Taimi skrev:hvorfor besvime med vilje?
Antall ord: 32
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2004 19:06
- 20
- Lokalisering: Nordland
- Blitt takket: 2 ganger
Haha... Jeg pleier gjøre sånn jo.... Men ikke for å vise meg da, men for å trene konsentrasjonsevnen min...karina skrev:Haha, er det bare jeg som ikke har drevet med sånne sære ting på skolen? :mozilla_laughing:
Eller vent. Husker guttene i klassen min la hånda på pulten og så var det om å gjøre å stikke passerspissen fortest mulig mellom fingerene. Selvsagt bommet de av og til, og da begynte hendene å dirre når de traff spesielle steder. Det var veldig ''kult'' syntes de. Sært.
Antall ord: 90
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Mar 2006 18:37
- 18
- Lokalisering: Stavanger
Off det e jo bare tragisk med barn / unge som besvimer med vilje...
Det sies jo at gir en slags "rus", og man gjenntar det mange ganger fordi man liker følelsen..
Eg såg dette programmet som Oprah hadde..Det va jo heilt grusomt..Det har jo blitt en trend i USA og besvime med vilje. Mange unge som dør av dette..
Det e mye rart i denne verden, men besvime med vilje liksom..Eg kan ikkje forstå hvorfor folk vil det..Men me ska vist ikkje forstå alt..
Det sies jo at gir en slags "rus", og man gjenntar det mange ganger fordi man liker følelsen..
Eg såg dette programmet som Oprah hadde..Det va jo heilt grusomt..Det har jo blitt en trend i USA og besvime med vilje. Mange unge som dør av dette..
Det e mye rart i denne verden, men besvime med vilje liksom..Eg kan ikkje forstå hvorfor folk vil det..Men me ska vist ikkje forstå alt..
Antall ord: 91
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Jun 2006 14:53
- 18
- Lokalisering: Alsvåg
ja her var det kommet mange svar:D
men jeg må bare si at for det første var det ikke en fest... vi satt bare og snakket da vi kom inn på temaet, også var det en som ville vise hvordan man gjorde det(han selv sa at han hadde prøvd det 10 ganger før)
jeg så at flere av kameratene mine prøvde det en og en, og hver gang en av dem våkna så sa de hvor gøy det var å at jeg måtte prøve og alt slik... jeg nølte noen minutter før jeg til slutt prøvde jeg, bare for å ha det prøvd...
hvorfor besvime med vilje? jeg vet ikke ville vel egentlig bare prøve for å ha det prøvd ut...
men jeg må bare si at for det første var det ikke en fest... vi satt bare og snakket da vi kom inn på temaet, også var det en som ville vise hvordan man gjorde det(han selv sa at han hadde prøvd det 10 ganger før)
jeg så at flere av kameratene mine prøvde det en og en, og hver gang en av dem våkna så sa de hvor gøy det var å at jeg måtte prøve og alt slik... jeg nølte noen minutter før jeg til slutt prøvde jeg, bare for å ha det prøvd...
hvorfor besvime med vilje? jeg vet ikke ville vel egentlig bare prøve for å ha det prøvd ut...
Antall ord: 134
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 16 Feb 2005 15:39
- 19
- Lokalisering: særp
Vi pleide og gjøre det på ungdomsskolen. Morsom rus.
Antall ord: 10
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
karina skrev:Haha, er det bare jeg som ikke har drevet med sånne sære ting på skolen? :mozilla_laughing:
Eller vent. Husker guttene i klassen min la hånda på pulten og så var det om å gjøre å stikke passerspissen fortest mulig mellom fingerene. Selvsagt bommet de av og til, og da begynte hendene å dirre når de traff spesielle steder. Det var veldig ''kult'' syntes de. Sært.
JEg har heller ikke drevet på med slikt
MEn selvfølgelig har jeg prøvd det passer trikset. t.o.m med en kniv.. Dustete
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Det ER bare jeg som er normal her :mozilla_laughing:ToneG skrev:karina skrev:Haha, er det bare jeg som ikke har drevet med sånne sære ting på skolen? :mozilla_laughing:
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jan 2006 23:36
- 18
- Lokalisering: hamar
En kompis av meg gjorde det, det passer-trikset..MED kniv. Endte med masse blod og sykemelding fra jobb ei uke..karina skrev:Det ER bare jeg som er normal her :mozilla_laughing:ToneG skrev:karina skrev:Haha, er det bare jeg som ikke har drevet med sånne sære ting på skolen? :mozilla_laughing:
hehe, vi ler litt av det nå da, for det var jo bare kjempetragisk egentlig
Men han gjør nok ikke det igjen trur je
Antall ord: 156
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Sep 2004 09:08
- 20
- Lokalisering: Oslo-området
Eneste jeg husker av ungdomsskole-voldeligheter var at guttene prøvde å tatovere seg selv med en passerspiss og en sprittusj. Au...
Antall ord: 21
There she is the lost Lenore, never to be lost no more.
--> Whatever floats your boat <--
--> Whatever floats your boat <--
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jun 2006 01:29
- 18
- Lokalisering: Oslo
Så det med de i USA jeg også...De ble jo avhengi av det, var et behag mellom det å være mellom en våken og bevisstløs tilstand. Så noe skjer jo oppe i knollen da, hva varier nok. De som døde klarte ikke å stoppe og bandt tau og slike ting rundt halsen til de besvimte. Noe som ikke var så lurt, for da var det ingen der til å løsne opp etter de falt bevistløse om. Så anbefaler alle som har gjort dette en eller flere ganger ikke gjør det igjen, og de som aldri har gjort - ikke gjør det heller...
Antall ord: 107
jeje...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Apr 2006 19:30
- 18
- Lokalisering: Tåkedalen,Oppland
Re: besvime med vilje
Requiem skrev:noen av dere har kansje prøvd det å besvime med vilje ved hjelp av hyperventilering...
jeg prøvde det en gang jeg var på besøk hos en kompis...
å i det øyeblikket jeg besvimte føltes det akkurat ut som om jeg var helt ute av kroppen, jeg følte meg helt fri og så for meg kroppen min som lå der med alle kompisene mine rundt meg.
det virket som om denne "drømmen" varte i flere timer, i det ene øyeblikket fløy jeg hit og dit og i det andre øyeblikket sto jeg og snakket med vennene mine ol. det føltes som om allt jeg gjorde var delt opp i "episoder" hvis jeg kan kalle det det...
men hele følelsen føltes helt ute av kroppen:S
det er helt sikkert helt normalt nårr man besvimer men det føltes bare så rart
Dette drev vi med på ungdomskolen,en gang jeg besvimte var alt svart,jeg svevde med armene ut til siden,det var noen personer på begge sidene mine,og i enden av mørket,noen orange striper av lys,følte meg helt salig.Kom til meg selv da jeg sa:Jeg svever,og de andre holdt på å le seg ihjel
Antall ord: 212
"Den som lever får se"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
Er du normal? :mozilla_wink:karina skrev:Det ER bare jeg som er normal her :mozilla_laughing:ToneG skrev:karina skrev:Haha, er det bare jeg som ikke har drevet med sånne sære ting på skolen? :mozilla_laughing:
Antall ord: 115
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2004 19:06
- 20
- Lokalisering: Nordland
Det holder mange jenter på med på ungdomsskolen... Noen slutter, andre ikke..._Lenore_ skrev:Eneste jeg husker av ungdomsskole-voldeligheter var at guttene prøvde å tatovere seg selv med en passerspiss og en sprittusj. Au...
Antall ord: 35
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Hehe du sier noe.ToneG skrev:Er du normal? :mozilla_wink:karina skrev:Det ER bare jeg som er normal her :mozilla_laughing:ToneG skrev:karina skrev:Haha, er det bare jeg som ikke har drevet med sånne sære ting på skolen? :mozilla_laughing:
Antall ord: 121
Hide post links |