Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ dataens ånd??
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jul 2006 14:27
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: her hvor jeg bor = .
dataens ånd??
I natt, hadde det vært en sen kveld, og jeg var oppe til halv tre.
Da jeg endelig la meg, hadde jeg skrudd av datan, og forsikret meg om at den var av.
Men alikevell våknet jeg en time senere, av noe støy, det viste seg at det var datan som hadde skrudd seg på
Da jeg endelig la meg, hadde jeg skrudd av datan, og forsikret meg om at den var av.
Men alikevell våknet jeg en time senere, av noe støy, det viste seg at det var datan som hadde skrudd seg på
Antall ord: 58
Don't try to be a different person that you are.
Be yourself, that is a challenge enough...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Hmm. Asbjørn? :mozilla_laughing: Kan dette skje av seg selv?
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jul 2006 17:13
- 18
- Lokalisering: Tysvær
en venn av meg har samme problemet at pcn skrur seg på igjenn av seg sjøl, derfor drar han altid ut strømkontakten Men han har noe virus eller noe sont da.
Antall ord: 33
Det fins noe i mørket.. men hva?
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Ja, det kan skje, dersom man har en viss innstilling ; wake up by network ( Wake Up on LAN ), eller wake up by modem . . . ( skrivemåten kan variere).karina skrev:Hmm. Asbjørn? :mozilla_laughing: Kan dette skje av seg selv?
Mener det er en innstilling i BIOS , som styrer det.
Dersom den er slått på, vil PC starte dersom det er aktivitet på nettverket ( f.ex hackerforsøk) , eller derom man bruker modem, og telefonen ringer ( muligens den krever at modemet har tatt av "røret" og opprettet dataforbindelse... er litt usikker der ).
Det betinger altså at det er signaler som gjør dette...
En annen mulighet er at PC ikke er slått av, men satt i dvalemodus, på noen PC'er er det nok at det beveges på musa, eller trykkes noe på taswtaturet, for å "vekke" pc.
Men da er den ikke avslått, da står den kun i dvale ( stby) modus.
Er PC slått av med HOVEDBRYTER slik at det ikke er strøm inn til strømforsyningen, DA må det andre ting til...
HOVEDSTRØMBRYTER er somregel på baksiden av PC, dersom den finnes.
Da er det kun en "stand-by" knapp den på forsiden.
Forskjellen mellom disse to, er enkel ;
Dersom du med ett kort trykk slår av PC ( kortere enn 1 sekund), er det hovedstrømbryter.
Må du holde knappen inne i 3 sekunder eller mer, er det stand-by bryter.
( normalt sett - det finnes nesten like mange varianter som fabrikater ).
mvh Asbjørn
Antall ord: 254
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Asbjørn skrev:Ja, det kan skje, dersom man har en viss innstilling ; wake up by network ( Wake Up on LAN ), eller wake up by modem . . . ( skrivemåten kan variere).karina skrev:Hmm. Asbjørn? :mozilla_laughing: Kan dette skje av seg selv?
Mener det er en innstilling i BIOS , som styrer det.
Dersom den er slått på, vil PC starte dersom det er aktivitet på nettverket ( f.ex hackerforsøk) , eller derom man bruker modem, og telefonen ringer ( muligens den krever at modemet har tatt av "røret" og opprettet dataforbindelse... er litt usikker der ).
Det betinger altså at det er signaler som gjør dette...
En annen mulighet er at PC ikke er slått av, men satt i dvalemodus, på noen PC'er er det nok at det beveges på musa, eller trykkes noe på taswtaturet, for å "vekke" pc.
Men da er den ikke avslått, da står den kun i dvale ( stby) modus.
Er PC slått av med HOVEDBRYTER slik at det ikke er strøm inn til strømforsyningen, DA må det andre ting til...
HOVEDSTRØMBRYTER er somregel på baksiden av PC, dersom den finnes.
Da er det kun en "stand-by" knapp den på forsiden.
Forskjellen mellom disse to, er enkel ;
Dersom du med ett kort trykk slår av PC ( kortere enn 1 sekund), er det hovedstrømbryter.
Må du holde knappen inne i 3 sekunder eller mer, er det stand-by bryter.
( normalt sett - det finnes nesten like mange varianter som fabrikater ).
mvh Asbjørn
Men om det er slik da, da den var slått av, hvem skulle ha rørt på noe??
Jeg var helt alene på rommet, og de andre folka sov og drømmte sine søteste drømmer... Men om noen skulle ha kommet inn på rommet hadde jeg nok hørt det, for jeg holder på å ommøblere, slik at jag hadde satt ene skapet forran døra,(hvem vet hvorfor...)så om døra hadde opnet seg hadde den slått in til skapet = .
Men kan godt hende at det var noen signaler eller noe slikt fra neden under på 'hoved datan' som er nede, men den var også slått av= .
Jeg skal ikke si at det var noe spesiellt,
Jeg er bare nysgjerrig på hva som kan ha hendt
Antall ord: 390
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Okt 2004 13:02
- 20
- Lokalisering: Trondheim
Minner meg om et stero-annlegg.
Har opplevd noe lignende en gang for lenge siden. Dette var tidlig på 80-tallet og før det var vanlig med fjern-kontroller til tv og stero-anlegg.
Ett Technics anlegg som sto i stua vår, hadde kun en manuell bryter for av og på.
Etter å ha slått av anlegget slik at lysene på displayet sluknet opplevde jeg til min store forbauselse av anlegget pluttselig ble skrudd på, og på full styrke. Dette skjedde kanskje 3-4 ganger i løpet av ett halvt år.
Har aldri funnet noen forklaring på dette, men må innrømme at jeg ikke var særlig høy i hatten de gangene jeg måtte storme inn på stua for å slå av levenet. Dette skjedde kun når jeg var alene hjemme og jeg finner det merkelig at en manuell bryter skal kunne slå seg på av seg selv og deretter få volum-knappen til å stille seg inn på full guffe.
Ett Technics anlegg som sto i stua vår, hadde kun en manuell bryter for av og på.
Etter å ha slått av anlegget slik at lysene på displayet sluknet opplevde jeg til min store forbauselse av anlegget pluttselig ble skrudd på, og på full styrke. Dette skjedde kanskje 3-4 ganger i løpet av ett halvt år.
Har aldri funnet noen forklaring på dette, men må innrømme at jeg ikke var særlig høy i hatten de gangene jeg måtte storme inn på stua for å slå av levenet. Dette skjedde kun når jeg var alene hjemme og jeg finner det merkelig at en manuell bryter skal kunne slå seg på av seg selv og deretter få volum-knappen til å stille seg inn på full guffe.
Antall ord: 160
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Re: Minner meg om et stero-annlegg.
ghostbuster skrev:Har opplevd noe lignende en gang for lenge siden. Dette var tidlig på 80-tallet og før det var vanlig med fjern-kontroller til tv og stero-anlegg.
Uff Synns egentlig slike ting er skummelt jeg=.
Antall ord: 170
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Re: Minner meg om et stero-annlegg.
Hehe ikke verst den der. Tror det hadde skremt meg endel iallfall.ghostbuster skrev:Har opplevd noe lignende en gang for lenge siden. Dette var tidlig på 80-tallet og før det var vanlig med fjern-kontroller til tv og stero-anlegg.
Antall ord: 174
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 15 Aug 2004 20:55
- 20
- Lokalisering: hedmark
Re: dataens ånd??
ha ha!**NuuAmaroq** skrev:I natt, hadde det vært en sen kveld, og jeg var oppe til halv tre.
pussig, det samme skjedde med meg for noen få dager siden. jeg slo av datan til lillebror, og la meg til å sove, etter en stund... ca 25-30 minutter slo dataen seg på av seg selv. jeg fikk angst og min mor måtte sitte med med i stua til langt på natt :S
men da lillebror kom hjem dagen etterpå fikk vi forklaringen. dataen var programert til å slå seg på av seg selv etter en tid. pga om det skulle bli strømbrudd eller sånt visst... jeg skjønte det ikke helt men det var hvertfall ikke spøkelsene
man måtte slå av datane bak på en knapp der for å hindre at den starter opp igjen.
Antall ord: 181
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Huff dette hørtes ikke koselig ut... :mozilla_surprised:
Dataen min kræsja i går..kanskje det var en ond ånd?(*gjør narr av meg selv*)
Dataen min kræsja i går..kanskje det var en ond ånd?(*gjør narr av meg selv*)
Antall ord: 28
Memento mori
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Apr 2005 17:18
- 19
- Lokalisering: vestfold
Hadde en skrekkelig opplevelse med pc`en selv for litt siden :mozilla_surprised:
Lå i senga sammen med dama mi da vi plutselig hørte plinging og stønning fra pcen, da den plutselig skrudde seg av, av seg selv. Dama ble ganske skremt og mente bestemt at noen hadde skrudd den av. Jeg skvatt jo litt jeg også da dette skjedde, men prøvde og forklare ho at det sikkert hadde sin naturlige forklaring.
Dagen etter skrudde jeg på pc`en og det var visst bare en sikkerhetsoppdatering som hadde blitt installert, heldigvis:p
Lå i senga sammen med dama mi da vi plutselig hørte plinging og stønning fra pcen, da den plutselig skrudde seg av, av seg selv. Dama ble ganske skremt og mente bestemt at noen hadde skrudd den av. Jeg skvatt jo litt jeg også da dette skjedde, men prøvde og forklare ho at det sikkert hadde sin naturlige forklaring.
Dagen etter skrudde jeg på pc`en og det var visst bare en sikkerhetsoppdatering som hadde blitt installert, heldigvis:p
Antall ord: 95
If I wanted to have an easy job... I would have stayed at Porto - beautiful blue chair, the Uefa Champions League trophy, God, and after God, me. - Josè Mourinho
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Sånt skjer...lost skrev:Hadde en skrekkelig opplevelse med pc`en selv for litt siden :mozilla_surprised:
Antall ord: 100
Memento mori
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Apr 2006 15:04
- 18
the Ring har blitt mer moderne og gått til datamaskiner? bare en teori.. hehe
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jun 2006 23:03
- 18
- Lokalisering: møre
- Blitt takket: 1 gang
"As is well-known, the development of the electronic computer proceeded exponentially, from von Neumann's development of the "stored program" to the desktop and the laptop. A lesser-known development was the "Josephson effect", which allows the construction of semi-conductors from superconducting materials." David B. BLack (paraphrased)
dette sitatet ble litt vilkårlig valgt, men saken er at inni pc'ene er det slike
"superconducting" materialer som lager, eller etablerer, "semi-conductors" som i sin essens arbeider på en "kald" måte som kan åpne opp for, fra menneskelig hold,
ugunstige innflytelser.
internett og pcbruk er en moderne besettelse. farligere enn all mystikk og okkultisme.
blant voksne "medier" er dette lite vektlagt, men Digimon tar problematikken på alvor
og der vurderes positive så vel som negative sider ved digital/analog kryssfertilisering.
404 - File Not Found
or invalid file name, go outside and play!
dette sitatet ble litt vilkårlig valgt, men saken er at inni pc'ene er det slike
"superconducting" materialer som lager, eller etablerer, "semi-conductors" som i sin essens arbeider på en "kald" måte som kan åpne opp for, fra menneskelig hold,
ugunstige innflytelser.
internett og pcbruk er en moderne besettelse. farligere enn all mystikk og okkultisme.
blant voksne "medier" er dette lite vektlagt, men Digimon tar problematikken på alvor
og der vurderes positive så vel som negative sider ved digital/analog kryssfertilisering.
404 - File Not Found
or invalid file name, go outside and play!
Antall ord: 145
keep it surreal!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mai 2006 19:07
- 18
Re: dataens ånd??
Det er ikke noe dataens ånd XD Min data er sånn pappa sin er sånn broren min sin er sånn søskenbarne mitt sin er sånn og mange fler... du er vel ikke så overtrisk vel?
Antall ord: 40
Hide post links |