Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEr det noen som har noen gode råd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

science skrev:
annatherese skrev:ja det er det da...
er vel ikke noe vi kan bevise på noen måte...
men ja jeg tror det..

er ofte barn som merker ting.
og det er kanej lettere og tro et barn for de vet kansje ikke hva det er snakk om og har ikke noe grunn til og juge om det..
Lillebroren min hadde en usynlig venn. Noen ganger var denne vennen 3 år andre ganger 19.

Det finnes ingen dokuemntasjon på at barn har slike evner. Jeg kjenner også til barn hvis foreldre er alternative og som fra fødselen har lært opp barna i new-age tro, uten at det har påvirket evnene til barnet. Eller dvs, evnen til kritisk tenking er borte.
Jeg har sittet med slike folk i sosiale lag og sett hvordan foreldrene stolt oppmuntrer barnet til å påvise hjelpere med kvister funnet på lekeplassen.

Er det troverdig?
Tingen med tro, er at den bør finnes selv. Sier ikke at de som er oppdratt i en tro ikke kan ha en tro som er verdt noe, men barn kan oppdras på sinnsykt mange rare måter og det vil virke helt naturlig på barnet fordi det er alt det kjenner; det blir sannheten. Jeg tror, men jeg er oppdratt helt ateistisk, derfor er troen min iallfall uavhengig, og jeg kommer aldri til å bli noen forkynner, for jeg syns som sagt at tro skal man finne ut av helt på egenhånd.
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Delfin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jan 2006 22:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Delfin »

BA skrev:Sannsynligvis er det deg eller dere som skremmer ungene.

Alle barn er redde av og til og litt lys er trygt og godt å ha på da. Hvis du/dere lar barna forstå at dere tror det er spøkelser i huset, tror også barna at det er spøkelser der.
Nå har det seg sånn at vi snakker ikke om slike ting når ungene er i nærheten. Nettopp på grunn av at de ikke skal bli skremt eller redde.
Antall ord: 84
DELFIN

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Delfin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jan 2006 22:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

Re: Er det noen som har noen gode råd?

Innlegg av Delfin »

mdy1 skrev:
Delfin skrev:Vi er plaget med gjennferd her i huset hvor vi bor. Det går veldig utover ungene. De klarer blandt annet ikke å sove uten lyse på om natten. Og de føler virkelig at det er noen på rommene deres. Noe jeg kan bekrefte. Har en egen radar for slikt.

Noen som har noen gode råd på hvordan jeg skal bli kvitt dem? Ønsker ikke å ha "noen" her som skremmer ungene mine :mozilla_yell:

ta en titt på denne siden!
http://www.klarsynt.net/index.htm
Tusen takk for linken :)
Antall ord: 93
DELFIN

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
navygirl
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Apr 2006 15:05
18

Re: Er det noen som har noen gode råd?

Innlegg av navygirl »

Delfin skrev:
mdy1 skrev:
Delfin skrev:Vi er plaget med gjennferd her i huset hvor vi bor. Det går veldig utover ungene. De klarer blandt annet ikke å sove uten lyse på om natten. Og de føler virkelig at det er noen på rommene deres. Noe jeg kan bekrefte. Har en egen radar for slikt.

Noen som har noen gode råd på hvordan jeg skal bli kvitt dem? Ønsker ikke å ha "noen" her som skremmer ungene mine :mozilla_yell:

ta en titt på denne siden!
http://www.klarsynt.net/index.htm
Tusen takk for linken :)
Bare hyggelig! Håper det ordner seg! :)
Antall ord: 102
- Ghost Do Excist -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Delfin skrev:

Alle barn er redde av og til og litt lys er trygt og godt å ha på da. Hvis du/dere lar barna forstå at dere tror det er spøkelser i huset, tror også barna at det er spøkelser der.
Nå har det seg sånn at vi snakker ikke om slike ting når ungene er i nærheten. Nettopp på grunn av at de ikke skal bli skremt eller redde.
Om dere ikke snakker om det mens dere vet ungene hører det, kan de høre det når dere ikke vet om det, eller ditt kroppsspråk kan fortelle dem om din reaksjon.

Vitenskapelig er det ingen ting som tyder på at det finnes spøkelser. Mange ganger har man forsøkt å finne bevis for spøkelsene, men det har man ikke klart enda. Derfor er det nok ikke spøkelser hos dere heller, men rent psykologiske fenomener.

De kan dere bli kvitt ved å holde bena på bakken, og undersøke hva som gjør at dere tror det er spøkelser der.

Hvis dere hører en lyd, f.eks., bør dere finne ut hva den lyden er for noe. Det er garantert ikke spøkelsene, men det kan være så mye annet. Se på denne tråden. https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 8255#98255
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Civilized »

BA skrev:
Delfin skrev:

Om dere ikke snakker om det mens dere vet ungene hører det, kan de høre det når dere ikke vet om det, eller ditt kroppsspråk kan fortelle dem om din reaksjon.

Vitenskapelig er det ingen ting som tyder på at det finnes spøkelser. Mange ganger har man forsøkt å finne bevis for spøkelsene, men det har man ikke klart enda. Derfor er det nok ikke spøkelser hos dere heller, men rent psykologiske fenomener.

De kan dere bli kvitt ved å holde bena på bakken, og undersøke hva som gjør at dere tror det er spøkelser der.

Hvis dere hører en lyd, f.eks., bør dere finne ut hva den lyden er for noe. Det er garantert ikke spøkelsene, men det kan være så mye annet. Se på denne tråden. https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 8255#98255
Vitenskap kan aldri bevise noe som helst, fordi det ikke er logisk gyldig. Det eneste vitenskapen kan finne ut sikkert er å klare å motbevise fenomener, men det er absolutt ikke enkelt å motbevise fenomener som dette. Selv om du setter opp en hypotese og får det bekreftet at det er sånn betyr ikke det at den er riktig, men hvis du setter opp en hypotese og finner ut at den er feil kan du kaste den for alltid.
Antall ord: 318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links