Drømmer, NDO & ut av kroppenbesvime med vilje

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Requiem
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Jun 2006 14:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Alsvåg

besvime med vilje

Innlegg av Requiem »

noen av dere har kansje prøvd det å besvime med vilje ved hjelp av hyperventilering...
jeg prøvde det en gang jeg var på besøk hos en kompis...
å i det øyeblikket jeg besvimte føltes det akkurat ut som om jeg var helt ute av kroppen, jeg følte meg helt fri og så for meg kroppen min som lå der med alle kompisene mine rundt meg.
det virket som om denne "drømmen" varte i flere timer, i det ene øyeblikket fløy jeg hit og dit og i det andre øyeblikket sto jeg og snakket med vennene mine ol. det føltes som om allt jeg gjorde var delt opp i "episoder" hvis jeg kan kalle det det...
men hele følelsen føltes helt ute av kroppen:S
det er helt sikkert helt normalt nårr man besvimer men det føltes bare så rart
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
aeemana
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Feb 2005 08:49
19
Lokalisering: fin

Innlegg av aeemana »

Ikke lurt å gjøre sånn
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

tror ikke det er normalt å få slike opplevelser når man svimer av. jeg har aldri fått det ihvertfall. det blir bare svart.

husker vi ble advart mot dette da jeg gikk på skolen. hjertet kunne rett og slett stoppe.sikker på at det ikke er en NDO du har hatt da?

råder deg til å ikke gjøre sånn igjen. tror faktisk at "oprah" har hatt et eget show om hvor farlig det er også...
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

En venninne av meg hører rockemusikk hver gang hun besvimer. Har alltid syntes det var litt kult. Noen andre som opplever det? Selv har jeg aldri besvimt.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Requiem
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Jun 2006 14:53
18
Lokalisering: Alsvåg

Innlegg av Requiem »

JUNE skrev:tror ikke det er normalt å få slike opplevelser når man svimer av. jeg har aldri fått det ihvertfall. det blir bare svart.

husker vi ble advart mot dette da jeg gikk på skolen. hjertet kunne rett og slett stoppe.sikker på at det ikke er en NDO du har hatt da?

råder deg til å ikke gjøre sånn igjen. tror faktisk at "oprah" har hatt et eget show om hvor farlig det er også...
vet at det er farlig men jeg så alle som var rundt der prøvde det, så jeg tenkte med meg selv at jeg skulle prøve det bare en gang, veldig deilig opplevelse men var også litt skremmende...
men jeg forsket litt etterpå og leste litt rundt omkring på nettet og da fikk jeg ikke lyst til å prøve det igjen
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg regner med at du bare hyperventilerte slik at kroppen koblet ut for å gjenopprette O2 balansen? Da er det ikke så farlig for det er en naturlig mekanisme, men det er jo ikke videre smart. Hadde du hatt en lungesykdom, kunne du ha lurt kroppen til å tro at den ikke lenger trenger å puste og du hadde rett og slett fått respirasjonsstans. Hvem skulle ha ventilert deg dersom alle på festen var bevisstløse?
Jeg tror det er en annen greie de driver med i USA, der tror jeg de kveler seg selv med vilje. Det er bare så kjipt at så mange svimer av før de får fjernet tapen rundt munn og nese....
#-o
Antall ord: 116
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

hvorfor besvime med vilje?
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Taimi skrev:hvorfor besvime med vilje?
Det er vel sånn barn gjør, jeg husker vi gjorde også det på barneskolen - det var ganske populært, og de eneste som ikke gjorde det, det var slike pingler som meg som ikke fikk det til. Tenker det er ganske vanlig å finne på litt sprø ting.

Uansett - når man besvimer, da er det vel fordi hjernen mangler oksygen. Det er naturlig at hjernen da vil oppføre seg litt rart. Personlig opplever jeg besvimelse som at jeg kjenner jeg blir dårligere og dårligere - til slutt innser jeg at jeg kommer til å besvime - når jeg besvimer, da er det som om jeg dør og kommer til himmelen. En av grunnene til at jeg ikke er redd for døden det, fordi jeg opplever tilstanden som fredelig og fullkommen.

Atmi
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

Atmi skrev: Det er vel sånn barn gjør, jeg husker vi gjorde også det på barneskolen - det var ganske populært, og de eneste som ikke gjorde det, det var slike pingler som meg som ikke fikk det til. Tenker det er ganske vanlig å finne på litt sprø ting.

Atmi
Her på min skole var det veldig populært å kvele seg selv med hendene. Enten gjorde man det selv, eller så gjorde andre det. Og da forsvant man i noen sekunder.
Antall ord: 83
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2004 19:06
20
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Guttene pleide gjøre det på ungdomsskolen... Helt til en dag da de ikke tok imot gutten som skulle svime av, slik at han falt og slo hodet mot en pult og fikk hjernerystelse... Da sluttet de.
Antall ord: 37
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 15 Aug 2004 20:55
20
Lokalisering: hedmark

Innlegg av chrishnoa »

JUNE skrev:tror ikke det er normalt å få slike opplevelser når man svimer av. jeg har aldri fått det ihvertfall. det blir bare svart.

jeg gjorde den besvime greia når jeg gikk på ungdomskolen eller no. ogt jeg fikk akkurat sånn som trådstarter beskriver... det gjorde også venninna mi... kansje det er forskjell på person til person?

IKKE gjør dette besvime greiene. det er ikke bra.
Antall ord: 126
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19

Innlegg av snowfall »

Besvimelser var ikke noe vi holdt på,men derimot gjorde vi en hard innsats på å sprenge så mange blodkar som mulig:
Vi stilte oss foran et speil og hadde konkuranse om hvem som ble mest rød i fjeset...Fytterakker'n,får nesten hodepine bare ved minnet.Rart ikke øynene poppet ut av skallen på oss.Spesielt lekkert var det jo heller ikke å se på.

Men vi fikk da tiden til å gå.

Gudene må vite hvor alle disse "glupe" ideene kommer fra.Grøss.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Haha, er det bare jeg som ikke har drevet med sånne sære ting på skolen? :mozilla_laughing:

Eller vent. Husker guttene i klassen min la hånda på pulten og så var det om å gjøre å stikke passerspissen fortest mulig mellom fingerene. Selvsagt bommet de av og til, og da begynte hendene å dirre når de traff spesielle steder. Det var veldig ''kult'' syntes de. Sært.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Normalt er det slik at når kroppen besvimer, så vil det autonome nervesystemet overta hele kontrollen.
Og derved også overta pustefunksjonen, for deretter å gjenopprette normal status.

Vær dog obs på farene ved slike forsøk, dersom du faller slik at du ikke har frie luftveier, risikerer du å bli kvalt.

Andre momenter som generell helsetilstand med mer, kan og påvirke sluttresultatet....
( dvs du kan kansje dø...)

Derfor gjør iallfall ikke slike forsøk alene !

Og uansett , så er det ikke ufarlig, man kan uansett risikere følge-skader.

Asbjørn
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Taimi skrev:hvorfor besvime med vilje?
Ja, spørsmålet streifet hjernen min også...
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links