Hjemsøkt, Gjenferd & Åndertvillingsjeler

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
halloballo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jul 2006 23:43
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: akershus

tvillingsjeler

Innlegg av halloballo »

hei jeg er en jente.. jeg lurte på en ting. dere skjønner hva er tvillingsjeler, siden jeg å min kjereste vi sier ting likt tenker likt å hvis han sier nå så skulle jeg akuratt til å si det selv.. Har dette noe mening?
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fju Mascaja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jan 2006 23:36
18
Lokalisering: hamar
Blitt takket: 2 ganger

Re: tvillingsjeler

Innlegg av Fju Mascaja »

halloballo skrev:hei jeg er en jente.. jeg lurte på en ting. dere skjønner hva er tvillingsjeler, siden jeg å min kjereste vi sier ting likt tenker likt å hvis han sier nå så skulle jeg akuratt til å si det selv.. Har dette noe mening?
Dette opplever jeg til stadighet, sammen med folk jeg kjenner godt..feks mamma, venninner, søstra mi. Trur dette er ganske så vanlig blandt folk som kjenner hverandre godt og tenker likt.

En ku til den andre kua: Møøøø
Den andre kua: Fillern, akkurat det skulle jeg si :D
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

sykepleierstudent skrev: En ku til den andre kua: Møøøø
Den andre kua: Fillern, akkurat det skulle jeg si :D
Hahaha! Så genialt. :lol:
Antall ord: 21
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av un0rmal »

halloballo skrev:hei jeg er en jente.. jeg lurte på en ting. dere skjønner hva er tvillingsjeler, siden jeg å min kjereste vi sier ting likt tenker likt å hvis han sier nå så skulle jeg akuratt til å si det selv.. Har dette noe mening?
Jeg tror at dette har en mening. Jeg tror at det betyr at dere kjenner hverandre godt.! Dere vet hva den andre mener og tenker. Tror det betyr at dere passer godt sammen :mozilla_smile:
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Street_witch
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mai 2006 05:24
18
Kjønn (valgfri): 110% gutt
Lokalisering: Kolbotn

Innlegg av Street_witch »

merkelige greier det der.. opplever det samme med kjærsten min.. hvor lenge har du kjent han??
Antall ord: 17
2012, punktet hvor virkelighet og fantasi må møtes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fju Mascaja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jan 2006 23:36
18
Lokalisering: hamar
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Fju Mascaja »

un0rmal skrev:
Jeg tror at dette har en mening. Jeg tror at det betyr at dere kjenner hverandre godt.! Dere vet hva den andre mener og tenker. Tror det betyr at dere passer godt sammen :mozilla_smile:
Ja, det mener jeg og. Det er jo et kjempetegn på at du har funnet deg en person du passer sammen med.. :mozilla_wink:
På den annen side..en såkalt soulmate bør jo også være en person som ikke alltid mener det samme som deg, slik at det gjerne diskuteres og man stimuleres til å tenke gjennom sine egne tanker og meninger og kanskje kommer på: "aha, kanskje ikke det var så dumt"

Jeg mener at en riktig sjelevenn er en som du tenker likt med, men som du samtidig også kan være uenig og diskutere med..uten at man føler at man driter seg ut
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av un0rmal »

sykepleierstudent skrev: Ja, det mener jeg og. Det er jo et kjempetegn på at du har funnet deg en person du passer sammen med.. :mozilla_wink:
På den annen side..en såkalt soulmate bør jo også være en person som ikke alltid mener det samme som deg, slik at det gjerne diskuteres og man stimuleres til å tenke gjennom sine egne tanker og meninger og kanskje kommer på: "aha, kanskje ikke det var så dumt"

Jeg mener at en riktig sjelevenn er en som du tenker likt med, men som du samtidig også kan være uenig og diskutere med..uten at man føler at man driter seg ut
Ja, om man mener det samme om alt så blir det litt kjedelig. Jeg er en person som liker å diskutere og snakke dypt med. Altså, fundere på dype ting. Da er det litt kjedelig hvis han mener akkurat det samme.

Jeg ser på en tvillingsjel som en man kan være seg selv med. Som man kan snakke om alt til. Og som kjenner en godt! :mozilla_smile:
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Godt sagt folkens! :D

Personlig har jeg ikke helt funnet ut hva jeg mener inngår i begrepet...
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

man kan da ha flere såkalte tvillingsjeler...? per idag.. kan jeg iallfall telle på en hånd bla venner og bekjente.. enkelte der jeg føler gjenkjennelse og harmoni... og man trenger ikke å ha møtt de engang og de trenger ikke være av det kjønn du tiltrekkes av... og du føler du kan si til både han og henne at du elsker de?

dette kan også være mennesker du ikke beholder resten av livet.. men i perioder der det er mektig og tydelig og sterkt... så går man hver sin vei og det er likefullt ok... ? eller vil man alltid ha et savn? kanskje vil jeg heller kalle det sjelemøter... og kan være på godt og vondt?

eller er det for mange.. tvllingsjeler altså.. forbeholdt en partner eller en venn.. altså kun en gang i livet?
Antall ord: 146
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Man kan ha mange sjelevenner snuppedilla :)
(relasjoner fra tidligere liv, sjelefamilie...)
Tvillingsjeler er noe litt mer spesielt, og mye mer uvanlig. Da møter du din motpart, den maskuline delen av deg selv hvis du vil. Man "møter seg selv", fordi dette er en del av din egen sjel som er reinkarnert i en annen kropp. (det er jo ikke sikkert alle er reinkarnert flere steder, og denne "tomheten/lengselen" man føler faktisk er til en adskilt del av seg selv som befinner seg på astralplanet) Disse møtene og forholdene mellom tvillingsjeler er visstnok ofte turbulente, og man opplever gjerne å møte en som har levd et mer eller mindre identisk liv som ens eget. :)
Antall ord: 118
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links