Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvorfor er det farlig?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Hvorfor er det farlig?

Innlegg av BA. »

-smily- skrev:Hva er "Ouija brett"? :mozilla_oops:
Et brett/papirark du har skrevet alle bokstavene og tallene på, og ja og nei. Når du setter et glass oppå her og spør om noe så dytter du (eller noen andre) glasset rundt slik at du får et svar.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Santana
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mai 2006 22:45
18

Innlegg av Santana »

Sier meg enig med BA på en del punkter her. Ouija-brett er ikke et lekertøy. Dersom det ikke er ånder med i bildet, som mange tror og mener, kan svarene brettet gir bli som en selvoppfyllende profeti. Det er ikke rent få som er blitt såpass skremt av dette mediumet at de har havnet på lukket avdeling eller sliter med psyken.
Man kan kansje sammenligne det med å lese horoskopet hver dag i avisen. Disse allmen-horoskopene er noe tull, det vet alle sammen. Men om det skulle klaffe en eller to ganger, tenker man..."jaja, det sto i horoskopet, og jeg burde ha fulgt det...". Nå er jo astrologi mer komplisert enn som så. En Tyr er ikke bare en tyr, og et nøyaktig horoskop kan ikke stilles for alle Tyrer i en hverdagsblekke. Alikevel er det utrolig mange som blir "hektet" på det, og handler slik at det mer eller mindre stemmer overens med horoskopet. Det er dette jeg mener med selvoppfyllende profeti. Man får ting til å stemme fordi man handler ut fra horoskopet.
Dersom brettet virker slik som det hevdes i magien er det viktig å lukke brettet ettet bruk. Det skal oppbevares opp / ned i en pose, visstnok...Om det finnes noen på den andre siden, hvem vil vel ha dem flyvende rundt i huset ? Uansett om det virker eller ikke, er ikke Ouija et leketøy, selv om hvem som helst kan få tak i et. Etter min erfaring er det et uhyggelig kraftig verktøy, som man skal ha sterk psyke for å leke med.
Det er også mulig at energien som samles gjennom at flere mennesker sitter rundt brettet får glasset el.a. til å bevege seg, men jeg tror det er vanskelig å få til et "avtalt spill " om hvilke svar som gis. Her ligger vel det store problemet med å forklare Ouija-brettets virkning.- Og det faktum at man IKKE skal berøre glasset, men hode pekepingeren så nært kanten som mulig, noe som jo gir noen muligheten til å dytte glasset mot en bokstav osv.
Så finnes det mange varianter av brett. Noen bruker man glass på, andre pendler o.l. Det hevdes at man får kontakt med avdøde på denne måten, men hva er vitsen med det ? La de døde hvile i fred. Og husk, at dersom det virker på den paranormale måten så er det like mange onde døden sjeler som gode der ute... En liten advarsel, bare.. ;)
Antall ord: 416

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links