Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBankelyder?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
tinuviel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jul 2006 03:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Bankelyder?

Innlegg av tinuviel »

Hei!
En kort presentasjon: jeg er ei jente på snart 21 år. Vokst opp på en bondegård i Trondheim kommune men bor i byen for tiden pga studier. Hører litt dårlig men er blitt CI-operert. Som person er jeg veldig åpen for at det fins mange ting mellom himmel og jord som vi ikke er klar over (sånn allment).

Da jeg var ca 13 år gammel hadde vi familiePC'en i et rom som opprinnelig var en gang/trapperom. Dette ved siden av stua. At PC'en var plassert der medførte at jeg ble sittende der flere timer. Jeg har iløpet av årene fra da og til nå hørt en lyd flere ganger og alle de gangene er det akkurat samme lyden. Jeg trodde i begynnelsen at det var bare meg og at kanskje høreapparatet var litt.. koko. Det jeg hører er en ganske lett men litt bestemt/målrettet banking. Alltid tre ganger. Bankingen er ikke sånn.. sint, stresset eller treigt som i at.. en sliter med å banke. Helt normal banking. . Huset er en typisk trønderlån og det bodde altså en del folk her i gamle dager. Selve huset er litt over 200 år gammelt og mye av strukturen er bevart.

Jeg kan ikke huske å ha hørt det i andre rom. Muligens en gang i andre etasje litt over "datarommet". En gang kunne jeg høre den bankingen to ganger iløpet av en ettermiddag-kveld. Som regel gikk det en periode mellom de gangene jeg hørte det.

Fortalte det til mamma og hun spøkte med at det kunne være "Internett-ånden" og det sier jo seg selv... Spurte pappa siden han er født og oppvokst i huset her. Han sa at "datarommet" hvor veggen opprinnelig var litt mer bortover (rommet var litt mer større før) hadde en dør og det bodde et par der (besteforeldre) og det var altså folk som gikk ca der og banket på for å komme inn. Han nevnte noen småjenter men jeg husker ikke helt hvem det var men ihvertfall ikke en nær slektning som feks oldemor. Kanskje hennes tante eller søsken?

Det er to jenter i slekta (søstrene til oldemor er jeg nesten sikker på) som døde ganske tidlig av tuberkulose. Vet ikke om det er relevant men jeg lurer på om det kan være en av dem. Siden bankingen virket så lett og det gir meg grunn til å tro at det dreier seg om en ganske ung person og ikke en middelaldrende arbeidskaill.

Siden jeg fikk PC på jenterommet mitt i andre etasje så har jeg ikke sittet så mye nede. Og nå har jeg flyttet på hybel så det har gått en god stund siden jeg hørte noe. Men for ca en mnd siden satt jeg her i andre etasje og hørte den samme lyden men svakt. Og det er etter at jeg fikk CI (mao jeg hører bedre nå enn da jeg hadde høreapparat) så jeg lurer på om jeg kan ha "hørt" det fra etasjen under.

Dette innlegget ble litt lang og kanskje litt knotete siden jeg ikke har helt spesifikke hendelser eller spørsmål men.. Jeg lurer på om det kan være "noe" der eller om jeg rett og slett innbiller meg noe.. som mamma sier. Jeg har et par ganger spurt dem (like etter at jeg hørte) når de sitter i stua rett ved siden av.. om de også hørte det. Men nei, det gjorde de ikke. Og jeg mener at lyden var høyt nok til at de burde ha hørt det hvis det IKKE var noe "åndelig". Jeg tror de ikke hører det jeg hører fordi deres sinn ikke er like åpen som min på dette området..

Noen som har noen tanker?
Hvis dette her ikke er noe jeg innbiller meg så ønsker jeg å finne ut mer. Hvis det er noen som sitter igjen i huset her så vil jeg gjerne prøve å oppnå kontakt og finne ut mer om ham/henne/de. Har tenkt å ta over gården så jeg har rimelig god tid på meg.

Tilslutt vil jeg bare si at dersom du har tenkt å komme med et innlegg hvor du sier at dette er "bullshit" og slike ting så kan du veldig gjerne lavære. Ønsker kun seriøse svar.

Takk :)

- Tinuviel -
Antall ord: 752

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Har du sjekket hvor vannrørene går i dette huset? Ofte kan vannrør gi slike bakelyder idet de endrer temperatur, og de lydene kan være vanskelige å lokalisere.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
tinuviel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jul 2006 03:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av tinuviel »

BA skrev:Har du sjekket hvor vannrørene går i dette huset? Ofte kan vannrør gi slike bakelyder idet de endrer temperatur, og de lydene kan være vanskelige å lokalisere.
ja og de er noen meter bak. og hvis det er vannrøret skulle foreldrene ha kjent til den lyden også.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

tinuviel skrev:
BA skrev:Har du sjekket hvor vannrørene går i dette huset? Ofte kan vannrør gi slike bakelyder idet de endrer temperatur, og de lydene kan være vanskelige å lokalisere.
ja og de er noen meter bak. og hvis det er vannrøret skulle foreldrene ha kjent til den lyden også.
Ikke nødvendigvis. Det er ikke sikkert de har tenkt på den sammenhengen.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links