Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Redd
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jun 2006 18:42
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Finnmark
Redd
Hvorfor er det så mange som blir redd om de ser en ånd/spøkelse? Jeg har hørt at de gjør deg ikke noe, de er bare ulykkelige sjeler. Forstår de jo litt at de blir redde om det faktisk er et spøkelse, de er jo døde personer, men alikevel. Jeg forstår ikke helt reaksjonen. Vi mennesker blir jo bestandig redde i møte med noe ukjent og nytt.
Antall ord: 75
Live life and regret on things you've done, not the things you didn't do!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jan 2006 23:36
- 18
- Lokalisering: hamar
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Redd
Den siste setningen du skrev er vel svaret på spørsmålet ditt er det ikke?anneee skrev:Hvorfor er det så mange som blir redd om de ser en ånd/spøkelse? Jeg har hørt at de gjør deg ikke noe, de er bare ulykkelige sjeler. Forstår de jo litt at de blir redde om det faktisk er et spøkelse, de er jo døde personer, men alikevel. Jeg forstår ikke helt reaksjonen. Vi mennesker blir jo bestandig redde i møte med noe ukjent og nytt.
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jun 2006 20:14
- 18
Det er som du sier. Folk er litt redde når de møter noe nytt og ukjent. Og hvorfor skulle ikke folk bli redde? Det er ikke alle som tror på det paranormale. Hvis jeg ikke visste at spøkelser osv finnes, hadde jeg nok blitt redd. Det er ikke akkurat en unormal reaksjon å bli redd.
Men som du sier: De her ikke her for å gjøre oss noe. De skremmer oss ikke med vilje. Det kan hende de liker å flytte på ting. Fikle litt med lysbrytere osv.
Men som du sier: De her ikke her for å gjøre oss noe. De skremmer oss ikke med vilje. Det kan hende de liker å flytte på ting. Fikle litt med lysbrytere osv.
Antall ord: 89
The greatest trick the devil pulled, was convincing the world he didn't exist.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jun 2006 18:42
- 18
Man vet jo at de finnes... Så Hvorfor bli redd.... Eller noen folk tror jo ikke på de, men hvorfor blir de så redde når de ser spøkelser da? Da kan de jo bare bortforklare det med at det var noe helt naturlig....
Antall ord: 45
Live life and regret on things you've done, not the things you didn't do!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Blitt takket: 1 gang
Jeg skjønner ikke. Skal man ikke bli redd for det ukjente bare fordi man vet at det finnes?anneee skrev:Man vet jo at de finnes... Så Hvorfor bli redd.... Eller noen folk tror jo ikke på de, men hvorfor blir de så redde når de ser spøkelser da? Da kan de jo bare bortforklare det med at det var noe helt naturlig....
Synes det var en dum grunn.
Og om man ikke tror på spøkelser, så kan man jo ikke være redd de?
Antall ord: 89
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
Kanskje det er noe helt naturlig?anneee skrev:Man vet jo at de finnes... Så Hvorfor bli redd.... Eller noen folk tror jo ikke på de, men hvorfor blir de så redde når de ser spøkelser da? Da kan de jo bare bortforklare det med at det var noe helt naturlig....
Ellers kan det være noen har sett for mange skrekkfilmer og er redd de skal bli for eksempel voldtatt av et spøkesle - det sies jo at det faktisk har skjedd...
Eller kanskje de bare er redde fordi de finner det veldig ekkelt at noen ukjente er tilstede i hjemmet sitt? Jeg kan forsåvidt godt forstå at det er ekkelt. Liksom folk du kjenner dør og etterpå kan de være der å se når du sover eller driter eller gjør andre ting du ikke ønsker at akkurat den personen skulle se.
For faktisk er det slik at disse åndene plutselig kan gi tegn fra seg mens du sitter i badekaret. Jeg for min del driter i om de er døde, jeg er ikke interessert i at fremmede folk skal se meg når jeg sitter i badekaret uansett tilstand.
Og noen blir kanskje irritert, mens andre blir skremt. Jeg syns i grunn ikke det er så rar jeg.
Til slutt vil jeg også gjerne legge til at dersom det kan bortforklares som noe naturlig, da er det grunn til å regne med at det ER noe naturlig. Jeg syns det høres litt merkelig ut å bortforklare en naturlig hendelse med at det nok sikkert er et spøkelse.
Antall ord: 266
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Redd og redd...? Jeg liker ikke spøkelser jeg ikke kjenner....
Tror det ligger i menneskenaturen å være skeptisk til fremmede ting...det gjelder forsåvidt også andre kulturer, hudfarger, RELIGIONER, og andre "uviktige" ting..
Tror det ligger i menneskenaturen å være skeptisk til fremmede ting...det gjelder forsåvidt også andre kulturer, hudfarger, RELIGIONER, og andre "uviktige" ting..
Antall ord: 35
Memento mori
Hide post links |
Re: Redd
De KAN være farlige (har jeg hørt av flere synske og healere), om det er negative energier. De kan tappe deg for energi for eksempel. Har hørt om ånder som går til angrep, hvor personer da har slitt m fysiske plager lenge etterpå.anneee skrev:Hvorfor er det så mange som blir redd om de ser en ånd/spøkelse? Jeg har hørt at de gjør deg ikke noe, de er bare ulykkelige sjeler. Forstår de jo litt at de blir redde om det faktisk er et spøkelse, de er jo døde personer, men alikevel. Jeg forstår ikke helt reaksjonen. Vi mennesker blir jo bestandig redde i møte med noe ukjent og nytt.
Antall ord: 124
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Nov 2005 21:02
- 19
- Lokalisering: kristiansand
det er helt naturlig at folk blir redd for noe som er uhåndgripelig,slik som gjengangere..
jeg selv var nok mer redd før,men selvfølgelig,man er redd for hva man kommer til og se..
jeg er nok ikke helt over skrekken enna,men jeg mener at det finnes grenser i alt man gjør,søker man etter negative energier eller som jeg gjør,positive energier,tror jeg man opplever ting på en annen måte-altså det jeg prøver å si er,at man høster kanskje det man sår..
jeg selv var nok mer redd før,men selvfølgelig,man er redd for hva man kommer til og se..
jeg er nok ikke helt over skrekken enna,men jeg mener at det finnes grenser i alt man gjør,søker man etter negative energier eller som jeg gjør,positive energier,tror jeg man opplever ting på en annen måte-altså det jeg prøver å si er,at man høster kanskje det man sår..
Antall ord: 97
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Mai 2005 16:38
- 19
Jeg begynte å se energier for ikke så alt for lenge siden (muligens et eller to år siden nå)
Jeg har aldri likt at folk går bak meg uten at jeg ser dem. Derfor dyntes jeg det var veldig skremmende når jeg begynte å så skygger som begvegde seg bak meg (vendt det til meg nå, men hender da fortsatt at jeg skvetter en gang i blandt). Så hvorfor folk er redde har vel en del med personen å gjøre.
Med vil nok tro at filmer har mye av skylden for at de fleste er redde for det ukjente. Selv driver jeg en del med virvelløse dyr og insekter og man ser også at folk har blitt skremt en del av filmene som lages om dem
Jeg har aldri likt at folk går bak meg uten at jeg ser dem. Derfor dyntes jeg det var veldig skremmende når jeg begynte å så skygger som begvegde seg bak meg (vendt det til meg nå, men hender da fortsatt at jeg skvetter en gang i blandt). Så hvorfor folk er redde har vel en del med personen å gjøre.
Med vil nok tro at filmer har mye av skylden for at de fleste er redde for det ukjente. Selv driver jeg en del med virvelløse dyr og insekter og man ser også at folk har blitt skremt en del av filmene som lages om dem
Antall ord: 127
"At man ikke kan se ting behøver ikke å bety at de ikke eksisterer"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Okt 2005 18:57
- 19
- Lokalisering: Larvik
Hei
Det er ikke unormalt å bli redd for ting man ikke er vant til å se,som jeg leste her tidligere av en anner som hadde svart,så sto det det at det er mange som er redd for det paranormale,forde de ikke vet hva det er for noe og det er fremmed for mange. Noen har kanskje hørt om det,men vil ikke vite av det og prøver å holde seg borte fra slikt.
Antall ord: 75
Hide post links |