Fakta, teori & skepsis ⇒ Begrave VS kremering
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Feb 2005 19:22
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: In a galaxy far, far away!
Jeg har allerede planlagt at jeg skal bli organ donor, har fyllt ut skjema for det...så har jeg gitt mine nermeste beskjed om at jeg vil kremeres! Greit å ha snakket med familie om det i tilfelle noe skjer.
Antall ord: 39
"initative comes to thems that wait!"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Grøss... Om jeg hadde skrevet under på slike papirer nå, ville døden følt så nær. Sikkert endt opp m dødsangst, så venter litt m d jeg gitt. Værtfall til jeg har levd halve livet ut!Silmarill skrev:Jeg har allerede planlagt at jeg skal bli organ donor, har fyllt ut skjema for det...så har jeg gitt mine nermeste beskjed om at jeg vil kremeres! Greit å ha snakket med familie om det i tilfelle noe skjer.
Antall ord: 82
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Aug 2005 01:48
- 19
- Lokalisering: lørenskog
Jeg vil bli brent....ikke snakk om at kroppen min skal bli spist opp av masse ekle krypdyr....
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Mar 2006 12:53
- 18
- Lokalisering: østfold
Jeg skal kremeres. Det er mine nærmeste gitt striks beskjed om. Har også et donorkort i lomme boka som gir fri tilgang til mine organer den dagen jeg dør. ( Hvis det er no brukanes). Sånne kort får du på venteværelse på lege kontora og anbefaler alle som har bestemt seg for donasjon om å ha dette i lommeboka. Ikke lenge sia en bekjent døde. Ung og forholdsvis frisk. Hun har flere ganger snakket om donasjon og ville dette. Foreldrene til denne jenta sa nei og det ble ikke utført. Veldig veldig viktig å ha kort. Tenk om det en dag er våre barn som trenger en lunge eller et hjerte..
Antall ord: 116
Livet er herlig!!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
det skjer raskere enn du aner. årene fra jeg var 20 til jeg ble 30 gikk i rasende fart. de sju årene etter 30 har gått enda fortere.....*Lille engelen* skrev:Grøss... Om jeg hadde skrevet under på slike papirer nå, ville døden følt så nær. Sikkert endt opp m dødsangst, så venter litt m d jeg gitt. Værtfall til jeg har levd halve livet ut!Silmarill skrev:Jeg har allerede planlagt at jeg skal bli organ donor, har fyllt ut skjema for det...så har jeg gitt mine nermeste beskjed om at jeg vil kremeres! Greit å ha snakket med familie om det i tilfelle noe skjer.
Antall ord: 114
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Det å dø kjem vår vei ein dag, men neppe verdt å tenke mykje på. Betre å tenke på korleis ein lever livet nå.
Men godt å ha ei klar meining om korleis døden påvirke dei rundt og korleis du sjølv vil at dette bør føregå. Her er min utvalgte varianter. Etterlatte får uannsett kose seg med nokre gåter.
Viss eg dør i ei ulykke, sjukdom osv; donering, kremerast og innhaldet delt mellom etterlatte i kvar sine urner. Kvar urne inneheld nødvendige opplysninger for å få tilgang til testamentet.
Viss eg misser vit og vert grønsak osv; kremerast og innhaldet delt mellom etterlatte i kvar sine urner. Kvar urne inneheld nødvendige opplysninger for å få tilgang til testamentet.
Viss eg er klar i skallen og føler for å avslutte livet; ein siste vandring gjennom naturen opp på eit fjell der eg vil avslutte livet naturlig. Før denne siste vandring vil eg halde ein fest for min familie og nære venner, så vil eg poste ei gåte til mine etterlatte, ei gåte som tek så lang tid å løyse at eg får avslutte livet slik eg vil. Når dei har funne ut av gåta vil dei og finne instrukser om at eg vil kremerast og at innhaldet vert delt mellom dei etterlatte i kvar sine urner. Kvar urne inneheld nødvendige opplysninger for å få tilgang til testamentet.
Ein del av testamentet vil ikkje være tilgjengelig for mine etterlatte, da det er instrukser om brev/mail som skal sendast til kvar enkelt på spesielle dager for desse.
Men godt å ha ei klar meining om korleis døden påvirke dei rundt og korleis du sjølv vil at dette bør føregå. Her er min utvalgte varianter. Etterlatte får uannsett kose seg med nokre gåter.
Viss eg dør i ei ulykke, sjukdom osv; donering, kremerast og innhaldet delt mellom etterlatte i kvar sine urner. Kvar urne inneheld nødvendige opplysninger for å få tilgang til testamentet.
Viss eg misser vit og vert grønsak osv; kremerast og innhaldet delt mellom etterlatte i kvar sine urner. Kvar urne inneheld nødvendige opplysninger for å få tilgang til testamentet.
Viss eg er klar i skallen og føler for å avslutte livet; ein siste vandring gjennom naturen opp på eit fjell der eg vil avslutte livet naturlig. Før denne siste vandring vil eg halde ein fest for min familie og nære venner, så vil eg poste ei gåte til mine etterlatte, ei gåte som tek så lang tid å løyse at eg får avslutte livet slik eg vil. Når dei har funne ut av gåta vil dei og finne instrukser om at eg vil kremerast og at innhaldet vert delt mellom dei etterlatte i kvar sine urner. Kvar urne inneheld nødvendige opplysninger for å få tilgang til testamentet.
Ein del av testamentet vil ikkje være tilgjengelig for mine etterlatte, da det er instrukser om brev/mail som skal sendast til kvar enkelt på spesielle dager for desse.
Antall ord: 269
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mai 2006 17:56
- 18
un0rmal skrev:Er det bare jeg som vil begraves ? :mozilla_surprised: Jeg liker tanken på at de som savner meg har en grav å gå til. Synes tanken om å ligge å råtne er helt fæl! Men er man død, så er man død. Og jeg har veldig lyst til å donere bort organer. For hva skal jeg med dem når jeg er død! Da er det vel bedre å gi dem bort til noen som trenger dem, enn at de skal ligge å råtne..!
jeg tror jeg vil bli begravet... holder ikke tanken på å brenne...
tenker litte på det med himmel og helvette... brenn i helvette
hmm
vil ikke det jeg...
det som er så synd, er at vi unge tror vi er "unge og udødlige" (siterer picazzo - hvis morgendagen aldri kommer)
vi trenger ikke være "udødlige"... mista veninna mi for en liten stund siden... 18 gammel...
Antall ord: 152
death gonna be easy, cuz life is hard...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Mar 2006 22:13
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Hmm..de fleste her vil visst kremeres?
Ja ja. Jeg vil begraves. Så kan jeg råtne sakte, mens det kravler makk gjennom ørene mine, og jeg får maur i ræva.
Er jo død alikevel. Iværtfall kroppen min..
Ja ja. Jeg vil begraves. Så kan jeg råtne sakte, mens det kravler makk gjennom ørene mine, og jeg får maur i ræva.
Er jo død alikevel. Iværtfall kroppen min..
Antall ord: 42
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg vil begraves med et rør opp til gravsteinen som folk kan tømme øl i.
Antall ord: 17
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
torgeir skrev:Jeg vil begraves med et rør opp til gravsteinen som folk kan tømme øl i.
Hahaha.. Den beste ideen jeg har hørt
Antall ord: 27
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Feb 2005 19:22
- 19
- Lokalisering: In a galaxy far, far away!
Jeg vil ikke dø mer enn noen andre, men skulle det skje så må det avsluttes på min måte!*Lille engelen* skrev:Grøss... Om jeg hadde skrevet under på slike papirer nå, ville døden følt så nær. Sikkert endt opp m dødsangst, så venter litt m d jeg gitt. Værtfall til jeg har levd halve livet ut!Silmarill skrev:Jeg har allerede planlagt at jeg skal bli organ donor, har fyllt ut skjema for det...så har jeg gitt mine nermeste beskjed om at jeg vil kremeres! Greit å ha snakket med familie om det i tilfelle noe skjer.
Alle i min familie har en tendens til å bare droppe død om en dag.. skjedd allerede 5 ganger. Bedre føre var....
Jeg er skikkelig redd for å bli begravet levende, derfor har jeg bestemt meg for å kremeres, da er man garantert død iallefall! Derfor jeg også vil gi bort organer... i tillegg til at jeg kan redde noen som trenger det mer enn meg! Eneste som ikke skal røres er hjernen, tror det er sjelen jeg serru!
Antall ord: 185
"initative comes to thems that wait!"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jun 2006 21:53
- 18
Kremering er tingen.
Enda er jeg begravd... sukk
Enda er jeg begravd... sukk
Antall ord: 8
En pen blomst
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2005 13:15
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Uff da,det er vel derfor du går igjen her da?
Ja,vil kremeres når den tid kommer.Hørte man hadde bjeller på innsiden av kistelokket "før i tiden",men det hjelper vel ikke stort med flere kilo sand over en.Nei takk.Tar det fort og gæli.
Ja,vil kremeres når den tid kommer.Hørte man hadde bjeller på innsiden av kistelokket "før i tiden",men det hjelper vel ikke stort med flere kilo sand over en.Nei takk.Tar det fort og gæli.
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg vil gjerne bli til en diamant i et smykke som kunne gå i arv i min familie hehehe....noen som vet om det er lov for mennesker? Vet at et firma gjør det med dyr.
Antall ord: 37
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Okt 2005 16:38
- 19
jeg er enig med deg karina! BRENNES for noe tull!!! Jeg grøsser bare ved tanken! Men som dere andre sier! ETES opp av mark!! Det er rett å slett motbydelig å tenke på!! men det er da bedre enn å brennes! er det ikke bare dem som hører til i helvete som skal brennes for evig tid?
Antall ord: 56
JEG TROR PÅ ALT DET SOM FINNES MELLOM HIMMEL OG JORD. MEN HVA ER DET? KAN DU ELLER NOEN ANDRE FORKLARE MEG DET?
Hide post links |