Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelpere som viser seg som dyr

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 28 Nov 2005 08:29
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Toadii »

7 skrev:
Creepy skrev:Har en liten historie jeg også.

Jeg har alltid hatt en fornemmelse av at jeg har 3 hjelpere, vet ikke hvorfor.

Så, en dag når jeg satt ute og tok en røyk på verandaen så spurte jeg (inni meg) om hjelperen(e) mine ville vise seg. Det tok vel ikke mer enn 10 sekkunder før det plutselig landet 3 spurver på rekkverket til verandaen, der satt de og så på meg i noen sekkunder før de fløy igjenn. Jeg har fugl, og fugl er yndlingsdyret mitt.

er ganske sikker på at jeg har 3 hjelpere nå. :mozilla_smile:
Kjempefin opplevelse! Jeg har lyst til å be hjelperen min vise seg jeg og... Men vet ikke om jeg tør..
kjempe fint :D

Jeg tørr heller ikke :p Men har utrolig lyst :D
Antall ord: 138
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Judith

dyr som hjelper

Innlegg av Judith »

Dette er en liten historie om et dyr som hjelper, men ikke et åndedyr.
Jeg var veldig trist og nedfor, og va r på besøk hos en bekjent. Der var også en annen dame tilstede.
Min bekjent skulle gå ut og kjøpe røyk, og jeg var alene med den andre damen.
Hunden, en gammel shæfer lå på sin vante plass ipå en sofa i entreen.
Jeg følte meg liten og utenfor da den andre damen hadde både selvtillit og mer av det jeg gjerne skulle ha.
Men ett kommer shæferen ruslende inn i stua . Den var meget gammel og giktbrudden, og orket nesten ikke gå ut for å gjøre fra seg en gang.
Den kommer rett bort til meg, legger det store hodet sitt på armlenet i lenestolen jeg sitter i, og "småprater" med meg.
Damen prøver å lokke den til seg, men den hører ikke på det øret.
jeg blei så trøstet, som den sa til meg: "Ikke vær redd, du er ikke alene,".
Så gikk den å la seg igjen.
Ikke lenge etter døde den.
Hva den enn hadde i sinnet, så blei jeg g rolig og trøstet av denne gesten fra en gammel, utslitt hund :mozilla_innocent:
I det heletatt har jeg god kontakt med hunder. Selv om jeg har vært "kattefan" i mange år. :)
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

7 skrev:Åå, jeg blir så glad når folk svarer! :mozilla_smile:
Forresten så har jeg hatt en del kontakt med hjelperen min senere også. han/hun har forresten kjeftet på meg, en gang jeg var langt nede og holdt på å ta livet av meg.. senere viste han/hun seg for meg som en farge (oransje), da jeg satt hjemme alene og var livredd. For huset vårt er hjemsøkt, og jeg er litt følsom for sånne ting. Gjenferdene (det var to), gikk og banket og bråkte i rommene rundt meg, og jeg ba om hjelp inni meg. Er fint å vite at det er noen der og passer på meg! forresten så er favorittdyret mitt ulv, men jeg liker katter utrolig godt også.

Jeg snakket med ei jente for en stund siden, som sa at hjelperen hennes hadde vist seg for henne som en fugl. Hun var helt sikker på at det var hjelperen hennes.
Så det kan jo hende at den katten var hjelperen min også, men såklart..Jeg går til psykolog, så det kan hende det bare er jeg som overreagerer også :mozilla_wink:

Hørt om flere andre som ser hjelpere som fargefelt ja :mozilla_laughing:
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

GhostFace skrev:har alle hjelpere??

håper for Guds skyld at det er et dyr.. kommer til å bli frighten hvis en gammal kar på 70 plutselig dukker opp på rommet mitt :mozilla_surprised:

Plutselig dukker opp?? Hvis du har en kar som hjelper er han der hele tida
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Darkside
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 26 Feb 2006 18:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Harstad

Innlegg av Darkside »

heia..
mine hjelpere er en gammel mann ca. 65 år som er ganske hyggelig, men litt streng, og en liten jente på ca. 9 år. jeg har ganske god kontakt med dem og snakker med dem jevnlig. pleier å spørre dem om ting i min tilverelse. det er som oftest mannen som pleier å være med meg ute og inne. jenta holder seg for det meste bare i huset. jeg føler på meg at det er dem som er hjelperne mine.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Darkside skrev:heia..
mine hjelpere er en gammel mann ca. 65 år som er ganske hyggelig, men litt streng, og en liten jente på ca. 9 år. jeg har ganske god kontakt med dem og snakker med dem jevnlig. pleier å spørre dem om ting i min tilverelse. det er som oftest mannen som pleier å være med meg ute og inne. jenta holder seg for det meste bare i huset. jeg føler på meg at det er dem som er hjelperne mine.


Heia!!!
Åh du må ha bra åndekonakt, så fint!! Føler på meg at han mannen er hjelperen din sikkert, men tror du ikke hun jenta muligens går igjen, siden hun er knyttet til huset? Hjelpere har ikke noe forbindelse til steder, eneste årsak til at de er her er for din skyld vettu, de har tatt på seg å være der for deg så lenge du er på jorden.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mario andres
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 134
Startet: 31 Mar 2005 10:03
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trollheimen

hjelpere

Innlegg av mario andres »

Så finne historier,jeg er ikke prøvd å kalle mine hjelpere,til å vise seg frem,tør ikke!

men en ting lure på,jeg hadde en hund,den storste som jeg har hatt en. Briard.
han hadde bare 2 år,og skade seg hofta si,at måtte avlives.det var det verste for meg,hadde en spesiel kjærlighet med hunden min ,han vær annerledes enn alle hunden fra før,sørge flere uker for hams skyld!
måneder senere i flere annledning har sett en skikkelse bak meg på gårdplassen,i garasjen,og inne huset.ser ut som han,for storrelse av skikkelsen,men har ikke sett hode tydelig,men like stort som var hunden min.
er det mulig at han er gjennnferd eller athan kom nå som hjelperen min nå,vet ikke .noe jeg spekulert på leng! :mozilla_undecided:
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Dyr kan ikke bli gjenferd, men han kommer sikkert og hilser på deg ja :)
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spiritist
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 24 Jun 2006 02:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Spiritist »

Sparrow skrev:Dyr kan ikke bli gjenferd, men han kommer sikkert og hilser på deg ja :)
Hvorfor mener du at dyr ikke kan gå igjen? Finnes utallige historier der folk har blitt besøkt av avdøde kjæledyr som har avverget ulykker o.l.. Så vil ikke si at dyr ikke kan bli gjenferd :)
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Her er flere forklaringer på forskjellige ting, når det gjedler Hjelpere, Kraftdyr, Guider, Fylgje, osv.

Jeg har mine egne meninger om Hjelpere ( fra gammalt av kalt for fylgje )... :

FØR vi blir inkarnert ( reinkarnert) inn i denne verden, så har vi allerede gjordt avtaler med noen åndelige venner av oss, om at disse skal være med som hjelpere ( fylgje ) i dette livet vi er på vei inn i.

Idet vi forflytter oss fra åndeverdenen, og inn i en menneskekropp, så blir vi samtidig blindet for veldig mye, samtidig som vi blir utstyrt med "kjøreplanen" for livet vårt.

"Kjøreplanen" er i noen grove trekk , som forteller hva vi SKAL igjennom i dette livet vårt.
( hva vi skal ha i "lekser" - hva vi skal lære noe om. )
Dette inkluderer blandt annet visse sykdommer for noen, være blind for noen, døv for andre, lam for enda noen osv osv.
Andre skal oppleve det å være styrtrik, ( for å se hva de virkelig gjøpr dersom de har så mye penger), andre skal være fattige.
Alt for å lære ...

Nå er det slik at med det blindfoldet vi har fått idet vi ble menneske, så må vi ha noen til å passe på at vi virkelig opplever disse tingene vi skal lære...
( at vi kommer oss inn i rette klassen )....

Der har Hjelperene sine evner - til å lede oss rett i "fella" - hehe, neida, ikke felle, men for oss som ikke "ser årsakene" til den opplevelsen, så virker det slik.

Hjelpere sørger og for å hjelpe oss dersom ting er i ferd med å skje som absolutt ikke skal skje.
Vi blir forhindret på en eller annen måte fra å omkomme / bli skadet / eller lignende, fordi at vi skal oppleve noe, ELLER
at Vi skal delta i noe som skal få andre til å oppleve noe ( lære noe).

Når vi ber våre Hjelpere om å vise oss noe som viser at de er der, påvirker de gjerne ett dyr, - som en hund, katt, elg, fuggel, ku, hest, eller hva de måtte finne for godt.
Dette dyret blir så "styrt" av hjelperene, slik at vi ser "tegnet på at de er der".
Dette dyret er ikke en hjelper, men et dyr som blir benyttet for at du skal få se.
Dette er et vanlig tildels tilfeldig valgt dyr, som lever sitt liv i nærheten av oss.

KRAFTDYR derimot, det er dyr med spesielle egenskaper, som du skal tilegne deg i dette livet ;
Eksempel er Sterk som en Bjørn, SLU som en Rev, Rask som ei Firfisle, Irriterende som en Mygg, osv osv...
Kraftdyrene ( slik jeg har forstått) gir deg av sine egenskaper - sin kraft.
( det er mye mer om dette innenfor Sjamanismen ).

Hjelperene viser seg veldig sjeldent, da du egentlig ikke skal tenke på at de er der..
De hjelper deg ikke med ting som ikke passer inn i din livsplan, eller ting du ønsker som bare det, men som vil forstyrre / ødelegge din plan.
De vil om nødvendig og lede deg rett inn i voldsomme opplevelser, dersom du skal oppleve det, men er på en annen vei...
Planen din er jo å akkurat oppleve smerter, sorg, ekstrem glede, rikdom, fattigdom, eller hva som du nå har planlagt for dette livet.

Videre har vi GUIDER, ENGLER, med flere, Guider er de som fungerer som mer lærere ( professorer) - som skal undervise deg med spesielle ting. Somregel åndelig kunnskap...
Guider har somregel hjelperene som "assistenter"...
Engler er såvidt jeg har forstått overordnet både Hjelpere og Guider , og fungerer mer som rektor / skolestyrer, eller hva jeg skal kalle det...
De er iallfall sterkt overordnet de andre...
Engler kan gripe inn, i situasjoner hvor kansje Hjelpere og Guider leder deg MOT noe, for å oppleve noe, HVIS det vil påvirke andre menneskers læreplan i negativ retning, eller at konsekvensene av det som er i ferd med å skje vil påvirke mange andre planer...

Hvordan vi ellers lever livet, tilpasser oss omgivelsene osv, er en del av livet som kansje ikke er planlagt, - men mer der vi benytter vår egen frie vilje.
Vi velger fargen på stueveggen, vi finner bilder å henge opp, vi gjør det ene og det andre, helt uten betydning for de tingene vi SKAL lære...
eller for å si det på en annen måte ;
Hva vi gjør når vi er ferdig med "dagens time", har "lærerene" ikke noe med, og de gidder vanligvis ikke å bry seg heller.
De kan dog hjelpe til innimellom dersom du spør om det, men da bare "passer det sånn" - eller "har ingen betydning for skoletimene"

Noen vil kunne merke ( evt se) at hjelperene er der, men folk flest kan ikke det.

Dette er et bilde på hvoirdan jeg tolker det hele, bildet er ikke riktig, men mer som en skisse - slik at det skal bli forståelig.
Virkeligheten er så mye mer kompleks enn hva tilogmed jeg kan forestille meg...
( og så kan jeg så altfor lite , da... ;-) )

Håper dette hjelper litt på forståelsen til noen av dere, og at jeg ikke har ledet dere helt ut på feil jorde...

Og ja ; Det er mange som ikke tror på Hjelpere og denslags i det heletatt...
Og/ Eller har helt andre meninger om dette.
HVA som egentlig er riktig, det finner vi ut når vi er tilbake i "LYSET" ... ;-)
( og ikke er det så farlig heller, vi opplever nok det vi skal her i livet, uansett om vi tror på dette eller ikke..... )

mvh Asbjørn
Antall ord: 933

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Asbjørn skrev:Her er flere forklaringer på forskjellige ting, når det gjedler Hjelpere, Kraftdyr, Guider, Fylgje, osv.

Jeg har mine egne meninger om Hjelpere ( fra gammalt av kalt for fylgje )... :

FØR vi blir inkarnert ( reinkarnert) inn i denne verden, så har vi allerede gjordt avtaler med noen åndelige venner av oss, om at disse skal være med som hjelpere ( fylgje ) i dette livet vi er på vei inn i.

Idet vi forflytter oss fra åndeverdenen, og inn i en menneskekropp, så blir vi samtidig blindet for veldig mye, samtidig som vi blir utstyrt med "kjøreplanen" for livet vårt.

"Kjøreplanen" er i noen grove trekk , som forteller hva vi SKAL igjennom i dette livet vårt.
( hva vi skal ha i "lekser" - hva vi skal lære noe om. )
Dette inkluderer blandt annet visse sykdommer for noen, være blind for noen, døv for andre, lam for enda noen osv osv.
Andre skal oppleve det å være styrtrik, ( for å se hva de virkelig gjøpr dersom de har så mye penger), andre skal være fattige.
Alt for å lære ...

Nå er det slik at med det blindfoldet vi har fått idet vi ble menneske, så må vi ha noen til å passe på at vi virkelig opplever disse tingene vi skal lære...
( at vi kommer oss inn i rette klassen )....

Der har Hjelperene sine evner - til å lede oss rett i "fella" - hehe, neida, ikke felle, men for oss som ikke "ser årsakene" til den opplevelsen, så virker det slik.

Hjelpere sørger og for å hjelpe oss dersom ting er i ferd med å skje som absolutt ikke skal skje.
Vi blir forhindret på en eller annen måte fra å omkomme / bli skadet / eller lignende, fordi at vi skal oppleve noe, ELLER
at Vi skal delta i noe som skal få andre til å oppleve noe ( lære noe).

Når vi ber våre Hjelpere om å vise oss noe som viser at de er der, påvirker de gjerne ett dyr, - som en hund, katt, elg, fuggel, ku, hest, eller hva de måtte finne for godt.
Dette dyret blir så "styrt" av hjelperene, slik at vi ser "tegnet på at de er der".
Dette dyret er ikke en hjelper, men et dyr som blir benyttet for at du skal få se.
Dette er et vanlig tildels tilfeldig valgt dyr, som lever sitt liv i nærheten av oss.

KRAFTDYR derimot, det er dyr med spesielle egenskaper, som du skal tilegne deg i dette livet ;
Eksempel er Sterk som en Bjørn, SLU som en Rev, Rask som ei Firfisle, Irriterende som en Mygg, osv osv...
Kraftdyrene ( slik jeg har forstått) gir deg av sine egenskaper - sin kraft.
( det er mye mer om dette innenfor Sjamanismen ).

Hjelperene viser seg veldig sjeldent, da du egentlig ikke skal tenke på at de er der..
De hjelper deg ikke med ting som ikke passer inn i din livsplan, eller ting du ønsker som bare det, men som vil forstyrre / ødelegge din plan.
De vil om nødvendig og lede deg rett inn i voldsomme opplevelser, dersom du skal oppleve det, men er på en annen vei...
Planen din er jo å akkurat oppleve smerter, sorg, ekstrem glede, rikdom, fattigdom, eller hva som du nå har planlagt for dette livet.

Videre har vi GUIDER, ENGLER, med flere, Guider er de som fungerer som mer lærere ( professorer) - som skal undervise deg med spesielle ting. Somregel åndelig kunnskap...
Guider har somregel hjelperene som "assistenter"...
Engler er såvidt jeg har forstått overordnet både Hjelpere og Guider , og fungerer mer som rektor / skolestyrer, eller hva jeg skal kalle det...
De er iallfall sterkt overordnet de andre...
Engler kan gripe inn, i situasjoner hvor kansje Hjelpere og Guider leder deg MOT noe, for å oppleve noe, HVIS det vil påvirke andre menneskers læreplan i negativ retning, eller at konsekvensene av det som er i ferd med å skje vil påvirke mange andre planer...

Hvordan vi ellers lever livet, tilpasser oss omgivelsene osv, er en del av livet som kansje ikke er planlagt, - men mer der vi benytter vår egen frie vilje.
Vi velger fargen på stueveggen, vi finner bilder å henge opp, vi gjør det ene og det andre, helt uten betydning for de tingene vi SKAL lære...
eller for å si det på en annen måte ;
Hva vi gjør når vi er ferdig med "dagens time", har "lærerene" ikke noe med, og de gidder vanligvis ikke å bry seg heller.
De kan dog hjelpe til innimellom dersom du spør om det, men da bare "passer det sånn" - eller "har ingen betydning for skoletimene"

Noen vil kunne merke ( evt se) at hjelperene er der, men folk flest kan ikke det.

Dette er et bilde på hvoirdan jeg tolker det hele, bildet er ikke riktig, men mer som en skisse - slik at det skal bli forståelig.
Virkeligheten er så mye mer kompleks enn hva tilogmed jeg kan forestille meg...
( og så kan jeg så altfor lite , da... ;-) )

Håper dette hjelper litt på forståelsen til noen av dere, og at jeg ikke har ledet dere helt ut på feil jorde...

Og ja ; Det er mange som ikke tror på Hjelpere og denslags i det heletatt...
Og/ Eller har helt andre meninger om dette.
HVA som egentlig er riktig, det finner vi ut når vi er tilbake i "LYSET" ... ;-)
( og ikke er det så farlig heller, vi opplever nok det vi skal her i livet, uansett om vi tror på dette eller ikke..... )

mvh Asbjørn
Du er en klok mann Asbjørn, du sitter inne med mye kunnskap. :mozilla_smile:
Antall ord: 951
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Edit skrev:Jeg ville heller sagt at det er kraftdyr.
Jeg lurte på det samme. At det er et kraftdyr. Har ikke hørt at noen har dyr som hjelpere før.
Antall ord: 32
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 23 Aug 2004 18:05
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Kristin »

Jeg hadde en spesiell opplevelse for ca 2 år siden.Jeg var på en kjøre tur også fløy det en fugl fra venstre til høyre foran bilen, hadde ikke tenkt at det var noe unormalt, men når det skjedde flere ganger i løpet av turen så syntes jeg det begynte og bli litt merklig. det var på den tiden jeg oppdaget evnene mine så det kan jo være en sammenheng eller hva sier dere?
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 165
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

Lol en tilbakestående katt som hjelper.
Antall ord: 7
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 04 Apr 2006 19:06
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av 7 »

Asbjørn skrev:Her er flere forklaringer på forskjellige ting, når det gjedler Hjelpere, Kraftdyr, Guider, Fylgje, osv.

Jeg har mine egne meninger om Hjelpere ( fra gammalt av kalt for fylgje )... :

FØR vi blir inkarnert ( reinkarnert) inn i denne verden, så har vi allerede gjordt avtaler med noen åndelige venner av oss, om at disse skal være med som hjelpere ( fylgje ) i dette livet vi er på vei inn i.

Idet vi forflytter oss fra åndeverdenen, og inn i en menneskekropp, så blir vi samtidig blindet for veldig mye, samtidig som vi blir utstyrt med "kjøreplanen" for livet vårt.

"Kjøreplanen" er i noen grove trekk , som forteller hva vi SKAL igjennom i dette livet vårt.
( hva vi skal ha i "lekser" - hva vi skal lære noe om. )
Dette inkluderer blandt annet visse sykdommer for noen, være blind for noen, døv for andre, lam for enda noen osv osv.
Andre skal oppleve det å være styrtrik, ( for å se hva de virkelig gjøpr dersom de har så mye penger), andre skal være fattige.
Alt for å lære ...

Nå er det slik at med det blindfoldet vi har fått idet vi ble menneske, så må vi ha noen til å passe på at vi virkelig opplever disse tingene vi skal lære...
( at vi kommer oss inn i rette klassen )....

Der har Hjelperene sine evner - til å lede oss rett i "fella" - hehe, neida, ikke felle, men for oss som ikke "ser årsakene" til den opplevelsen, så virker det slik.

Hjelpere sørger og for å hjelpe oss dersom ting er i ferd med å skje som absolutt ikke skal skje.
Vi blir forhindret på en eller annen måte fra å omkomme / bli skadet / eller lignende, fordi at vi skal oppleve noe, ELLER
at Vi skal delta i noe som skal få andre til å oppleve noe ( lære noe).

Når vi ber våre Hjelpere om å vise oss noe som viser at de er der, påvirker de gjerne ett dyr, - som en hund, katt, elg, fuggel, ku, hest, eller hva de måtte finne for godt.
Dette dyret blir så "styrt" av hjelperene, slik at vi ser "tegnet på at de er der".
Dette dyret er ikke en hjelper, men et dyr som blir benyttet for at du skal få se.
Dette er et vanlig tildels tilfeldig valgt dyr, som lever sitt liv i nærheten av oss.

KRAFTDYR derimot, det er dyr med spesielle egenskaper, som du skal tilegne deg i dette livet ;
Eksempel er Sterk som en Bjørn, SLU som en Rev, Rask som ei Firfisle, Irriterende som en Mygg, osv osv...
Kraftdyrene ( slik jeg har forstått) gir deg av sine egenskaper - sin kraft.
( det er mye mer om dette innenfor Sjamanismen ).

Hjelperene viser seg veldig sjeldent, da du egentlig ikke skal tenke på at de er der..
De hjelper deg ikke med ting som ikke passer inn i din livsplan, eller ting du ønsker som bare det, men som vil forstyrre / ødelegge din plan.
De vil om nødvendig og lede deg rett inn i voldsomme opplevelser, dersom du skal oppleve det, men er på en annen vei...
Planen din er jo å akkurat oppleve smerter, sorg, ekstrem glede, rikdom, fattigdom, eller hva som du nå har planlagt for dette livet.

Videre har vi GUIDER, ENGLER, med flere, Guider er de som fungerer som mer lærere ( professorer) - som skal undervise deg med spesielle ting. Somregel åndelig kunnskap...
Guider har somregel hjelperene som "assistenter"...
Engler er såvidt jeg har forstått overordnet både Hjelpere og Guider , og fungerer mer som rektor / skolestyrer, eller hva jeg skal kalle det...
De er iallfall sterkt overordnet de andre...
Engler kan gripe inn, i situasjoner hvor kansje Hjelpere og Guider leder deg MOT noe, for å oppleve noe, HVIS det vil påvirke andre menneskers læreplan i negativ retning, eller at konsekvensene av det som er i ferd med å skje vil påvirke mange andre planer...

Hvordan vi ellers lever livet, tilpasser oss omgivelsene osv, er en del av livet som kansje ikke er planlagt, - men mer der vi benytter vår egen frie vilje.
Vi velger fargen på stueveggen, vi finner bilder å henge opp, vi gjør det ene og det andre, helt uten betydning for de tingene vi SKAL lære...
eller for å si det på en annen måte ;
Hva vi gjør når vi er ferdig med "dagens time", har "lærerene" ikke noe med, og de gidder vanligvis ikke å bry seg heller.
De kan dog hjelpe til innimellom dersom du spør om det, men da bare "passer det sånn" - eller "har ingen betydning for skoletimene"

Noen vil kunne merke ( evt se) at hjelperene er der, men folk flest kan ikke det.

Dette er et bilde på hvoirdan jeg tolker det hele, bildet er ikke riktig, men mer som en skisse - slik at det skal bli forståelig.
Virkeligheten er så mye mer kompleks enn hva tilogmed jeg kan forestille meg...
( og så kan jeg så altfor lite , da... ;-) )

Håper dette hjelper litt på forståelsen til noen av dere, og at jeg ikke har ledet dere helt ut på feil jorde...

Og ja ; Det er mange som ikke tror på Hjelpere og denslags i det heletatt...
Og/ Eller har helt andre meninger om dette.
HVA som egentlig er riktig, det finner vi ut når vi er tilbake i "LYSET" ... ;-)
( og ikke er det så farlig heller, vi opplever nok det vi skal her i livet, uansett om vi tror på dette eller ikke..... )

mvh Asbjørn

Så spennende.. Dette tror jeg kan stemme.. At hjelperen min styrte katten for å vise meg at han er der. For jeg så den samme katten igjen for noen dager siden, og da var den livredd for å komme i kontakt med folk, jeg prøvde å rope på den for å få den til å komme til meg. Men den var redd og bare stakk av, i motsetning til forrige gang..
Antall ord: 1003

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links