Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hvorfor er det farlig?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Aug 2005 01:48
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: lørenskog
Helt enig med deg Asbjørn...... Er utrolig mange der ute som bruker ouija brett... eller spiller ouija da.Noe jeg også syntes er helt feil. Det er ikke noe spill som Asbjørn sier.
Jeg vet selv av egne erfaringer at ouija brett ikke er til å spøke med.Både jeg og kjærsten min har vært borti en god del av det her,og begge har en del negative hendelser med det. Man må vite hva man gjør,og ikke bruke dette som noe lek.
Jeg vet selv av egne erfaringer at ouija brett ikke er til å spøke med.Både jeg og kjærsten min har vært borti en god del av det her,og begge har en del negative hendelser med det. Man må vite hva man gjør,og ikke bruke dette som noe lek.
Antall ord: 90
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- 19
Når det gjelder det paranormale så er det mye kan og kanskje. Ingenting som er en fasit på det som er paranormalt. Er opp til den inviduelle å finne ut hva man tror på osv.Så hvis du leter etter fakta så tror jeg du må lete lenge.Nøkken skrev:Asbjørn er flink til å svare han ja....
Men det er mye "kan, kanskje" svar.
Og er svarene fakta eller Asbjørn sine meninger.
Men for all del, flink til å svare for seg..
Antall ord: 84
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Fakta og fakta... Dersom egen erfaring er fakta, så ja.sjanna skrev:Så hvis du leter etter fakta så tror jeg du må lete lenge.
Dersom du krever at det skal bevises vitenskapelig, så begynner det å bli vanskelig.
Det forunderlige med det paranormale er at når du endelig vet noe, og skal gjenta det, virker det for deg selv.
Men når du skal dokumentere det ( bevise det) så . . .
Å bevise det som ikke sees FOR øyet - det er ikke helt enkelt... Sånn er det bare.
mvh Asbjørn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jun 2006 01:18
- 18
- Blitt takket: 1 gang
Hva er det som er så vanskelig med å bevise klarsyn hvis man har det?Asbjørn skrev:Fakta og fakta... Dersom egen erfaring er fakta, så ja.sjanna skrev:Så hvis du leter etter fakta så tror jeg du må lete lenge.
Dersom du krever at det skal bevises vitenskapelig, så begynner det å bli vanskelig.
Det forunderlige med det paranormale er at når du endelig vet noe, og skal gjenta det, virker det for deg selv.
Å bevise det som ikke sees FOR øyet - det er ikke helt enkelt... Sånn er det bare.
mvh Asbjørn
Antall ord: 107
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det er vanskelig å bevise noe som ikke alle øyne kan se......science skrev:Hva er det som er så vanskelig med å bevise klarsyn hvis man har det?Asbjørn skrev:Fakta og fakta... Dersom egen erfaring er fakta, så ja.sjanna skrev:Så hvis du leter etter fakta så tror jeg du må lete lenge.
mvh Asbjørn
Antall ord: 120
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 16 Feb 2005 15:39
- 19
- Lokalisering: særp
Det er ikke et fnugg farlig.
Antall ord: 6
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jun 2006 01:18
- 18
Man kan jo se resultatet av klarsyn ganske enkelt.sjanna skrev:Det er vanskelig å bevise noe som ikke alle øyne kan se......science skrev:Hva er det som er så vanskelig med å bevise klarsyn hvis man har det?Asbjørn skrev:Fakta og fakta... Dersom egen erfaring er fakta, så ja.sjanna skrev:Så hvis du leter etter fakta så tror jeg du må lete lenge.
mvh Asbjørn
Antall ord: 131
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
Ja, se påscience skrev:Man kan jo se resultatet av klarsyn ganske enkelt.
Anna Elisabeth Westerlund og Marcello Haugen ...
Der vil du finne MANGE eksempler...
mvh Asbjørn
Antall ord: 29
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Apr 2006 15:04
- 18
en venn av en venn spurte altfor mye om døden og gikk rundt helt paranoid..
det endte med at han ble så redd for å dø når som helst at han hang seg selv..
det endte med at han ble så redd for å dø når som helst at han hang seg selv..
Antall ord: 35
Hide post links |
Gjort d en gang og aldri igjen. Jeg og bestevenninna mi ble skremt omtrendt til døde. Vi kastet d i veggen helt samtidig! Haha...sjanna skrev:Ja asbjørn klarer å ordlegge seg veldig bra...forresten ja jeg har brukt spiritisme mange ganger ja..
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Jeg kjenner flere som har opplevd kjipe ting med ouija (f eks lammelse i bein, stemmer i hodet) og jeg tror mange her vil hevde at det er ren løgn. Det kan jeg for så vidt skjønne ettersom det er sånn ''en jeg kjenner''-historier da. Men om jeg kom og fortalte at noe av dette hadde skjedd meg (jeg regner med at de fleste her ikke tror jeg ville prøvd å lure dere), hva hadde dere sagt da? Dere som ikke tror ouija er farlig, altså.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Des 2005 14:54
- 18
- Lokalisering: Nordland
Re: Hvorfor er det farlig?
Qlt :mozilla_smile: Ouija må jeg prøve i sommer:-DAsbjørn skrev:Det som er farlig med Ouija, er hovedsaklig at man ikke kan stole på det som kommer inn via brettet.Lisbeth_eng skrev:Hvorfor er ouija brett farlig? fordi du kan åpne porten og vet aldri hva som kan komme imellom??? pga man kan skremme seg så utrolig mye at man på psykriatisk? har det noen gang skadet et menneske? Bare lurer for alle advarer mot det men det er få som har en god forklaring på hvorfor... om det er det psykiske så er det jo like farlig å dra på lier mental og nes osv for der kan man å skremme livet av seg for å si det sånn....
Om man spørr bretet om tid man skal dø, hvordan funker det da? er alle ånder synske? hvordan kan de vite når akkuratt DU skal dø?
Jeg sier ikke her at det er ikke farlig å prøve det for jeg har ikke prøvd men jeg bare lurer siden det er såå tabu liksom.
Dette gjelder da for de som ikke utfører "prosedyren" riktig. . .
Bruk av ouija, er omtrent som å slå et tilfedig telefonnummer, og håpe på at de som er i andre enden vil svare...
Du KAN treffe på ånder ( les det som er igjen etter at et menneske er dødt), men også andre vesen.
Og ikke alle er ute etter å fortelle deg det svaret du ønsker.
Selv om de faktisk vet svaret...
Eksempel ; Du spør om du er ei jente / dame ( utifra nick'et regner jeg med at du er dame ) , og svarer DU ER DAME...
Så spør du om du bør ta turen til Jan Mayen med seilbåt :
Og ånden som svarer "ser at den båten vil synke ute i havet, pågrunn av storm", kan for morro skyld si Ja, reis, du vil få en fin tur.
Du som egentlig IKKE skulle reise, har fått et feil råd, og omkommer ute i havet - pågrunn av storm.
DA kan man kalle ouija for farlig.
Videre har man det at du må være meget presis med spørsmålene, da nyanser kan utnyttes . .
Så Ouija KAN være et hjelpemiddel, brukt riktig, men uten å bli utført på riktig måte, kan man virkelig rote seg bort.
Teoretisk sett, KAN man åpne porter til andre dimensjoner, men da ber man om at det skal åpnes opp...
( tenk deg at du er i en dyrehave : der står du utenfor løveburet, et bjørnebur, og et alligatorbur : Vil du åpne døra ? )
mvh Asbjørn
Antall ord: 443
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
Re: Hvorfor er det farlig?
Du finner link til å kjøpe på forsiden.... ( se REKLAMEN )Thonhaugen skrev:Qlt :mozilla_smile: Ouija må jeg prøve i sommer:-D
Se og :
https://www.paran.no/ouija.php
Men ikke kom i ettertid og si du ikke ble advart....
( dersom du har noen som har prøvet tidligere, og vet å ta forhjoldsregler, så... )
mvh Asbjørn
Antall ord: 59
Hide post links |