Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hvorfor er det farlig?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Apr 2006 16:32
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Skien
Hvorfor er det farlig?
Hvorfor er ouija brett farlig? fordi du kan åpne porten og vet aldri hva som kan komme imellom??? pga man kan skremme seg så utrolig mye at man på psykriatisk? har det noen gang skadet et menneske? Bare lurer for alle advarer mot det men det er få som har en god forklaring på hvorfor... om det er det psykiske så er det jo like farlig å dra på lier mental og nes osv for der kan man å skremme livet av seg for å si det sånn....
Om man spørr bretet om tid man skal dø, hvordan funker det da? er alle ånder synske? hvordan kan de vite når akkuratt DU skal dø?
Jeg sier ikke her at det er ikke farlig å prøve det for jeg har ikke prøvd men jeg bare lurer siden det er såå tabu liksom.
Om man spørr bretet om tid man skal dø, hvordan funker det da? er alle ånder synske? hvordan kan de vite når akkuratt DU skal dø?
Jeg sier ikke her at det er ikke farlig å prøve det for jeg har ikke prøvd men jeg bare lurer siden det er såå tabu liksom.
Antall ord: 142
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Re: Hvorfor er det farlig?
Det som er farlig med Ouija, er hovedsaklig at man ikke kan stole på det som kommer inn via brettet.Lisbeth_eng skrev:Hvorfor er ouija brett farlig? fordi du kan åpne porten og vet aldri hva som kan komme imellom??? pga man kan skremme seg så utrolig mye at man på psykriatisk? har det noen gang skadet et menneske? Bare lurer for alle advarer mot det men det er få som har en god forklaring på hvorfor... om det er det psykiske så er det jo like farlig å dra på lier mental og nes osv for der kan man å skremme livet av seg for å si det sånn....
Dette gjelder da for de som ikke utfører "prosedyren" riktig. . .
Bruk av ouija, er omtrent som å slå et tilfedig telefonnummer, og håpe på at de som er i andre enden vil svare...
Du KAN treffe på ånder ( les det som er igjen etter at et menneske er dødt), men også andre vesen.
Og ikke alle er ute etter å fortelle deg det svaret du ønsker.
Selv om de faktisk vet svaret...
Eksempel ; Du spør om du er ei jente / dame ( utifra nick'et regner jeg med at du er dame ) , og svarer DU ER DAME...
Så spør du om du bør ta turen til Jan Mayen med seilbåt :
Og ånden som svarer "ser at den båten vil synke ute i havet, pågrunn av storm", kan for morro skyld si Ja, reis, du vil få en fin tur.
Du som egentlig IKKE skulle reise, har fått et feil råd, og omkommer ute i havet - pågrunn av storm.
DA kan man kalle ouija for farlig.
Videre har man det at du må være meget presis med spørsmålene, da nyanser kan utnyttes . .
Så Ouija KAN være et hjelpemiddel, brukt riktig, men uten å bli utført på riktig måte, kan man virkelig rote seg bort.
Teoretisk sett, KAN man åpne porter til andre dimensjoner, men da ber man om at det skal åpnes opp...
( tenk deg at du er i en dyrehave : der står du utenfor løveburet, et bjørnebur, og et alligatorbur : Vil du åpne døra ? )
mvh Asbjørn
Antall ord: 430
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jun 2006 01:18
- 18
- Blitt takket: 1 gang
Nå finnes det ingen beviser på ånder, men hvis vi tar det utgangspunktet så er ikke åndene langt på nær så farlige som dumme mennesker, som faktisk utsetter seg selv for bruk av ouija når de er så uselvstendige og lettpåvirkelige.Asbjørn skrev:Det som er farlig med Ouija, er hovedsaklig at man ikke kan stole på det som kommer inn via brettet.Lisbeth_eng skrev:Hvorfor er ouija brett farlig? fordi du kan åpne porten og vet aldri hva som kan komme imellom??? pga man kan skremme seg så utrolig mye at man på psykriatisk? har det noen gang skadet et menneske? Bare lurer for alle advarer mot det men det er få som har en god forklaring på hvorfor... om det er det psykiske så er det jo like farlig å dra på lier mental og nes osv for der kan man å skremme livet av seg for å si det sånn....
Dette gjelder da for de som ikke utfører "prosedyren" riktig. . .
Bruk av ouija, er omtrent som å slå et tilfedig telefonnummer, og håpe på at de som er i andre enden vil svare...
Du KAN treffe på ånder ( les det som er igjen etter at et menneske er dødt), men også andre vesen.
Og ikke alle er ute etter å fortelle deg det svaret du ønsker.
Selv om de faktisk vet svaret...
Eksempel ; Du spør om du er ei jente / dame ( utifra nick'et regner jeg med at du er dame ) , og svarer DU ER DAME...
Så spør du om du bør ta turen til Jan Mayen med seilbåt :
Og ånden som svarer "ser at den båten vil synke ute i havet, pågrunn av storm", kan for morro skyld si Ja, reis, du vil få en fin tur.
Du som egentlig IKKE skulle reise, har fått et feil råd, og omkommer ute i havet - pågrunn av storm.
DA kan man kalle ouija for farlig.
Videre har man det at du må være meget presis med spørsmålene, da nyanser kan utnyttes . .
Så Ouija KAN være et hjelpemiddel, brukt riktig, men uten å bli utført på riktig måte, kan man virkelig rote seg bort.
Teoretisk sett, KAN man åpne porter til andre dimensjoner, men da ber man om at det skal åpnes opp...
( tenk deg at du er i en dyrehave : der står du utenfor løveburet, et bjørnebur, og et alligatorbur : Vil du åpne døra ? )
mvh Asbjørn
Antall ord: 477
Hide post links |
Asbjørn, du er så flink :mozilla_laughing: Kjempefint forklart!!
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Aug 2005 01:48
- 19
- Lokalisering: lørenskog
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jun 2006 01:18
- 18
- Blitt takket: 1 gang
Skal ikke så mye til å imponere her inne. Siden svaret var så bra da er det vel sant også da eller...?
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Apr 2006 16:32
- 18
- Lokalisering: Skien
Men da lurer jeg på har dere noen gang gjort dettes selv? hvordan vet dere dette?
Antall ord: 16
Hide post links |
science skrev:Skal ikke så mye til å imponere her inne. Siden svaret var så bra da er det vel sant også da eller...?
Svaret var bra fordi det var enkelt å forstå hva han ville fram til. Han har en imponerende klar måte og ordlegge seg på og veldig gode eksempel.
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Aug 2005 01:48
- 19
- Lokalisering: lørenskog
Ja asbjørn klarer å ordlegge seg veldig bra...forresten ja jeg har brukt spiritisme mange ganger ja..
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
science skrev:Skal ikke så mye til å imponere her inne. Siden svaret var så bra da er det vel sant også da eller...?
Antall ord: 23
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Asbjørn. du ruler som f ass. utruligt godt svart
Antall ord: 10
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Jeg vet ikke helt på om jeg tror på denne porten, og det må å "lukke" etter seg (brenne brettet/arket eller knuse glasset). Jeg ser for meg at "porten" er åpen hele tiden. Det er jo likevel en invitasjon man sender ut, man ber jo om kontakt, men sier som oftest ingenting om hva som får lov til å komme på besøk.Lisbeth_eng skrev:Hvorfor er ouija brett farlig? fordi du kan åpne porten og vet aldri hva som kan komme imellom??? pga man kan skremme seg så utrolig mye at man på psykriatisk? har det noen gang skadet et menneske? Bare lurer for alle advarer mot det men det er få som har en god forklaring på hvorfor... om det er det psykiske så er det jo like farlig å dra på lier mental og nes osv for der kan man å skremme livet av seg for å si det sånn....
Det er ikke godt å si hvor mye vi selv påvirker og om ouija fungerer i det hele tatt, men det er jo greit å ha noen forholdsregler hvis man først skal holde på med det. Det kan jo som asbjørn sier, at man inviterer noe annet enn ånder også..
Nei, jeg tror slett ikke alle ånder er synske. Det er jo en gang sånn at veldig mange av de sakene folk får høre gjenom bruk av ouija ikke stemmer også. Vi vet jo ikke om ting også kan skje, kanskje ikke fordi det var "forutbestemt", men kanskje også fordi man tror på det og underbevist automatisk leder deg selv i den retningen... Hvis du har fri vilje er det jo uansett bare èn mulig fremtid av mangeOm man spørr bretet om tid man skal dø, hvordan funker det da? er alle ånder synske? hvordan kan de vite når akkuratt DU skal dø?
Hvis noen forteller deg når du skal dø, uansett hvor sant det måtte være, er dette noen du virkelig vil rådføre deg med og stole på?
Det spørs jo litt på hvor mange av vandrehistoriene som er sanne?Jeg sier ikke her at det er ikke farlig å prøve det for jeg har ikke prøvd men jeg bare lurer siden det er såå tabu liksom.
Jeg har hørt utallig historier om kusina eller tanta til venninna til noen som har opplevd noe forferdelig i forbindelse med ouija. Det er merkelig mange slike historier, men en fjær blir fort til fem høns også.
Jeg tror ikke det er så farlig som alle skal ha det til heller. Det er jo et redskap det også, som tarot og pendel, men det kommer jo an på psyken også. Det er lett å bli skremt når taklyset er slått av og stearinlysene blafrer. Jeg tror det er viktig i alle tilfeller å vite litt hva man driver med hvis man vil ha gode resultater.
Antall ord: 492
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Asbjørn sitt svar forutsetter tro på at Ouija er noko meir enn eit spill og at ånder/gjenferd eksisterer. Elles vil eg påstå at Ouija kan brukast betre og billigare enn skype viss tanta/naboen/osv oxo bruker Ouija. Da kan dåkke ringe til kvarandre og det heilt gratis.
For min eigen del vil eg påstå at Ouija er eit spill, men eg både ser og høyrer korleis mange lar frykten styre opplevinga og trua på at det er noko anna.
For min eigen del vil eg påstå at Ouija er eit spill, men eg både ser og høyrer korleis mange lar frykten styre opplevinga og trua på at det er noko anna.
Antall ord: 87
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
eg kan vell selv si at eg ikke har opplevd noe spesielt med brette. men eg har følt en forandring på områder brette har blitt brukt.zind skrev: Det spørs jo litt på hvor mange av vandrehistoriene som er sanne?
Jeg har hørt utallig historier om kusina eller tanta til venninna til noen som har opplevd noe forferdelig i forbindelse med ouija. Det er merkelig mange slike historier, men en fjær blir fort til fem høns også. .
søss å noen venner av hu hadde brukt det brette i kjelleren i eit hus vi leigde. eg har aldri vert noe serligt redd den kjelleren før. å ikke etter heller. men da di holt på så skrev "ånden" nesten satan eller hva den måtte skriva for at noe galt sku skje.
di stoppa den da. men etter det så har det vert en negativ energi i kjelleren. søss tørte ikke gå ned i kjelleren etterpå. eg jekk ned ofta men hadde alltid følt en negativ energi som fulte opp hele kjelleren. det spredde seg merkligt nokk ikke til resten av huset.
vi hadde eit lite hus vedsiden av som ingen budde i. men vi såg alltid at gardinene var igjen om det var stygt vær og oppe om det var fint vær. så vi hadde jo eit gjenferd boande rett vedsiden av huset. så om det er den som kom i kjelleren det vet eg ikke.
uansett. poenge er at man åpner noe når man "leker" med det brette. noe som kan ha kosenkvenser for senere. enten man trur på det eller ikke
Antall ord: 275
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Foruten det åndelige når det gjelder OUIJA, så er det faktisk ikke bare bare for de som ikke har tro på det heller...madjava skrev:Asbjørn sitt svar forutsetter tro på at Ouija er noko meir enn eit spill og at ånder/gjenferd eksisterer. Elles vil eg påstå at Ouija kan brukast betre og billigare enn skype viss tanta/naboen/osv oxo bruker Ouija. Da kan dåkke ringe til kvarandre og det heilt gratis.
Bare det å ta det ibruk - tyder på at minst EN person der tror på det...
( de som ikke tror - "kaster ikke bort tiden på sånt tull" )
Uansett ; I noen tilfeller finner man at en eller to personer skal ha det "gøy" med andre tilstedeværende. Og konstruerer svar selv, dersom man har litt mystisk stemning, svak skummel bakgrunnsmusikk, stearinlys, og seff litt alkohol, så er det utrulig hva man kan få mennesker til å tro...
Mennesker klarer meget godt alene å skremme andre, UTEN at ånder faktisk er tilstede...
Men ; vær obs på at ånder også kan dukke opp i slike settinger, kansje fordi folk som ikke tror på dette faktisk ber de om å komme...
Om du går bort og ringer på døra til naboen for å "imponere" vennene, -fordi du tror huset er tomt, hva da når det faktisk er en slektning der for å passe på huset ? ;-)
Og døra åpnes ? ;-)
De som ikke tror på virkningen av Ouija brett, og andre fenomen, de får tro hva de vil.
Den som har brent seg på ei kokeplate - vet å passe seg...
Ps; Jeg tror ikke på at ouija er et spill... Det er et verktøy !
Akkurat som sag og øks... og drill . . .
vi leker ikke med slikt...
Og ; pps ; Dersom ouija kunne brukes som telefon, hvorfor finner vi ikke mer av det i denslags bruk da ? ;-)
mvh Asbjørn
Antall ord: 347
Hide post links |