Hei.
Jeg er ny i dette forumet og har egentlig vært ganske skeptisk til alt som har med det "overnaturlige" å gjøre , men... dette har endret seg de siste årene og ifølge en av mine venninner så tiltrekker jeg meg unormal aktivitet , hva nå det er .
Jeg har en konkret hendelse som fant sted i skogen like inærheten av Ås Landbrukshøyskole for 3-4 uker siden , jeg satt aleine på en fjellrabb og skuet utover jordene , hadde skogen i ryggen og mens jeg satt og slappet av fikk jeg se et par i sidesynet og kikket i retning av bevegelsene , dette var midt på ettermiddagen og lyst og fint ute , det gikk to personer tett inntil hverandre ca 50 meter unna meg på skrå over en liten eng og inn i skogen , jeg så de like tydlig som om det skulle være vanlige mennesker ... jeg tenkte at det var litt rart at de kunne komme forbi sånn uten at jeg hørte en lyd , jeg gikk bort for å se etter stien de gikk , men der var ingen sti , bare kratt og ulendt terreng .. Og ingen mennesker å se .. en annnen ting jeg la merke til var at hodene deres i det de gikk innover i skogen , var i samme jevne høyde hele tiden .. som om de hadde flyt over skogbunn, for den var veldig kuppert .. Dette er ikke noe oppdiktet tull ! .. , Jeg har også hatt en annen merkelig opplevelse i samme området noen dager senere , jeg satt igjen på fjellrabben (som er tenkesteinen min ) .. da ei dame kom gående på en sti imot meg , lyst langt hår , men utrolig gammeldages klær , grå kjedelige , med skjørt .. hun stoppet noen meter fra meg på et litt lavere nivå i terrenget og kikket på meg , hun så på en måte gammel ut , men hadde fine glatte trekk i ansiktet , hun plukket noe på en grein og gikk videre bortover stien, jeg gikk for å se og hun var søkk vekk .. det var et veldig merkelig møte , jeg har tenkt mye på det i ettertid ..
Noen som har noen erfaringer å dele med meg ?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hva så jeg ?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jun 2006 23:10
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Er det antydninger i terrenget at det kansje kan ha gått en sti der en gang i tiden ?
Eller et dyretråkk, eller noe lignende ?
Gjenferd ( dvs energier som henger igjen fra gammelt av) kan følge gamle spor - gå igjennom vegger osv, fordi det tidligere var passasje akkurat der...
Dette er kun energiavtrykk - som enkelte mennesker kan oppfatte . .
Damen som så på deg, derimot, KAN være noe mer... men det er vanskelig å si, kan jo og være energiavtrykk, at hun så på noe som var på steinen for x antall år siden... ??
mvh Asbjørn
Eller et dyretråkk, eller noe lignende ?
Gjenferd ( dvs energier som henger igjen fra gammelt av) kan følge gamle spor - gå igjennom vegger osv, fordi det tidligere var passasje akkurat der...
Dette er kun energiavtrykk - som enkelte mennesker kan oppfatte . .
Damen som så på deg, derimot, KAN være noe mer... men det er vanskelig å si, kan jo og være energiavtrykk, at hun så på noe som var på steinen for x antall år siden... ??
mvh Asbjørn
Antall ord: 99
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hei Asbjørn
Det er godt mulig at det er et gammelt tråkk der , det har vært en stor gård i området før i tiden , og "Tenkesteinen " som jeg pleier å sitte på har utsikt utover det området gården lå , det er også endel fornminner helt tilbake til den såkalte nøstvedtkulturen i området .
Det er dette med damen jeg har grublet mest på , jeg har vært der neon ganger etterpå nå men ikke sett noe .. det er et veldig koselig sted som gir meg ro i sjelen så det er ikke noe ekkelt å være der Har vurdert å slå opp teltet oppå gressplatået ved steinen og bli over natta .. kan være spennende .
Det er dette med damen jeg har grublet mest på , jeg har vært der neon ganger etterpå nå men ikke sett noe .. det er et veldig koselig sted som gir meg ro i sjelen så det er ikke noe ekkelt å være der Har vurdert å slå opp teltet oppå gressplatået ved steinen og bli over natta .. kan være spennende .
Antall ord: 121
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mar 2006 23:29
- 18
-
- Nybegynner
- 18
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Ja, dersom du opplever noe, så må du "rapportere " ;-)Har vurdert å slå opp teltet oppå gressplatået ved steinen og bli over natta .. kan være spennende .
Ta gjerne med fotoapparat, - det hender man ser tuing som ikke fester seg på filmen...
DA vet du med deg selv - mange andre vil nemlig tvile - men DU vet at DU så noe der, noe som ikke henger på film...
Og dersom du FÅR bilde av noe, så...
Uansett; får du tatt bilder, vil jeg gjerne se - i så høy oppløsning som mulig, uansett hva de viser...
( klarer av og til å få frem ting som ikke vises med en gang...)
mvh Asbjørn
Antall ord: 114
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Jun 2006 21:42
- 18
- Lokalisering: Oslo
Hei. Har en venn som fortalt noe lignenede historie. Han opplevd unormale hendlser i skogene der nede i Sveits. Han var på tur i et fjell området, der så han ei gammel dame midt på skogen flere ganger før den forsvinner.
I gamle kultuerer og folkhistorie står noe om et vesen som går rund i skogene. Jeg tror at skogene har egne paranormale boboere. skummelt
I gamle kultuerer og folkhistorie står noe om et vesen som går rund i skogene. Jeg tror at skogene har egne paranormale boboere. skummelt
Antall ord: 69
The truth is out there
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hei .
Var på samme plassen igjen i går ettermiddag , (joggetur) og gikk rundt i terrenget der , det viser seg at det ligger rester etter et meget gamelt gjerde i omtrent samme retning som dette paret forsvant innover skogen.
Det er en spennende plass å være dette her , mye gammel historie i denne skogen etter hva jeg har funnet ut , det lå også en liten avdeling med tyske soldater her under krigen som hadde jugoslaviske krigsfanger i en innhegning ute på det som er en slags rydning i skogen idag .. mye mulig at det er den gjerdet stammer fra , jeg vet ikke.. men jeg skal ihvertfall se om det er mulig å finne ut mer .
Jeg er jo amatør på mrådet så hvis noen har tips er det bare å komme med de
Var på samme plassen igjen i går ettermiddag , (joggetur) og gikk rundt i terrenget der , det viser seg at det ligger rester etter et meget gamelt gjerde i omtrent samme retning som dette paret forsvant innover skogen.
Det er en spennende plass å være dette her , mye gammel historie i denne skogen etter hva jeg har funnet ut , det lå også en liten avdeling med tyske soldater her under krigen som hadde jugoslaviske krigsfanger i en innhegning ute på det som er en slags rydning i skogen idag .. mye mulig at det er den gjerdet stammer fra , jeg vet ikke.. men jeg skal ihvertfall se om det er mulig å finne ut mer .
Jeg er jo amatør på mrådet så hvis noen har tips er det bare å komme med de
Antall ord: 133
Hide post links |