Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEmely Rose - Paranoid?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
KM
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jun 2006 11:29
18

Emely Rose - Paranoid?

Innlegg av KM »

Hei på dere. Er ny her grunnet en hendelse... Vil først starte med og si at jeg aldri har hatt problemer psykisk ol. Ikke har jeg det i dag heller. Vil bare finne ut hva som skjedde med meg :) Tror heller ikke så mye på det overnaturlige
Når det er sagt...

Var på kino den gang ''The exorsism og Emely Rose'' gikk på kino. Syntes den var spennende og alt det der.. Men det som skjedde noen dager i ettertid er vel grunnen til at jeg er på dette forumet nå:
Det var ca. 2 dager etter at vi hadde vert på kinoen og det begynte seg og nerme seg leggetid.. ikke noe uvanlig enda.
.. Men for de som har sett filmen og\eller vet betydningen av klokkeslettet 03.00 og div hendelser i filmen, lurer jeg på et par ting..
Den samme natten våknet jeg våt av svette og veeeldig tissetrengt..hehe (var ikke syk på noen måter) Våknet også med et veldig ubehag og en fornemmelse av og bli sterkt misslikt. Tenkte ikke noe stort mer over det før do-turen. Da jeg var på veg tilbake gjennom kjøkknet kikket jeg bort på klokka på veggen. den var ca ett min over 3.. Syntes dette var ubehagelig med tanke på filmen, men slo meg til rod under dyna. Hadde fortsatt en slags frysning på ryggen og den samme følelsen av og bli ''studert'' akkurat som når noen kikker på deg, så bare vet du det liksom. Følselsen av og bli misslikt vokste seg kraftigere per sekund, til jeg endte med, etter en 30 min kanskje, og føle meg ekstremt hatet.. Fornemmelsen og de negative følelsene vokste seg stadig sterkere. Jeg er en voksen gutt på 24 og liker ikke og inrømme at jeg er redd, men tilslutt holdt jeg ikke ut mer. Satte meg opp i sengen og skrudde på lyset. Ubehaget jeg følte avtok ganske raskt, som en lysdimmer på en måte. Da jeg følte meg tryggere, prøvde jeg og legge meg til og sove igjen. Ville ikke vekke dama ang dette heller.. for flaut liksom.. Men uansett.. i det jeg la meg igjen og skrudde lyset av, tiltok samme ubehaget på samme måte som det forsvant. Prøvde og ''riste'' det av meg ved og ikke tenke mer på det, men det nyttet jo seff ikke. Ubehaget var tilslutt så enormt at jeg følte det i form av en skikkelse, selv om øynene mine var igjen, ryggen til og lyset av. Så det liksom i 3. pers. i hodet mitt, som en film på en måte..
Det jeg så kan forklares mer som en skygge av en skikkelse av rent hat, sorg og fortvilelse. Stort sett følelser av negativ art, som mittet over på meg. Jeg så tilogmed at ''det'' sto vedsiden av gulv-lampen ved siden av hode puten min og kikket ned på meg. Må igjen påminne om at jeg ikke hadde åpne øyne da jeg så dette.. Vet ikke hvordan jeg skal forklare hvordan jeg så dette. Blir som og forklare en blind person som aldri har sett en ting i sitt liv, hvordan det er og se og hvordan ting ser ut på en måte.
Tilslutt klarte jeg ikke og holde meg i skinnet.. Jeg skrudde på lyset og vekte dama.. Hu hadde ikke merket noenting og hadde sovet som en sten. Dama trodde det hadde klikket helt for meg, men jeg måtte legge meg inntil henne med lyset på. Først da avtok denne følelsen helt. Akkurat som om jeg styrket meg på henne på en måte. Vet ikke jeg.. Trodde selv en stund at dette var forløpet til at jeg ble gal. vurderte tilogmed psykolog en stund.
Neste natt merket jeg ikke en ting.. Selvom jeg lå der i mørket og tenkte tilbake på det som hadde skjedd..Lurte meg selv til og tro at jeg bare hadde hatt en dårlig dag eller noe.
Men natten etterpå... samme greia- samme tidspung.
- Dette var noe som gjentok seg en 5-6 ganger i løpet av en 14 dagers periode. Ikke hatt dette problemet i ettertid eller i forkant av denne perioden. Dette er nå ca ett år siden..

Beklager at dette ble litt i lengste laget, men ville liksom få med alt av evt. viktig detaljer, så ære være med deg som enda sitter og leser :)

Noen som har opplevd noe i samme gata eller vet hva dette kan være?
Setter virkelig pris på seriøse svar ang dette..
MVH meg

PS: Dette er en stund siden som sagt, så det kan være at jeg ikke fikk med meg alt like klart, så er det noe du lurer på eller ikke får til og stemme. Hva som helst, er det bare og spørre. Vil svare så godt jeg kan.
Antall ord: 834

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Blir du litt skremt når du ser på spøkelsesbilder o.l?
Ble du redd av den filmen du hadde vært å sett? Jeg personlig har ikke sett den filmen. Men kjenner historien sånn delvis. Men hva har 0300 med noe å gjøre?
Antall ord: 45
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
KM
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jun 2006 11:29
18

Innlegg av KM »

Nei, blir ikke påvirket i noen grad av slike ting som bilder, filmer ol. Syntes det er spennende må jeg inrømme, men ikke skremt nei. Skjønner hva du vil frem til, men det er ikke på den måten kan jeg si med stor sikkerhet.

Nå er ikke jeg noe ''ekspert'' på området, men ifølge historien i filmen (som visstnok da skal være basert på en virkelige hendelser) er 09.00 tiden da værden ble til eller noe, dermed er det da 03.00 ''negativen'' til skapelsen eller noe.. ikke helt sikker her. Se filmen.

Kan og neve at grunnen til at jeg nevner filmen som en fellesfaktor med historien er da, om historien er reel selfølgelig:
Noen av de som var med på rettsaken i ettertid av hendelsene (der en prest som skulle ha foretatt en eksorsisme av Emely Rose) ble påvirket av ''demoner'' ol.
Lurte derfor på om man kunne ''åpne'' seg for og se slike ting etter og ha blitt puffet i den retningen av en slik film.. Et hypotetisk spm bare egentlig.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

alchemist
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2005 16:32
19

Innlegg av alchemist »

jeg tor du ble gal, men så ble du "frisk" i gjen.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

alchemist skrev:jeg tor du ble gal, men så ble du "frisk" i gjen.
Jupp den korte versjonen. Du var nokk bare piss redd I noen dager ja. Så gikk det over.
Antall ord: 32
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
justmee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Des 2004 15:13
19
Lokalisering: Sør-Tøndelag

Innlegg av justmee »

Jeg tror nok en kan bli ganske påvirket av div skrekk og gru-filmer ( :p )
Om jeg leier meg en skrekk- eller grøsser film, så leier jeg alltid en komedie eller no for å se på etterpå eller ha i bakhånd siden jeg sitter alene og ser... :oops:
Så det er meget mulig at du bare var påvirket av stemningen, det som skjedde i filmen..
Det er mye som surrer og går i bakhodet ubevisst...
Antall ord: 77
[ .. Dear Cupid! I just have to tell you, you suck!! .. ]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links