Hjemsøkt, Gjenferd & Åndervarsel

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
alexander
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Apr 2006 21:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tjøme

varsel

Innlegg av alexander »

har noen av dere noen gang nesten dødd det kan være et varsel jeg er ikke noen expert på sånt men jeg tror att forekselmpel jeg når jeg var liten så så jeg en brann etter det har jeg vært litt redd for att det skulle begynne å brenne kansje det vil oppstå en stor brann? :mozilla_undecided: :mozilla_surprised: :mozilla_tongue: :D :o
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

nja.... skeptisk....
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

JUNE skrev:nja.... skeptisk....
:mozilla_laughing: :mozilla_tongue:
Antall ord: 6
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Mai 2005 13:28
19
Lokalisering: Ghettoen

Re: varsel

Innlegg av Mystica »

alexander skrev:har noen av dere noen gang nesten dødd det kan være et varsel jeg er ikke noen expert på sånt men jeg tror att forekselmpel jeg når jeg var liten så så jeg en brann etter det har jeg vært litt redd for att det skulle begynne å brenne kansje det vil oppstå en stor brann? :mozilla_undecided: :mozilla_surprised: :mozilla_tongue: :D :o
Kan du skrive det om litt og sette noen punktum her og der,for jeg har litt problemer med å skjønne hva du mener. :mozilla_smile:
Antall ord: 90
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mario andres
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2005 10:03
19
Lokalisering: Trollheimen

Innlegg av mario andres »

nei tror ikke har noe betydninng :mozilla_cool:
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

:?: :?: :shock:
Antall ord: 0
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Aug 2005 01:48
19
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

tror nok heller grunnen til at du er redd er fordi du så en brann når du var barn. er klart sånne ting skremmer om man er liten eller stor. Etter en sånn opplevelse tror nok alle er litt mer redd ok skeptisk..... tror ikke det har noe med noe annet å gjøre,at det kommer til å bli en stor brann eller noe..... :mozilla_laughing:
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Jeg har trua på Brann. - i år. :D

Brent barn skyr ilden. Hvis du har vært nær nok en alvorlig brann, kan nok dette ha satt spor, og gjør at du er redd for ild i voksen alder også.

Selv har jeg flere ganger vært nær drukningsdøden som barn, og har jobbet mye for å bli kvitt frykten for å være under vann.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thahila
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Apr 2006 12:31
18
Lokalisering: svolvær

Innlegg av thahila »

Hei. Jeg har vokst opp i kabelvåg i lofoten, oppigennom tidene som jeg har bodd der kan jeg huske 2 storbranne + min tantes husbrann. kabelvåg har bestandig vært kjent for sine store branner har bestanig vært kjempe redd for at en dag var det vår tur. men som alle tengte jeg helt innerstinne at det ble ikke å skje meg. og jeg tenkte at vår tantes hus brant ned kunne det ikke skje oss siden vi allerede hadde hatt en husbrann i familien min.. :mozilla_oops:

ettervert flyttet vi til henningsvær og jeg måtte begynne på videregående. så jeg måtte finne meg en hybel på gravdal hvor jeg skulle gå på skole. (dette er da ca. 1time fra henningsvær) en helg fant vi ut at vi skulle dra en helgtur til sverige (dette var i begynnelsen av november) og vi skulle handle inn til jul. en halvtime etter vi hadde kommen fram fikk vi telefon fra politiet om at huset vårt brannt. jeg er så glad den dag i dag at vi ikke var hjemme den dagen og måtte se på at huset vårt brant, for da vet jeg ikke hvilken tilstand jeg hadde vært i da. alt gikk heldigvis bra i den forstand at det ikke gikk noen liv eller andre hus med. men jeg reagerer med en gang hvis det lukter brent noen sted omså det er fra at noen har tent opp i ovnen.

to måder etter drømte jeg at hybelen min hadde brunnet ned til grunn.. da jeg våknet tenkte jeg bare at dette var bare en traume etter vår egen husbrann. dette var en søndag og jeg måtte til gravdal denne dagen siden skolen begynte mandagen. jeg satt på med en kamerat av meg til leknes (som er 10 min fra gravdal) da vi kom til flyplassen så vi en enorm svartrøyk som kom opp fra byen, når vi kjørte inn mot byen så vi at det var sentrumsbygget som stod i brann. jeg vart lettet og bekymret samtidig for jeg tengte på drømmen min. jeg vart lettet for at det ikke var meg denne gangen, men bekymret fordi jeg tenkte hele tiden på om det var en tilfeldighet at jeg hadde den drømmen eller ikke..
Antall ord: 394
The oldest and strongest emotion of mankind is fear,
and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links