Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNordseter gård

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Vibeke_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Jun 2006 02:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Nordseter gård

Innlegg av Vibeke_ »

Har noen hørt noe om at det spøker på Nordseter gård, på Nordstrand i Oslo?
Har lenge lurt på det. En venn av meg kom løpende en gang han hadde vært der og fortalt meg at han hadde sett en gammel mann, litt gjennomsiktig, gå gjennom snøen foran gården og rundt hjørnet, uten å lage spor. Har også hørt av en venninne at mormoren hennes hadde sett en gammel, litt gjennomsiktig mann hadde gått forbi gården, for så å forsvinne, denne gangen om sommeren.
Har hørt noen rykter om at en dame skal ha blitt drept på stabburet, men ikke noe om en mann.
Alt dette kan være bare tull fra personene jeg har hørt det fra, men hver gang jeg har vært inne på gården eller rundt den, så har jeg fått en ekkel følelse. (Har vært der inne enn del ganger, siden den blir brukt som selskapslokal, og jeg hadde speidermøter der. Lekte også mye i det området da jeg var liten). Har alltid vegret meg veldig for å gå opp i andre etasje på gården, for da får jeg frysninger gjennom hele kroppen.
Har ikke hørt noen sikre historier om spøkelser på stedet fra troverdige kilder.
Vet ihvertafall at det har vært gård på samme plassen siden litt etter 1000-tallet, men da het den Mylskerud, senere Mølskerud. Fra 1700-tallet fikk gården navnet Nordseter.
Med så lang historie ville det vel ikke vært så rart hvis det spøkte der?
Antall ord: 271

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magician
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Jun 2006 21:42
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Magician »

Alt er mulig. Det er mange gjenferd historier rund omkring Oslo. :mozilla_smile:
Antall ord: 13
The truth is out there

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links