Bixz skrev:snowfall skrev:
At man ikke klarer bevise at spøkelser finnes,behøver ikke bety at de ikke finnes.
Så hvis jeg sier at Jeg skapte Jorden så må det være sant? Fordi at det ikke er noen bevis på at jeg ikke gjorde det?
Å tro er noe helt annet en bevis.
Hvis man ikke klarer å bevise at spøkelser eksisterer så betyr det at man ikke har klart å bevise at spøkelser eksisterer. Det betyr ikke noe mer enn det. Man kan heller ikke motbevise noe som ikke eksisterer. Det betyr at hvis det ikke finnes gjenferd så ville forskerne vært omtrent der dem er idag. Så snowfall har rett i sin uttalelse. Men husk. Bevisene taler mer mot enn for siden det tross alt ikke er er bevist. Det er derfor vi snakker om tro.
Bixz: Jeg skjønner hva du vil frem til. Nå kan det faktisk være sant at du skapte jorden. Rent teorietisk kan det det. Men det er ikke verifiserbart eller falsifiserbart. Hvis noe skal bevises så kreves blandt annet de 2 faktorene.
Jeg kan feks si, det bor en liten rosa elefant under senga mi. Det er verifiserbart. For det kan man sjekke. Sier jeg derimot at jeg har en usynlig elefant under senga så kan ikke det bevises ergo det er ikke vitenskap.
Nå sier ikke jeg at du ikke allerede visste dette, men spørsmålet du retter til snowball er ikke rettferdig ut fra den h*n sa. Uttalelsen til snowball er helt korrekt.