Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkottland

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Gjest

Skottland

Innlegg av Gjest »

Jeg vil veldig gjerne til skottland - av mer eller mindre uvisse grunner.
(Om det er ruinene som trekker eller hva det er, vet jeg ikke - men jeg har lenge øsnket det!)
Og Mamma snakker om å ta en weekendtur dit i sommer.
Men Bare Kanskje.. Desverre.
(Men får jeg 4 på Mattetentamen, DA har mamma LOVEt at vi skal dra - om vi så må ta ut lån!)

Uansett..
Er det noen som har vært der som har noen steder å anbefale?
Jeg fant ei fin side på nettet; http://www.tartans.com/articles/ghostmain.html
Spennende!
Jeg sikter ikke bare til sånne "hjemsøkte" steder - også fine steder, spennende ruiner.. Noe sånt. :)

- :)
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Darkside
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Feb 2006 18:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Harstad

Innlegg av Darkside »

håper du får en firer da. :mozilla_laughing:
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thahila
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Apr 2006 12:31
18
Lokalisering: svolvær

Innlegg av thahila »

hei..
jeg var i tre uker på rundreise i skottland i forbindelse med en skoletur, vi reiste med skolebåten. vårt første stopp var fraserburgh, hvor vi lå der i 5 dager. vi kom inn i havnen rundt 10 tiden på morgenen, et så flott syn har jeg aldri sett før.. jeg vart rett og slett trollbundet. alt fra havnen til hus var i stein.. det er noe av det vakreste jeg har sett.. dette er en liten og koselig by, med masse hyggelige og snille folk som gjerne kan sette seg ned å prate med deg. så drog vi til invrness dette er mer en by for shopping og festing den ligger like ved kanalen til loch ness.. dette er da en velig flott by dette også men likte fraserburgh bedre, folk er ikke like åpen og frivelig å prate her som i fraserburg. deretter dro vi oppigjennom kanalene og opp til loch ness innsjøen, (dette anbefales på det sterkeste) man får leid båter slik at man kan dra opp i kanalen eller dra med turistbåter. på denne turen fikk vi ikke se loch nessmonstret :mozilla_cry: men kansje du har bedre lykke med deg. men vi fikk se mange slott og borger :mozilla_laughing: . vi lå i fort william i en dag før vi reiste videre dette er turistbyen til loch ness innsjøen, denne er da en veldig liten by så du kan fort kjede deg hvis du blir der for lenge. derfra dro vi til mallaig dette er en by som er litt større en fort william men dog ikke en kjempe by..

jeg anbefaler to plasser fraserburg og loch ness kanalene. ihvertfall loch nesskanalene.. landet har mye god mat å tilby, men prøv å holde deg unna kakene, jeg kjøpte et kakestykke som så kjempefristende ut men da jeg tok en bit av den fant jeg ut at måtte ta av glasuren for å klare å spise den opp fordi den var alt for søt..

ellers får jeg bare ønske deg lykke til på mattetentamen og håper du får en 4`er, for en tur til skottland anbefaler jeg, ikke bare til deg, men til alle sammen.. for dette ble ikke siste gangen jeg dro dit. :mozilla_smile:
Antall ord: 381
The oldest and strongest emotion of mankind is fear,
and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zyxeqeunin
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 21 Mai 2006 12:33
18
Lokalisering: Hjemme

Innlegg av Zyxeqeunin »

Jeg var i skottland I fjor 17.mai. Som Thahila har jeg også vært i Loch Ness, vi var med et slott som lå ved Loch Ness. Navnet på slottet husker jeg ikke. Vi var også i Glasgow, jeg så mange, og da mener jeg mange plakater om plasser man kunne besøke som var hjemsøkte. Vi var i skottland i 8 dager, men i Glasgow ble vi der bare en natt. Jeg fikk aldri besøkt noen av de plassene :mozilla_cry: , men jeg får håpe at jeg noen ganger skal tilbake der, og besøke noen av de hjemsøkte stedene :mozilla_laughing:
Antall ord: 107
''Fascism is Capitalism in decay,'' Lenin
''Workers of the world unite; you have nothing to lose but your chains'' Karl Marx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links