Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
sastra02 skrev:Hei!
Søkte på Kr.sand og da kom dette innlegget opp.
Det er lenge siden du skrev det, men tenkte jeg kunne svare for det.
De stedene jeg vet det spøker i Kr.sand er:
Paddys (restaurant som snart skal rives- eieren og de som jobber der hører mye rart der)
Havana (også restaurant- her er det også åndelig aktivitet, det høres mennesker når lokalene er tomme, fottrinn over gulvene,osv)
Hartmanns Brygge (restaurant, gammelt hus. De som jobber her har fortalt MYE rart som skjer der. )
Gult hus like over inngangen til Baneheitunellen ved utgangen øst. (Kan ikke adressen dit)
Oddernes Kirke (det sies at det er sett en munk vandre rundt der bl.a)
Og mange andre steder
Jeg har nettopp hatt en gåtur rundt ved Oddernes Kirke 26.05.06 kl 17:00 - 17:25. Det var ikke antydning til noe som spøkte der.
Jeg har også tatt kontakt med en som arbeider ved Søgne Prestegård. Han sier at det ikke er noen dame som spøker der eller at det er noe stank der.... Jeg skal ta en tur dit og og observere og ta noen bilder...
Antall ord: 202
Når dine følelser, din fornuft, dine etiske normer og din overbevisning er i samsvar med de handlinger du utfører, kan du si at du er på en vei i livet som er riktig for hele ditt vesen.
Leser i fævennen at det arrangeres temakveld på Hamresanden imorra 31.mai.:
Utdrag:
"Er det mer mellom himmel og jord? Vil du møte synske- få en kanalisert beskjed- oppleve automatskrift- finne dine hjelpere, m.m"
det er oppramset en haug med folk som :
astrid olsen, klarsynt veileder
cecilie lund- stillpoint
sissel jareid- runer og pendel
unn tingvatne- feng shui
+ mange fler eks mediumer, healere,alt.beh på dyr.
Spøker det på Hamresanden?
Vi går på utendørs spøkelsesjakt med synsk guid.
Onsdag 31.mai kl 19.00- admiralen
kr 225,- alt inkludert
arrangør: Saga forlaget
Påmelding tlf 32 888 090
sms 984 81 988
alle er velkommen!
Antall ord: 114
- Alla dessa dagar som kom och gick.
Inte visste jag att det var livet.-
Minna Canth
det ligger et sted med dyreparken som heter sneldalen. der spøker det. ligger langt inni skogen. der går anna sneldal igjen og leter etter ungen sin som hun kastet i ovnen for mange år siden
gjomle skrev:det ligger et sted med dyreparken som heter sneldalen. der spøker det. ligger langt inni skogen. der går anna sneldal igjen og leter etter ungen sin som hun kastet i ovnen for mange år siden
hvorfor leter hun etter ungen sin? hun visste vel hen ovnen var?
Antall ord: 51
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!
det huset som ligger med dyreparken er det bare ruiner igjen av nå så det er kanskje vanskelig å finne. jeg vet hvor det ligger. det er også en plass som heter bevertjønn. det er et av de verste stedene i krsand som jeg har vært på- kun pur ondskap som hviler der. før i tiden var det djevel dyrkere der. uhyggelige saker der nede ja. jeg vet også om et hus som det spøker masse i. dette er disse plassene som jeg har opplevd mest på i krsand. ,men vet fremdels om mange andre palsser
Jeg og chrishnoa skal til oddernes kirke i dag og fylkesmuseet for å se om vi finnernoe spennende. vi har allerede spådd i englekort at det kommer til å skje noget der som skal være positivt! referat følger
hallo!!
i kristiansand vet jeg at det spøker i et gammelt hus som ligger et lite stykke etter sørlandssenteret.. er forresten ikke sikker på om det huset har brent ned men men..
crazzytc skrev:hallo!!
i kristiansand vet jeg at det spøker i et gammelt hus som ligger et lite stykke etter sørlandssenteret.. er forresten ikke sikker på om det huset har brent ned men men..
det er jo det huset jeg mener. det heter sneldalen der. det er ikke brent, men det har rast sammen, men anna sneldal går fremdeles igjen der. uuugggghhrrr
Var i sneldalen for noen uker siden. Fant ikke noe rart der, bare mange flått som jeg, pappa, mine brødre, tante og onkel fikk på oss. Så vi hadde en ''flått'' tur
Men tanta mi sa at hun merket som om noen strøk over skulderen hennes og det skremte henne. Ingen av oss kunne ha tatt henne på skulderen, hun gikk 3-5 meter foran oss.
Jeg kunne gjerne ha prøvd å overnatte i skogen engang med pappa, onkel og resten, hadde det ikke vært får de flåtta. Redd vi får et skikkelig ''flått-attack'' over natta, jeg liker ikke flått, ekle kryp, stress å få de av å
Antall ord: 117
''Fascism is Capitalism in decay,'' Lenin
''Workers of the world unite; you have nothing to lose but your chains'' Karl Marx
sastra02 skrev:Det om Oddernes har jg ikke opplevd selv, men leste det her på paranormal.
Mener historien høres seriøs ut. Her er linken til historien:
crazzytc skrev:hallo!!
det er jo det huset jeg mener. det heter sneldalen der. det er ikke brent, men det har rast sammen, men anna sneldal går fremdeles igjen der. uuugggghhrrr
Hvor ligger dette huset nøyaktig, ved veien eller langt inni svarteste skauen? Hva vet man om d? er d noen som vet noe 100 % sikkert? hvem som har bodd der , hva folk har sett etc?Har noen bilder?
chrishnoa skrev:noen som vet om noen steder i kristiansand det spøker? elelr aust agder... vi har ett gammelt kraft verk oppefor faren min sitt hus på søndeled i austagder. der er det store turbinrør og masse gamle bygg. noen som har hørt om det?
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her