Heisann!
Lurte på om det er noen her som har hatt problemer med intense mareritt.......dama drømmer at hun el jeg eller folk rundt oss dør på groteske måter hver eneste natt og husker drømmene når hun våkner......dette sliter veldig på henne da hun ikke har sovet ordentlig på et halvt år! så jeg lurte på om det var noen her som hadde noen gode råd eller har vært ute for det samme?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Mareritt
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Apr 2006 16:03
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Apr 2006 12:11
- 18
- Lokalisering: Akershus
jeg har vært mye plaget med mareritt før, fikk i gave en drømmefanger som jeg har hengt opp. etterpå har jeg ikke hatt mareritt. om det er underbevistheten som gjør det eller om det faktisk virker skal jeg ikke si, men for meg virker det i alle fall. nå hadde ikke jeg no tro på at dette skulle virke før jeg hang den opp skal jeg innrømme.
men uansett, det er jo verdt forsøket.
men uansett, det er jo verdt forsøket.
Antall ord: 81
søker vi guds ord der vi boltrer oss i syndens gods.
med bibelen til hjertet,
på vandring tekkes vi djevelens fristelser
skrevet av... -meg
med bibelen til hjertet,
på vandring tekkes vi djevelens fristelser
skrevet av... -meg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 15 Aug 2004 20:55
- 20
- Lokalisering: hedmark
drømmefangere får du kjøpt på alternativbutikken.no. veldig grei netthandel!!
Antall ord: 13
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Det har nok mest sannsynelig noe hun bearbeider og som henger sammen med det våkne liv. Døden er et kompleks symbol som ofte står for en forandring, eller at en del av henne dør. Menneskene i drømmen representerer nok denne delen av henne. Drømmen kan være en advarsel om at hun legger et lokk på følelsene sine, hvis døden omhandler et barn som dør kan det kanskje tolkes hen til at den uskyldige delen av henne har dødd? Jeg vil tro at det bunner ut i at det skjer en forandring i henne, da må noe av det gamle dø for at det nye skal få vokse frem. Eller, en dør må lukkes før en annen kan åpnes
Få henne til å dykke litt ned i drømmetydningens verden
Et annet tips:
Av erfaring har jeg lært at disse gjentagende marerittene har en tendens til å opphøre helt så fort jeg går imot frykten i drømmen. Drømmen prøver antageligvis å si henne noe hun ikke helt har klart å gripe fatt i ennå. Hør med henne om hun reagerer någelunde likt i hver av disse drømmene? Når hun skjønner betydningen av dem, bevisst eller underbevisst, tror jeg de vil bli borte..
Hun kan jo be om å få et tydeligere svar i form av drømmer, eller hun kan meditere over det får å få litt større innsikt.
Masse lykke til!
Få henne til å dykke litt ned i drømmetydningens verden
Et annet tips:
Av erfaring har jeg lært at disse gjentagende marerittene har en tendens til å opphøre helt så fort jeg går imot frykten i drømmen. Drømmen prøver antageligvis å si henne noe hun ikke helt har klart å gripe fatt i ennå. Hør med henne om hun reagerer någelunde likt i hver av disse drømmene? Når hun skjønner betydningen av dem, bevisst eller underbevisst, tror jeg de vil bli borte..
Hun kan jo be om å få et tydeligere svar i form av drømmer, eller hun kan meditere over det får å få litt større innsikt.
Masse lykke til!
Antall ord: 251
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Apr 2006 16:03
- 18
- Lokalisering: Bergen
Re: Mareritt
takker for alle svarene:) vi har drømmefanger over senga,men desverre til ingen nytte:( men skal høre med henne om det å gå mot det hun frykter i drømmene! en vet jo aldri det kan jo være det som skal til!
takk for rådene i allefall:)
takk for rådene i allefall:)
Antall ord: 50
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder
Hide post links |