Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvordan drive ut ånder?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2004 19:06
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

sosja skrev:
Marií skrev:
ToneG skrev:
myggefant skrev:Si: "stikk av ånder" og overbevis deg selv om at de er borte. Om du klarer det så er de borte.
Åhhh, den er lite sexy og veldig irriterende den avetaren din :roll:
Bytt den a!!
Slenger meg på den oppfordringen.
Helt enig, bort med den. Fy***
Haha, så morsomt... Rart ikke noen av moddene har gjort noe, de MÅ ha sett den...
Antall ord: 70
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shattenjager78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Apr 2006 16:09
18
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av Shattenjager78 »

ToneG skrev:
Shattenjager78 skrev:
ToneG skrev:
Sparrow skrev:Det er ikke skummelt å hjelpe ånder over. men det krever kjærlighet.
Så enkelt mener du det er asså?
er det ikke bedre å være herre over fornuften enn slave av følelser?
Nei*S*
da er vi grunnleggende uenige :) min fornuft seirer alltid over følelser og lidenskap. kall meg gjerne en kald fisk, men jeg er likevel en fornuftig kald fisk :D og fornuft er viktig i jakt på det overnaturlige, ikke følelser. Fear leeds to hatred, hatred leeds to the dark side. may the force be with you :D
Sist redigert av Shattenjager78 på 27 Mai 2006 17:53, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 99
Når dine følelser, din fornuft, dine etiske normer og din overbevisning er i samsvar med de handlinger du utfører, kan du si at du er på en vei i livet som er riktig for hele ditt vesen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Shattenjager78 skrev:
ToneG skrev:
Shattenjager78 skrev:
ToneG skrev:
Sparrow skrev:Det er ikke skummelt å hjelpe ånder over. men det krever kjærlighet.
Så enkelt mener du det er asså?
Nei*S*
da er vi grunnleggende uenige :) min fornuft seirer alltid over følelser og lidenskap. kall meg gjerne en kald fisk, men jeg er likevel en fornuftig kald fisk :D og fornuft er viktig i jakt på det overnaturlige, ikke følelser. Fear leeds to hatred, hatred leeds to the dark city. may the force be with you :D
Du er sånn drama king du *S*
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shattenjager78
Nybegynner
Nybegynner
18

ToneG skrev:
Shattenjager78 skrev:
ToneG skrev:
Shattenjager78 skrev:
ToneG skrev: Så enkelt mener du det er asså?
Nei*S*
da er vi grunnleggende uenige :) min fornuft seirer alltid over følelser og lidenskap. kall meg gjerne en kald fisk, men jeg er likevel en fornuftig kald fisk :D og fornuft er viktig i jakt på det overnaturlige, ikke følelser. Fear leeds to hatred, hatred leeds to the dark city. may the force be with you :D
nei det stiller jeg meg helt uforstående til. :D ikke vær barnslig og svar bare for å få det siste ordet da... for akkurat nå får jeg det siste ordet :D
Antall ord: 128
Når dine følelser, din fornuft, dine etiske normer og din overbevisning er i samsvar med de handlinger du utfører, kan du si at du er på en vei i livet som er riktig for hele ditt vesen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myggefant
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Nov 2005 00:04
19

Innlegg av myggefant »

*Velvet Vamp* skrev:
sosja skrev:
Marií skrev:
ToneG skrev:
myggefant skrev:Si: "stikk av ånder" og overbevis deg selv om at de er borte. Om du klarer det så er de borte.
Åhhh, den er lite sexy og veldig irriterende den avetaren din :roll:
Bytt den a!!
Slenger meg på den oppfordringen.
Helt enig, bort med den. Fy***
Haha, så morsomt... Rart ikke noen av moddene har gjort noe, de MÅ ha sett den...
Det betyr vel bare at de elsker den (eller de) :mozilla_undecided: Hun er fin da..

BildeBilde

Dette har ingenting i tråd om "hvordan drive ut ånder" å gjøre!

Siden det er folk som reagerer på dette, og måten det nå ble presentert på - så griper jeg inn.
Spesielt siden dette er langt utenfor tema.

Jeg har av samme grunn slettet avataren !
Asbjørn. CoAdmin.

BildeBilde
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av ToneG »

Shattenjager78 skrev:
ToneG skrev:
Shattenjager78 skrev:
ToneG skrev:
Shattenjager78 skrev: er det ikke bedre å være herre over fornuften enn slave av følelser?
Nei*S*
nei det stiller jeg meg helt uforstående til. :D ikke vær barnslig og svar bare for å få det siste ordet da... for akkurat nå får jeg det siste ordet :D
Ja, ta det siste ordet du ;-)
PS, følesene mine er veldig fornuftige de, så jeg har igrunnen aldri tenk på den måten før..
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shattenjager78
Nybegynner
Nybegynner
18

ToneG skrev:
Shattenjager78 skrev:
ToneG skrev:
Shattenjager78 skrev:
ToneG skrev: Nei*S*
Ja, ta det siste ordet du ;-)
PS, følesene mine er veldig fornuftige de, så jeg har igrunnen aldri tenk på den måten før..
hmm glemte et punktum tror jeg? jaja
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olav moldestad

utdrivelse.

Innlegg av olav moldestad »

Hei, her skal jeg skrive en enklere forklaring på hva dem fleste plages med i et hjemsøkt hus, og gi en forklaring på det åndelige.

Mange lurer på om et gjenferd og en ånd det samme?
Svaret er JA.
Gjenferd er et stort begrep. Jeg skal prøve og forklare dem 3 vanlige fenomenene i et hjemsøkt hus. Nå snakker jeg av min personlige erfaring som medium.

banke ånden poltergeist,

er stedbunden til en plass, denne ånden kan ikke bevege seg lenger vekk, eller følge etter mennesker. Symtomene er Banking, skriking ting blir flytte på, den kan leke med elektriske annlegg, og du vil høre når han beveger seg. Normalt er fenomene sterkest i 2-4 tiden på natten. Ånden tapper ofte menneskene for energi. Som oftest fører til tretthet og utmattelse, hodepine, svimmelhet og du kan plutselig få smerter på kroppen med mye mer.

Slepeånden,

er ganske lik, bare den kan følge deg, og gir ikke slipp på deg, før et medium har hjulpet den videre. Det er oftest den som er verst å ha med å gjøre.

Gjenganger,

er ikke en ånd. Det skyldes en materialisert energi som sitter fast i stedet, det er mange årsaker til det kan oppstå. For eksempel drap med mye mer, eller en person som har gått en fast rute hver dag i mange år. Han setter igjen en energi, når energien er sterkest kan du se energien danner seg som en skikkelse, som glir lydløst gjennom et rom og forsvinner, denne typen viser seg alltid likt hver gang, den vil heller ikke lage bråk. Går man inn i energien blir man oftest iskald. Slik som man også kjenner ved bankeånden og klebeånden.

Jeg er ikke redd for døden, men ønsker nok som dem fleste å få bli her en stund til. Det er kun kroppen som dør, og sjelen forlater Normalt kroppen, like etter døds øyeblikket. Da går sjelen over til den andre siden, og vil senere fortsette til sitt neste liv. Grunnen til at ånder går igjen er at sjelen ikke går over, men blir sittende fast i en dimensjon mellom andre siden og det jordiske liv. Jeg har opplevd regresjon og jeg vet jeg har levd tidligere, så da veit jeg at jeg får nok et liv til. slutt betyr ny start.

Jeg vil skrive litt om spiritismen, og vårt syn på dette.
spiritismen er et stort åndelig begrep. Spiritisme er mere en ouija.

Vi består av tre elementer:
Ånden Vår individualitet, vår eget.

Peri spiriten. Fra gresk(peri=omkring) og latin(sprit=ånd). En slags kledebon som omgir Ånden og som binder den til kroppen mens den er inkarnert. Den er vanligvis usynlig for oss, men under spesielle omstendigheter kan bli synlig (syns og materialisasjons fenomener).

Kroppen er Verktøyet ånden bruker for å handle i den materielle verden.

Åndelig komunikasjon:
Verdens befolkning kan deles i to typer: inkarnerte og desinkarnerte Ånder, de eksisterer side om side. Fra Antikken av, har kommunikasjonen dem imellom funnet sted. Innflytelse de øver på hverandre er konstant. Vi alle er mottakelig for Åndenes innflytelse. Noen personer har en mer markant følsomhet for denne innflytelse og derfor kaller vi dem for mediumer, de tjener som mellomledd mellom de to verdener. Kommunikasjonen kan foregå muntlig, skriftlig, ved synet og intuisjoner.

Når man skal hjelpe en ånd over til den andre siden, må man åpne en sirkel av lys og kjærlighet, her kreves det handling fra et medium, som kan guide ånden over, og det er viktig at mediet har full kontroll, for åpning av slike portaler er ikke helt ufarlig, da det like gjerne kan komme negative energier gjennom om dem åpner for feil dimensjoner, dette gjelder også for all form for spirituell aktivitet, så jeg mener man skal være veldig sikker på seg selv før man går i gang med dette.

Dette er mitt syn på ånde verden. selv jobber jeg som spiritistisk medium, hovedsaklig med utdrivelser og kanalisering. www.utdrivelse.no

Olav Moldestad.
Antall ord: 690

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olav moldestad

selveste utdrivelsen

Under en Åndeutdrivelse vil normalt mediet gå gjennom huset, og finne energi ruten til ånden. Etter hvert, når mediet har fåt oversikt på hva og hvem som er i huset, vil mediet sette seg ned, med levende lys, fordi levende lys tiltrekker også ånder. Etter hvert vil mediet, komunisere med ånden, gjennom en meditativ tilstand i Delta nivå, Da vil mediet, formidle grunnen til ånden er der, ofte få identitet årstall og hendelser rundt ånden. Dette er opplysninger som man ofte kan sjekke opp og få bekreftet.
Mediet vil igjen forklare ånden, at han/hun er død, og at mediet vil hjelpe ånden over til "andre siden" (ånde verden). For at ånden skal gå, vil mediet åpne en sirkel av lys og kjærlighet, Det er da viktig at det blir bedt om at dem høgste trer inn i beskyttelse under utdrivelsen, og at hjelperene trer inn i en sirkel rundt oss. sirkelen av lys vil da fungere som en portal til ånde verden, mediet vil be ånden å gå mot lyset, å følger ånden over. Vist ånden motsetter seg, er det ofte at mediet "påkaller forsterkninger" der skytsengler, eller erkeengler kan tre inn og ta med seg ånden videre til den andre siden.
(Dette er ikke noe du bør gjøre om du ikke kan kontrolere en sirkel åpning, for man kan like gjerne få ånder inn i huset som ut av huset).

Når ånden "slipper taket" er det ofte at det blir et energi drop out, som kan resultere til at lyspærer, speil og liknende kan knuse, eller at der vil lyde smell i huset som følge av dører som smeller osv. mediet vil be om att sirkelen blir lukket og takker for beskyttelsen under seansen.

Det kan ta opp til 1-2 uker før at det blir rolig i huset, skyldest den store energi forandringen som skjer, Dette merker man med knirking, knaking og banking i tak, gulv og vegger. Dette er selvsagt helt vanlig og ikke farlig i det hele tatt, selv om det kan hørest skummelt ut.

Skrevet av Olav Moldestad
www.utdrivelse.no
Antall ord: 360

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Alvejenta »

olav moldestad:

Takk for opplysende info. :)

Og så lurer jeg på en ting; hvorfor tiltrekkes ånder av levende lys?
Antall ord: 19
Mystica Eterna

Carpe diem quam minimum credula postero

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19

Innlegg av snowfall »

Interessant,Olav M.

Lurer bare på hvem "den høyeste" er som man ber tre inn under beskyttelsen?
Tenker meg at det er den ånden som er høyest utviklet?Eller tenker jeg feil...

Veldig spennende,fikk oppklart mye for egen del også. :)
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olav moldestad

Ånder er alltid søkende etter lys, og det er ikke ukjent at man har brukt lys i alle åndelige sermonier, når vi snakker om dem høgste, snakker jeg om den høyeste så mener jeg den universelle kraften, som noen omtaler som gud. Åndene er ikke mere utviklet en oss mennesker, og i ånde verden har dem selvsagt litt mere innsikt en vi "inkarerte åndene".
Har du noen gang tenkt over at du er en ånd selv?
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

olav moldestad skrev:Ånder er alltid søkende etter lys, og det er ikke ukjent at man har brukt lys i alle åndelige sermonier, når vi snakker om dem høgste, snakker jeg om den høyeste så mener jeg den universelle kraften, som noen omtaler som gud. Åndene er ikke mere utviklet en oss mennesker, og i ånde verden har dem selvsagt litt mere innsikt en vi "inkarerte åndene".
Har du noen gang tenkt over at du er en ånd selv?
mhm :mozilla_innocent: O:)
Antall ord: 84
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links