Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerJeg har aldri...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Lillemusmei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 27 Mai 2006 13:39
18

Jeg har aldri...

Innlegg av Lillemusmei »

...merket noe som helst til evt. hjelpere, eller noe annet av det som skal finnes "der ute". Jeg har tenkt på disse temaene i hele mitt voksne liv. Meditert, lyttet både utover og innover, vært åpen og fremfor alt avslappet i forhold til det, og uansett: Ingenting. Jeg har hatt kontakt med "folk" som virket seriøse og som brukte mye tid på meg, gratis, og fant frem til hjelperne mine. Beskrev dem detaljert i utseende og væremåte. Men jeg merker absolutt ingen ting. Hvordan kan dette tolkes ? Er alle mine sanser bedøvet ?
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RL-Crew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 29 Apr 2006 19:41
18

Re: Jeg har aldri...

Innlegg av RL-Crew »

Lillemusmei skrev:...merket noe som helst til evt. hjelpere, eller noe annet av det som skal finnes "der ute". Jeg har tenkt på disse temaene i hele mitt voksne liv. Meditert, lyttet både utover og innover, vært åpen og fremfor alt avslappet i forhold til det, og uansett: Ingenting. Jeg har hatt kontakt med "folk" som virket seriøse og som brukte mye tid på meg, gratis, og fant frem til hjelperne mine. Beskrev dem detaljert i utseende og væremåte. Men jeg merker absolutt ingen ting. Hvordan kan dette tolkes ? Er alle mine sanser bedøvet ?
Nei, det er de ikke. Det er bare det at det du ikke tar inn som tegn, tolker andre motsatt. Ikke bekymre deg over det. Spørsmålet er ikke om du har evner, men om noe i det hele tatt har det.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: Jeg har aldri...

Innlegg av Asbjørn »

Lillemusmei skrev:...merket noe som helst til evt. hjelpere, eller noe annet av det som skal finnes "der ute". Jeg har tenkt på disse temaene i hele mitt voksne liv. Meditert, lyttet både utover og innover, vært åpen og fremfor alt avslappet i forhold til det, og uansett: Ingenting. Jeg har hatt kontakt med "folk" som virket seriøse og som brukte mye tid på meg, gratis, og fant frem til hjelperne mine. Beskrev dem detaljert i utseende og væremåte. Men jeg merker absolutt ingen ting. Hvordan kan dette tolkes ? Er alle mine sanser bedøvet ?
På samme måte som noen har musikalske evner og kan traktere et flygel for eksempel, som den mest avanserte konsertpianist, så er andre umusikalske, og hører knapt nok forskjell på en fiolin og ei katte...

Sånn er det innen det paranormale og - tror jeg .
Noen kan se noen ting , men ikke andre. Andre har det motsatt..
Og noen klarer såvidt å klimpre "lisa gikk til skolen" på et piano.
Andre kan ikke det engang.

Noen er ekstremt musikalsk, andre aner ikke hva ordet betyr engang.
Sånn er det med det paranormale og,
folk flest har bittelitt - men man merker det normalt ikke, fordi det glir så ubemerket inn i hverdagen.
Andre har litt mer, men de "store virituosene er det langt mellom.
Og noen har ingenting.

Noen har evner, men er ikke klar over de, dels fordi de aldri har prøvet, eller vet ikke hvordan tingene fungerer.
En som har full peiling på piano, behøver ikke å kunne spille på fiolin...
Selv om tonene er det samme på begge instrumentene. Det er bare klangfargen som er forskjellig. ( og evt tonehøyde ).

Dersom det er meningen at man skal kunne "se mer" enn hva hvermansen gjør, så åpnes de evnene hos disse.
Noen er åpne fra fødsel, andre får det ikke i det hele tatt.
Og noen får det en eller annen gang i løpet av livet.
( noen opplever slikt etter en eller annen krise i livet... )

Det største problemet med det paranormale, er bevisførsel !
Hvordan kan man bevise vage følelser ?

Bare for å ta et eksempel ; nå, litt over klokka tre på lørdags ettermiddagen , kan jeg komme med følgende forsllag :
I løpet av helgen vil det bli omtalt noe om en satelitt på nyhetene... Ett eller annet spesielt - eller uvanlig som skjer ...
( Det var bare en tanke som dukka opp, kansje var det noe som fantasien snekra, eller kansje... vi får se. )
Men dersom jeg forsøker å finne ut noe - da skjer det ikke noe... ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 444

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Lillemusmei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 27 Mai 2006 13:39
18

Innlegg av Lillemusmei »

Takk for raskt og utfyllende svar. Ja, kanskje det er slik ? Jeg aner ingenting om noter, men har fått utdelt et rimelig godt musikalsk gehør... Kanskje jeg får slå meg til tåls med det og heller nøye meg med å lese det andre sier de opplever, innen disse spennende sjangrene ?
Spesielt i ten/tyve-årene, gikk jeg konstant med nesen i sky, fordi jeg alltid speidet etter "ting" på himmelen ved nattetider. Etter hvert som ti-årene har ramlet på, har hodet bøyd seg mere og mere forover. Jeg speider ikke lengre. Ikke mye i alle fall. Forventer ikke å se noe som helst. (Jeg har til og med vært i Hessdalen i håp om å oppleve noe, men det er kanskje på tide å innse at jeg er ikke "en av dem" som har gaven...) :)
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Lillemusmei skrev:Takk for raskt og utfyllende svar. Ja, kanskje det er slik ? Jeg aner ingenting om noter, men har fått utdelt et rimelig godt musikalsk gehør... Kanskje jeg får slå meg til tåls med det og heller nøye meg med å lese det andre sier de opplever, innen disse spennende sjangrene ?
Spesielt i ten/tyve-årene, gikk jeg konstant med nesen i sky, fordi jeg alltid speidet etter "ting" på himmelen ved nattetider. Etter hvert som ti-årene har ramlet på, har hodet bøyd seg mere og mere forover. Jeg speider ikke lengre. Ikke mye i alle fall. Forventer ikke å se noe som helst. (Jeg har til og med vært i Hessdalen i håp om å oppleve noe, men det er kanskje på tide å innse at jeg er ikke "en av dem" som har gaven...) :)
Fikk litt følelsen av at du er en "prøver" jeg. Du prøver for hardt. Forsøk å slappe litt mer av og tenk at det som skjer, det skjer. Kanskje skjer det ikke noe som helst engang, det kan jeg ikke garantere deg. Men ikke prøv så hardt!

Lykke til uansett! :mozilla_wink:
Antall ord: 198
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: Jeg har aldri...

Innlegg av Asbjørn »

Asbjørn skrev: Bare for å ta et eksempel ; nå, litt over klokka tre på lørdags ettermiddagen , kan jeg komme med følgende forsllag :
I løpet av helgen vil det bli omtalt noe om en satelitt på nyhetene... Ett eller annet spesielt - eller uvanlig som skjer ...
( Det var bare en tanke som dukka opp, kansje var det noe som fantasien snekra, eller kansje... vi får se. )
Men dersom jeg forsøker å finne ut noe - da skjer det ikke noe... ;-)

mvh Asbjørn
Kan det være dette jeg "fant" , ikke satelitt men komet ???

http://www.dagbladet.no/kunnskap/2006/05/28/467422.html

hehe... Asbjørn
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !