Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerbarn som har usynelige venner.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

torny
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 13 Mar 2006 19:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

barn som har usynelige venner.

Innlegg av torny »

som barn så har mange barn hadd usynelige venner som man leker og prater med. det kan være allt fra en gammel dame til et barn. men det jeg lurer på er om det kan være hjelpere eller noe lignende. etter som små barn er veldig åpne?
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Imle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 01 Mar 2006 16:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Imle »

Hmmm, du er kanskje inne på noe der? :mozilla_wink: Kan jo være en teori på det da..
Antall ord: 19
Hilsen Ida. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: barn som har usynelige venner.

Innlegg av Asbjørn »

torny skrev:som barn så har mange barn hadd usynelige venner som man leker og prater med. det kan være allt fra en gammel dame til et barn. men det jeg lurer på er om det kan være hjelpere eller noe lignende. etter som små barn er veldig åpne?

Det kan være begge deler,
-Fantasi ( sannsynligvis det mest vanlige - barn har somregel en utrolig fantasi
-Barnet er mer åpent for det paranormale, og opplever ting vi voksne ( flest) har stengt for.

Uansett hvordan man snur og vender på det, så er det ikke til å komme ifra at det tydeligvis kan være noe mer som barn oppfatter.

Desverre, så er vår kultur slik at de barna som ser ting, får kjeft - og stenger selv for disse tingene -
rett og slett fordi voksne kommer med " Ikke tull" - Kutt ut det der" osv. osv.

Personlig tror jeg på at det er Hjelpere noen tilfeller , men ikke alle...

mvh Asbjørn
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

-Barnet er mer åpent for det paranormale, og opplever ting vi voksne ( flest) har stengt for.
Høre/leser at det er magen som mener dette at barn er mer åpen, hva legges til grunn for en slik påtand ?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

jaktmann skrev:
-Barnet er mer åpent for det paranormale, og opplever ting vi voksne ( flest) har stengt for.
Høre/leser at det er magen som mener dette at barn er mer åpen, hva legges til grunn for en slik påtand ?
En hovedårsak er at hjernen til et barn ikke er fylt opp med allslags ting vi voksne bærer på.
Dessuten, de er ikke så opptatt som vi av den "media-støyen" rundt oss, som radio/tv - internett / aviser / bøker / magasiner / osv osv.
Heller ikke har barn under 5-6 år skolegang, som gjør at de binder hjernen mot spesielle mål.

Dermed er de i praksis mer åpne for alt, også det paranormale.
Ting slipper rett og slett lettere igjennom, fordi barnet tolker ikke det de ser / hører på en slik måte som vi voksne gjør.

( det er et kjent faktum at vi ikke ser ting - bare fordi de ikke skal være der... - det er tvprogrammer om det - uten at jeg husker navn i farta... ( han engelske med lommeboka på fortauet ) )

mvh Asbjørn
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 197
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Innlegg av miss 24/7 »

jeg tror nok at barn er mere følsomme og åpen for paranormale hendelser enn det vi er.
Men de lever jo i fantasiens verden og det er ikke godt å vite hvordan man skal forholde seg til barns uttalelser eller opplevelser.
jeg har da fire barn,men jeg undres over min jente som er fire år som drømmer mye rart,nesten litt skummelt også.En dag satt vi og koste på sofaen så fortalte hun om stemmen i luften som snakket til henne,jeg ble jo veldig overasket over dette,men turde liksom ikke spør om for mye,spurte om hva han sa til henne,men da svarte hun bare : han bare snakker mamma,fikk ingen svar på det.
Spurte om det var en mann eller dame som snakket til henne,men da svarte : nei det er jo ikke en sånn en stemme da.....
føler hun er en liten oppservang jente,som også spør om de mest utrolige ting..
Men jeg må si at jeg fikk ståpels av denne stemmen :mozilla_sealed:
Det er mulig det er en helt vanlig drøm hun har hatt,men det var alikevel litt spesielt syns jeg....
Antall ord: 197
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Jeg hadde en mus som fantasivenn... :)
Antall ord: 6
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tuppen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 12 Apr 2006 19:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av tuppen »

miss 24/7 skrev:jeg tror nok at barn er mere følsomme og åpen for paranormale hendelser enn det vi er.
Men de lever jo i fantasiens verden og det er ikke godt å vite hvordan man skal forholde seg til barns uttalelser eller opplevelser.
jeg har da fire barn,men jeg undres over min jente som er fire år som drømmer mye rart,nesten litt skummelt også.En dag satt vi og koste på sofaen så fortalte hun om stemmen i luften som snakket til henne,jeg ble jo veldig overasket over dette,men turde liksom ikke spør om for mye,spurte om hva han sa til henne,men da svarte hun bare : han bare snakker mamma,fikk ingen svar på det.
Spurte om det var en mann eller dame som snakket til henne,men da svarte : nei det er jo ikke en sånn en stemme da.....
føler hun er en liten oppservang jente,som også spør om de mest utrolige ting..
Men jeg må si at jeg fikk ståpels av denne stemmen :mozilla_sealed:
Det er mulig det er en helt vanlig drøm hun har hatt,men det var alikevel litt spesielt syns jeg....
Akkurat det der har jeg hørt flere som har opplevd med sine barn, men det som jeg tenker mye på - hvorfor er enkelte barn så rolige mens andre blir hysteriske?
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
¤Tàri*Nènmacil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 06 Apr 2006 15:31
18

Innlegg av ¤Tàri*Nènmacil »

jeg hadde en gammel dame som usynlig venn når jeg var mindre jeg har også ofte sett en gammel dame sitte på en stol på romme mitt å smile til meg faktisk.. :)
Antall ord: 32
smil til verden og verden ler av deg :]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tuppen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 12 Apr 2006 19:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av tuppen »

¤Tàri*Nènmacil skrev:jeg hadde en gammel dame som usynlig venn når jeg var mindre jeg har også ofte sett en gammel dame sitte på en stol på romme mitt å smile til meg faktisk.. :)
men var det ønsketenking eller såg du den virkelig- når slutta det?
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
¤Tàri*Nènmacil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 06 Apr 2006 15:31
18

Innlegg av ¤Tàri*Nènmacil »

tuppen skrev:
¤Tàri*Nènmacil skrev:jeg hadde en gammel dame som usynlig venn når jeg var mindre jeg har også ofte sett en gammel dame sitte på en stol på romme mitt å smile til meg faktisk.. :)
men var det ønsketenking eller såg du den virkelig- når slutta det?
Det slutta vel når jeg gikk i 5 klasse ..
Antall ord: 63
smil til verden og verden ler av deg :]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tuppen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 12 Apr 2006 19:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av tuppen »

¤Tàri*Nènmacil skrev:
tuppen skrev:
¤Tàri*Nènmacil skrev:jeg hadde en gammel dame som usynlig venn når jeg var mindre jeg har også ofte sett en gammel dame sitte på en stol på romme mitt å smile til meg faktisk.. :)
men var det ønsketenking eller såg du den virkelig- når slutta det?
Det slutta vel når jeg gikk i 5 klasse ..
sluttet det bare?
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

miss 24/7 skrev:jeg tror nok at barn er mere følsomme og åpen for paranormale hendelser enn det vi er.
Men de lever jo i fantasiens verden og det er ikke godt å vite hvordan man skal forholde seg til barns uttalelser eller opplevelser.
jeg har da fire barn,men jeg undres over min jente som er fire år som drømmer mye rart,nesten litt skummelt også.En dag satt vi og koste på sofaen så fortalte hun om stemmen i luften som snakket til henne,jeg ble jo veldig overasket over dette,men turde liksom ikke spør om for mye,spurte om hva han sa til henne,men da svarte hun bare : han bare snakker mamma,fikk ingen svar på det.
Spurte om det var en mann eller dame som snakket til henne,men da svarte : nei det er jo ikke en sånn en stemme da.....
føler hun er en liten oppservang jente,som også spør om de mest utrolige ting..
Men jeg må si at jeg fikk ståpels av denne stemmen :mozilla_sealed:
Det er mulig det er en helt vanlig drøm hun har hatt,men det var alikevel litt spesielt syns jeg....
Du sier at barn lever i fantasiens verden, men er ikke det nettopp poenget, at vi bør ta barns fantasier mere alvorlig og se at det kan ligge virkelighet bak??
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Åndelig virkelighet, riktignok??
:mozilla_kiss:
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tuppen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 12 Apr 2006 19:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av tuppen »

Sparrow skrev:Åndelig virkelighet, riktignok??
:mozilla_kiss:
lurte på det samme, hvis de er mer "åpen" så burde vi nesten ta de mer på alvor. hvis vi ber de overse det så blir de som oss??? bare spør jeg...
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links