Universet & dets hemmeligheter ⇒ parallelle univers
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jan 2005 16:05
- 19
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: parallelle univers
[quote="Marií"]Hva tenker dere om det?[/quote]
Har hatt mine tanker om blandt annet det.
:mozilla_smile:
Har hatt mine tanker om blandt annet det.
:mozilla_smile:
Antall ord: 18
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2005 10:03
- 19
- Lokalisering: Trollheimen
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
- Blitt takket: 1 gang
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
hvem vil vel ha en jordklode til som denne..... hvis ikke det er fred og kos der da...
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2005 01:00
- 19
- Lokalisering: Oslo
Joda. Tror nok at det finnes. Hvis vår parallell er negativ er vel den andre positiv. :mozilla_laughing:
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
her er en teori: http://www.kabbalah.com/kabbalah/course ... allel.html
men personlig er jeg litt i tvil, men hvem vet..?
men personlig er jeg litt i tvil, men hvem vet..?
Antall ord: 22
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
Jeg er veldig åpen for paralelle univers, det er faktisk den eneste måten jeg får ting til å stemme på og det henger jo sammen med paralelle dimensjoner. Vil anbefale å lese om "the string theory", den teorien forutsetter at det finnes paralelle univers.
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Anonymous skrev:Jeg er veldig åpen for paralelle univers, det er faktisk den eneste måten jeg får ting til å stemme på og det henger jo sammen med paralelle dimensjoner. Vil anbefale å lese om "the string theory", den teorien forutsetter at det finnes paralelle univers.
merkelig... trodde jeg var logget inn. Uansett, innlegget kom fra meg
Antall ord: 57
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
Helt korrekt zind. Den teorien åpner for det meste.Anonymous skrev:Jeg er veldig åpen for paralelle univers, det er faktisk den eneste måten jeg får ting til å stemme på og det henger jo sammen med paralelle dimensjoner. Vil anbefale å lese om "the string theory", den teorien forutsetter at det finnes paralelle univers.
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg som er realist burde jo ikke tro på noe slikt vås, men jeg sier heller at det er naivt å utelukke muligheten for det.
Det er med en viss skepsis jeg ser strengeteori brukes innenfor newage og slikt for å argumentere for parallelle univers, sammenfiltrede fotoner o.s.v., men jeg har også dyp respekt for Bohr, Einstein, Wheeler, Feynman, Hawking o.s.v. for å ha evne til å tenke i de baner og våge å være abstrakte. Jeg gleder meg stort til å følge utviklingen på dette feltet i fysikk...håper jeg lever lenge nok.
Det er med en viss skepsis jeg ser strengeteori brukes innenfor newage og slikt for å argumentere for parallelle univers, sammenfiltrede fotoner o.s.v., men jeg har også dyp respekt for Bohr, Einstein, Wheeler, Feynman, Hawking o.s.v. for å ha evne til å tenke i de baner og våge å være abstrakte. Jeg gleder meg stort til å følge utviklingen på dette feltet i fysikk...håper jeg lever lenge nok.
Antall ord: 97
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jan 2005 16:05
- 19
Jeg syns det er fint å ha teorien om parallell univers å dette tilbake på når de andre sprørsmålene blir for store og vanskelige å svare på... som allerede skrevet:
Klarer ikke å ta et klart standpunkt når det gjelder tro her, men ser muligheten.Men det kan jo forsåvidt være en tro jeg klamrer meg til bare for å forstå verden bedre.Jeg er veldig åpen for paralelle univers, det er faktisk den eneste måten jeg får ting til å stemme på og det henger jo sammen med paralelle dimensjoner. Vil anbefale å lese om "the string theory", den teorien forutsetter at det finnes paralelle univers.
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Ser ikke bort fra at det kan finnes flere univers, men noen parallellitet tviler jeg på fordi det da må være en form for kommunikasjon imellom universene, og den frie vilje må utelukkes.
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
men hva om vår fri vilje er en ilusjon.BA skrev:Ser ikke bort fra at det kan finnes flere univers, men noen parallellitet tviler jeg på fordi det da må være en form for kommunikasjon imellom universene, og den frie vilje må utelukkes.
vi trur vi gjør det vi selv vill. men tingen er at valget vi tar er basert på sitvasjonen vi er i.
å hva om sitvasjonen er satt inn for at du skal ta akkuratt det valget? da eksisterer ikke vår fri vilje som vi trur den gjør.
Antall ord: 96
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |