Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelpere vs. engler

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Kristel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2005 21:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av Kristel »

rowlf skrev:
madjava skrev:
>wiz skrev:
der finnes bare godt på den andre siden, i kosmos eller hva du velger å kallle det... ingen ånder er onde, hverken ønsker eller kan gjøre oss vondt...
Det der er ansvarsfraskrivelse og farlig. I tillegg til naivt, idiotisk og totalt feil.
Jeg VET med 100% sikkerhet at det finnes onde ånder.

De er ikke i flertall, men det er pokker ikke de "hvite" heller.

Kan du forklare meg meningen med å oppleve ondskap og erfare **BANNEORD!?** på jorden når den slags ikke eksisterer i åndeverden? Er det da snilt å la mennesker oppleve tortur og drap? Og ikke si at de ikke kan noe for det. De vet med 100% sikkerhet at mange mennesker lider på jorden. Allikevell lar de oss oppleve det.

La meg spørre. De åndene som gir oss fysiske skader. Er de snille? De "åndene" som vi møter i drømmer og på astralreiser og som gjør alt dem kan for å skade deg er dem snille?

Hva med hjelpere da? Har hjelpere noen gang bladet seg borti interne forhold på jorden? Har en hjelper noen gang fysisk aktivt gått inn i en slåsskamp for redde noen?
Ok nå har vi slått fast at de ikke griper inn aktivt for å redde oss på jorden. Det har vi 1000vis av eksempler på. Mange mange millioner. Så har du slått fast at det bare er gode ting på den andre siden. Da spør jeg: Hva er funksjonen til en hjelper?


Dette kan du ikkje meine wiz, at det må eksistere onde ånde?

Eg for min del har ikkje møtt verken onde eller gode ånder. :(

Men eg har opplevd positive åndelige øyeblikk, følt meg i ett med naturen. :D

Dette kjem jo ann på korleis du ser på verda, kva du trur på. Eg for min del trur på underbevisstheten og at den styre ka vi oppleve og korleis vi tolker dette. Korleis underbevisstheten jobber er styrt av kva verdier du som menneske har og tilegner deg. Er du åpen og trur på det positivte i naturen så treng det ikkje eksistere noko negativt på det åndelige plan.

Viss negative energier/onde ånder eksisterer i ditt verdsbilde, kan det ha noko med deg å gjere og kva du trur på.

Menneska er frie til å gjere det dei vil på jorda, vi vel å være positive eller negative, dette medfører både det som er godt og det som er vondt.
kansje hitler er snill nå.. og sånn.
Never
Antall ord: 423
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
<3 :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mario andres
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 134
Startet: 31 Mar 2005 10:03
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trollheimen

Innlegg av mario andres »

>wiz skrev:
der finnes bare godt på den andre siden, i kosmos eller hva du velger å kallle det... ingen ånder er onde, hverken ønsker eller kan gjøre oss vondt...
Det der er ansvarsfraskrivelse og farlig. I tillegg til naivt, idiotisk og totalt feil.
Jeg VET med 100% sikkerhet at det finnes onde ånder.

De er ikke i flertall, men det er pokker ikke de "hvite" heller.

Kan du forklare meg meningen med å oppleve ondskap og erfare **BANNEORD!?** på jorden når den slags ikke eksisterer i åndeverden? Er det da snilt å la mennesker oppleve tortur og drap? Og ikke si at de ikke kan noe for det. De vet med 100% sikkerhet at mange mennesker lider på jorden. Allikevell lar de oss oppleve det.

La meg spørre. De åndene som gir oss fysiske skader. Er de snille? De "åndene" som vi møter i drømmer og på astralreiser og som gjør alt dem kan for å skade deg er dem snille?

Hva med hjelpere da? Har hjelpere noen gang bladet seg borti interne forhold på jorden? Har en hjelper noen gang fysisk aktivt gått inn i en slåsskamp for redde noen?
Ok nå har vi slått fast at de ikke griper inn aktivt for å redde oss på jorden. Det har vi 1000vis av eksempler på. Mange mange millioner. Så har du slått fast at det bare er gode ting på den andre siden. Da spør jeg: Hva er funksjonen til en hjelper?


jeg er enig med det du sier wiz.....de finnes onde ånder,men det ser ut som er mest fastbundet til jorden blant oss her,har bevisst at helvete er i verden , dette vi lever her å nå.
Og den fredelig åndelig verden i kosmos!! fines ikke noe ondt! i paradis som kalles og.

men er på den teori at det finnes begge sider både hvit og svart
hvit på himmelen .svart på jorden. :badgrin:
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

>wiz skrev: ikke i det hele tatt. Åndene VET at ondskap finnes på jorden allikevel sender de oss ned hit i hopetall. As above, so below, as within so without.
?
Var det noen som sendte meg hit? Jeg trodde jeg kom hit av fri vilje jeg :mozilla_surprised:
Antall ord: 48
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Hjelpere vs. engler

Innlegg av zind »

Edith skrev:Jeg leste et kjempefint innlegg om hjelpere og guider her inne.

En av kommentarene under fra Moldestad sa at man ikke må forveksle hjelpere med skytsengler.

Da lurer jeg på: Den engelen som har vist seg for meg er det hjelperen min eller hva er det? Innimellom er det også en sort flyvende engel som har vist seg for meg, men jeg frykten min har kuttet av hver gang den vil materialisere seg...

Hva er dette?
Jeg syntes det er høres litt rart ut med en sort flyvende engel som du sier gir deg en fryktfølelse. Det høres ikke ut som en hjelper eller en engel, eller? Min tanke er at en hjelper eller engel ikke vil dukke opp hvis du er redd, og hvis du er heldig å få se en så vil du bli fylt av trygghet og kjærlighet, ikke frykt.

Jeg er også veldig skeptisk til denne kategoriseringen til Moldestad, men det er en helt annen historie...
Antall ord: 165
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hvis det er en sort flyvende skapning, så tror jeg ikke det er en engel pr. def.
Det er i såfall noe som har all rett til å eksistere i vår verden, men som ikke skal interagere med oss, om du skjønner.
Antall ord: 44
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links