Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerOm Hjelpere

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

thahila
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Apr 2006 12:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: svolvær

Innlegg av thahila »

ja jeg har mye kontakt med han og det er mye man føler også...
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Edit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 19 Mai 2006 21:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Edit »

snowfall skrev:Hvorfor ikke?
Dyr kan være kraftdyr, men ikke hjelpere. Det er ikke alle dyr heller som er kraftdyr.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 19 Mai 2006 21:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Edit »

RL-Crew skrev:
thahila skrev:jeg vet at jeg har en hovedhjelper, det er han som for det meste passer på meg.. for eksempel kan jeg føle han ekstra godt når jeg er redd for eksempel. men jeg vet ikke om han er en av familien min eller om han er en helt tilfeldig person.. vet at han er ca. 25 år i den sikkelsen han er i nå.. går i veldig slitte klær, og han var aldri en rik mann i sine leveår. han stammer tilbake til ca. slutten av 1500- tallet til begynnelsen av 1600- tallet. har aldri sett han, men det har jeg gitt beskjed om at jeg ikke vill ennå. :mozilla_smile:
Du har aldri sett han allikevel kan du gi en ganske detaljert beskrivelse av hans utseende?
Det er jo mulig å føle hvordan han ser ut.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 19 Mai 2006 21:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Edit »

23 skrev:
Edit skrev:En fisk kan ikke være hjelpere.

Jeg har følt de og sett de.
Du har sett og følt hjelpere??
Kan du forklare litt nærmere?
Ja det har jeg. Fler ganger. Jeg har bland annet en sjaman med meg. + 3 andre. Den siste som er den som er med meg hele tiden har jeg ikke sett men bare følt.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 19 Mai 2006 21:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Edit »

Nøkken skrev:Alle mine hjelpere sier opp etter bare noen uker i arbeid, jeg er vanskelig og et skrudd vesen så de orker ikke mere. :mozilla_yell:
Hvam sier det? Du eller noen andre?
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Å se hjelpere

Innlegg av kaja43 »

De aller fleste vil aldri se sine hjelpere eller guider med det blotte øyet. De er for det føste omsorgsfulle og ønsker ikke skremme oss. De få gangene de viser seg er det som regel veldig viktig det de har å komme med. For det andre er alt på den andre siden bygd opp av energier ( det er det for såvidt her også).Men de ser alt i energifrekvenser og er ikke så opptatt av å være noe håndfast. En subtil energi kan ha hvilken form den vil, så når den viser seg kan det godt være at den gjør det som en engel om du liker sånne, eller som en alien om du liker det. De vil veldig gjerne ha kontakt med oss, og for å kunne det ønsker de at vi skal jobbe med å være mer stille i vårt vesen sånn at de kan komme igjennom på de måtene som er naturlig for dem. Nemlig sanseinntrykk av alle slag. Tanker, stemmer, lukt, smak og følelser. Deres måte å kommunisere på er ved en slags blanding av alt dette. Nesten som når du får en innskytelse på ett eller annet. Om du hele tiden er opptatt av å få håndfaste bevis istedet for å stole på det som skjer inne i deg vil du få problemer med å kommunisere med de. Start med å snakke til de og be de vise seg, vær så åpen for alt som kommer. Alt fra ett bilde i hodet, en følelse og en drøm.
Antall ord: 263
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet__Spirit_

Innlegg av Slettet__Spirit_ »

Eg har sett og snakket med min hjelper :mozilla_smile:
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Namaste
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 15 Jul 2006 12:57
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Telemark

Innlegg av Namaste »

Jeg har en åndelig veileder, og tre hjelpere;ei kvinne, og to menn. (den ene er en av forfedrene mine)
Det er godt å vite at det er noen som passer på oss, eller advarer oss hvis det skulle være noe :mozilla_innocent:
Klem fra meg!
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Det finnes flere meditasjonsteknikker man kan bruke for å komme i kontakt med hjelpere. Det er serdeles behagelig når man klarer det:)
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 09 Apr 2006 18:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Årnes

Innlegg av Kaliiha »

jeg har sett og kommunisert med hjelperen min:) vi har alle hjelpere , opptil flere også:)
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jeg syns ikke det funker å tro på både Gud og hjelpere. Og siden jeg har fått mine personlige bevis for at Gud fins, og ingen på at hjelpere fins, så holder jeg meg til Gud i første omgang. Men kanskje, det kan jo hende, jeg bare har ikke opplevd dem ennå som jeg vet om.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

karina skrev:Jeg syns ikke det funker å tro på både Gud og hjelpere. Og siden jeg har fått mine personlige bevis for at Gud fins, og ingen på at hjelpere fins, så holder jeg meg til Gud i første omgang. Men kanskje, det kan jo hende, jeg bare har ikke opplevd dem ennå som jeg vet om.
Jeg tror ikke så mye på hjelpere heller (for øyeblikket), men en ting har jeg alltid lurt på: hvordan kan man få bevis på at gud finnes? Vil ikke det beviset uansett være farget av din egen tro på gud, og dermed tolket i den retning at det er bevis på gud? Jeg mener ikke å være frekk, men har alltid synes det har vært litt underlig å høre at noen har fått bevis på at gud finnes. De tilfellene jeg har hørt om kan alltid ha hatt andre årsaker enn at det finnes en gud.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RedFox
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 26 Apr 2006 18:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: det kalde nord

Innlegg av RedFox »

eg har funnet ut at eg har to hjelpere det er en måse og en rødrev
Antall ord: 18
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RedFox
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 26 Apr 2006 18:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: det kalde nord

Innlegg av RedFox »

eg tror at måsen er den avdøde tanta mi
Antall ord: 11
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Jeg har en hjelper som levde sitt forige liv på jorden i egypt. Har aldri sett noe til han, men han skal vist være der, ble jeg fortalt av et medium.
Antall ord: 32
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links