har du sanndrømt noe så får du Deja vu da du ser det du ahr drømt.Bixz skrev:Deja vu er bare hjernen din som kobler sammen hendelser som har skjedd før.
Jeg antar at du har gått ut med søpla før, Hjernen din gir det ilusjonen at du vet hva som kommer til å skje. Men egentlig så bare husker du en lignenes hendelse.
Ikke noe paranormalt med Deja vu.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Deja vu
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Antall ord: 77
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2004 19:06
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Nordland
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg leste det i en bok.. Synes det var en fin forklaring...Myntenes Dronning skrev:Jeg fikk høre en teori om deja-vu av et medium i USA. Hun sa at før vi blir født, eller gjenfødt om du vil, så lager sjelen vår et slags "blueprint" av forestående liv. Et slags utkast som bestemmer hva vi skal oppleve i dette livet.
Når vi får deja-vu er det fordi sjelen kjenner igjen disse øyeblikkene fra "utkastet" og forteller oss at vi er på den veien det er meningen vi skal være på. Hendelsen behøver ikke være viktig, men er altså en slags påminnelse for oss at vi er der vi skal.
Denne forklaringen greier jeg å slå meg til ro med iallefall.
Antall ord: 134
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Man vet ikke så mye om hva déjà vu kommer av, men man har jo funnet ut noe.
En av løsningene på déjà vu-gåten kan være forsinkelser i banene som sender inntrykk fra sansene til hjernen. Da vil hjernen allerede være kjent med informasjonen om det som har skjedd, men som kommer en gang til, og dermed virker kjent.
En annen idé går ut på at hjernen kan få små anfall i delene som driver med gjenkjenning. Dermed kan hjernen kanskje stokke litt om på hva som er kjent og ukjent?
Noen mener også at hendelsene ligner på noe vi har sett eller gjort tidligere, men som vi ikke husker bevisst. Det kan også være snakk om hendelser fra drømmer.
I ett tilfelle var det en mann som hadde konstant déjà vu. Han mente med stor sikkerhet at han hadde allerede opplevet alt før. Han kunne ikke si noe på forhånd om hva som kom til å skje, fordi han mente også at han hadde hukommelsessvikt.
Dette er jo da et tilfelle som forskerne kan lære mye om déjà vu av.
Se http://reporter.leeds.ac.uk/513/s5.htm
http://www.forskning.no/Artikler/2006/f ... 0447487.05
En av løsningene på déjà vu-gåten kan være forsinkelser i banene som sender inntrykk fra sansene til hjernen. Da vil hjernen allerede være kjent med informasjonen om det som har skjedd, men som kommer en gang til, og dermed virker kjent.
En annen idé går ut på at hjernen kan få små anfall i delene som driver med gjenkjenning. Dermed kan hjernen kanskje stokke litt om på hva som er kjent og ukjent?
Noen mener også at hendelsene ligner på noe vi har sett eller gjort tidligere, men som vi ikke husker bevisst. Det kan også være snakk om hendelser fra drømmer.
I ett tilfelle var det en mann som hadde konstant déjà vu. Han mente med stor sikkerhet at han hadde allerede opplevet alt før. Han kunne ikke si noe på forhånd om hva som kom til å skje, fordi han mente også at han hadde hukommelsessvikt.
Dette er jo da et tilfelle som forskerne kan lære mye om déjà vu av.
Se http://reporter.leeds.ac.uk/513/s5.htm
http://www.forskning.no/Artikler/2006/f ... 0447487.05
Antall ord: 213
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Des 2005 02:14
- 18
- Lokalisering: troms
helt riktig Bixz! det finnes også flere naturlige forklaringer på "deja vu" dette er det ikkeno paranormalt medBixz skrev:Deja vu er bare hjernen din som kobler sammen hendelser som har skjedd før.
Jeg antar at du har gått ut med søpla før, Hjernen din gir det ilusjonen at du vet hva som kommer til å skje. Men egentlig så bare husker du en lignenes hendelse.
Ikke noe paranormalt med Deja vu.
Antall ord: 76
Det er bedre og angre på noe man har gjort en noe man ikke har gjort!
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Og så er det den teorien om at tiden ikke er lineær, men at alt skjer i et eneste langt nu, og derfor foregår alt samtidig. Da kan deja vu forklares som et glimt av interdimensjonal oppfattelse/syn.
Antall ord: 40
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
smart ass alwaysHeia skrev:Og så er det den teorien om at tiden ikke er lineær, men at alt skjer i et eneste langt nu, og derfor foregår alt samtidig. Da kan deja vu forklares som et glimt av interdimensjonal oppfattelse/syn.
Antall ord: 45
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Dj_Devil skrev:smart ass alwaysHeia skrev:Og så er det den teorien om at tiden ikke er lineær, men at alt skjer i et eneste langt nu, og derfor foregår alt samtidig. Da kan deja vu forklares som et glimt av interdimensjonal oppfattelse/syn.
smart ass
Antall ord: 50
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
wooho...Heia skrev:Dj_Devil skrev:smart ass alwaysHeia skrev:Og så er det den teorien om at tiden ikke er lineær, men at alt skjer i et eneste langt nu, og derfor foregår alt samtidig. Da kan deja vu forklares som et glimt av interdimensjonal oppfattelse/syn.
smart ass
men seriøst. personligt hater eg å få Deja vu. eg blir sånt satt ut. klarer ikke funka normalt en liten stund. må henta meg selv tilbake føler eg. hehe
Antall ord: 84
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Mai 2006 14:26
- 18
Jeg har hatt denne deja vu følelsen veldig ofte, det virker som om jeg har drømt før en gang i tiden men så skjer det bare på nytt, absolut ingen forandring på det hele.
F.eks det er som om du føler at du må gjøre akkurat det samme som du har følt før umulig og prøve forandre på idet du kjenner det.
F.eks det er som om du føler at du må gjøre akkurat det samme som du har følt før umulig og prøve forandre på idet du kjenner det.
Antall ord: 71
Det du ikke ser er der et sted.
Noen ser det andre ser det ikke, men om det er der så ser det på deg.
Noen ser det andre ser det ikke, men om det er der så ser det på deg.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Nov 2005 08:29
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg har tros alt sliti med dette i 10 år nå så
huff så fælt.. da får jeg håpe det årner seg Lykke til
Antall ord: 27
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Apr 2006 15:04
- 18
deja vu her å.. men det er veldig sjeldent.. og når det skjer tror jeg at jeg "ser tilbake på" noe jeg har drømt..
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Apr 2006 16:03
- 18
- Lokalisering: Bergen
Har hørt denne forklaringen jeg oxo.....at dejavu er på en måte veiskilt som sier deg at du er på riktig vei i det livet du planla før du kom til verden!..........men ikke vet jeg,det er jo alt etter hva du tror på;) forskere mener at det er øye som ser et bilde en brøkdels sekund før hjernen registrer det og dette skaper forvirring og kan oppleves som om det har skjedd før........men som sagt,dette er bare teorier....Myntenes Dronning skrev:Jeg fikk høre en teori om deja-vu av et medium i USA. Hun sa at før vi blir født, eller gjenfødt om du vil, så lager sjelen vår et slags "blueprint" av forestående liv. Et slags utkast som bestemmer hva vi skal oppleve i dette livet.
Når vi får deja-vu er det fordi sjelen kjenner igjen disse øyeblikkene fra "utkastet" og forteller oss at vi er på den veien det er meningen vi skal være på. Hendelsen behøver ikke være viktig, men er altså en slags påminnelse for oss at vi er der vi skal.
Denne forklaringen greier jeg å slå meg til ro med iallefall.
Antall ord: 210
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Mai 2007 16:07
- 17
- Lokalisering: trondheim
hmm..jeg fikk deja vu midt i klasserommet en gang. jeg skjønnte at jeg skulle til å besvime, og det hadde skjedd før.. jeg ble litt små redd, for jeg viste at det ville skje en gang til, i nermere framtid..det var forholdsvis ekkelt
Antall ord: 46
-Den Ukjente-
Hide post links |
Tror litt mere på den vitenskapelige teorien der hjernen hopper tilbake ett lite nanosekund slik at du får erindringen du hadde før hoppet en gang til.
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Mar 2007 20:01
- 17
- Lokalisering: trondheim
Jeg har hatt deva vu tror jeg.. dette har hent mange ganger at jeg har drømt noe og dette plutselig sjer.. da sier jeg til folkene rundt meg at dette har jeg drømt og de sier det bare er tull, men det er det jo ikke fordi jeg har jo drømt handlingen.
Den gratis-cd greia fikk meg til og skrike når jeg hørte på introen. Det føltes trist og høre på så jeg skal forsette og høre på den og kanskje komme lengere inni meg selv. Tusen takk for hjelpen
Den gratis-cd greia fikk meg til og skrike når jeg hørte på introen. Det føltes trist og høre på så jeg skal forsette og høre på den og kanskje komme lengere inni meg selv. Tusen takk for hjelpen
Antall ord: 99
Hide post links |