Fakta, teori & skepsis ⇒ Kristne ut mot Da vinci koden
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Apr 2006 19:41
- 18
Kristne ut mot Da vinci koden
Kanskje ikke en nyhet, men det er jo interessant at Kristne begynner å verdsette sannheten og vitenskapen bak.
Forøvrig har vel discoverychannel knust mesteparten av den boka.
Men det er jo interessant å se hva folk vektlegger og reagere på.
Ville du reagert hvis noen laget en film om det okkulte eller paranormale fenomener som var basert på myter og faktafeil?
Ville du reagert hvis noen laget en film om det okkulte eller paranormale fenomener som var basert på myter og faktafeil?
Antall ord: 60
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Re: Kristne ut mot Da vinci koden
å eg som trudde muslimane var galne fordi di berre reagerte på noen tegninger.RL-Crew skrev:Kanskje ikke en nyhet, men det er jo interessant at Kristne begynner å verdsette sannheten og vitenskapen bak.
så kommer di kristne å gjør det samme for en bok\film. fssss. sålenge boken ikke spesifiserer at det er fakta så burde di ikke bry seg. da er det meste påhitt uansett
Antall ord: 111
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Boken er vel laget som fakta tror jeg.Dj_Devil skrev:å eg som trudde muslimane var galne fordi di berre reagerte på noen tegninger.RL-Crew skrev:Kanskje ikke en nyhet, men det er jo interessant at Kristne begynner å verdsette sannheten og vitenskapen bak.
så kommer di kristne å gjør det samme for en bok\film. fssss. sålenge boken ikke spesifiserer at det er fakta så burde di ikke bry seg. da er det meste påhitt uansett
Antall ord: 122
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
trudde filmen var beregna som rein oppskrytt. men noen har sett den som fakta?
Antall ord: 14
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Ja, da hadde det blitt bråk!
Imponert hadde jeg nok ikke blitt, men jeg hadde vel heller ikke følt meg truet av det.
Imponert hadde jeg nok ikke blitt, men jeg hadde vel heller ikke følt meg truet av det.
Antall ord: 25
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Filmen kommer ut den 19 mai, boka har vært ute lenge.Dj_Devil skrev:trudde filmen var beregna som rein oppskrytt. men noen har sett den som fakta?
Antall ord: 29
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
man kan se ein bok som fakta fordom..RL-Crew skrev:Filmen kommer ut den 19 mai, boka har vært ute lenge.Dj_Devil skrev:trudde filmen var beregna som rein oppskrytt. men noen har sett den som fakta?
Antall ord: 40
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Sep 2004 20:01
- 20
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 58 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
Alle beskrivelser av kunstgjenstander, arkitektur, dokumenter og hemmelige ritualer i romanen er korrekte.RL-Crew skrev:Boken er vel laget som fakta tror jeg.Dj_Devil skrev:å eg som trudde muslimane var galne fordi di berre reagerte på noen tegninger.RL-Crew skrev:Kanskje ikke en nyhet, men det er jo interessant at Kristne begynner å verdsette sannheten og vitenskapen bak.
Antall ord: 138
In silence fall the skies
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Nei, det er det ikke. MYE er korrekt, men ikke alt. Mye er også umulig å finne sikre svar på.Regn skrev:Alle beskrivelser av kunstgjenstander, arkitektur, dokumenter og hemmelige ritualer i romanen er korrekte.RL-Crew skrev:Boken er vel laget som fakta tror jeg.Dj_Devil skrev:å eg som trudde muslimane var galne fordi di berre reagerte på noen tegninger.RL-Crew skrev:Kanskje ikke en nyhet, men det er jo interessant at Kristne begynner å verdsette sannheten og vitenskapen bak.
Antall ord: 159
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Nov 2005 13:12
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ålesund
- Har takket: 13 ganger
Boka er bygd opp rundt gnostiske tekster og evangelier, men det meste i den er fiksjon fra Dan Brown sin side.
Antall ord: 21
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.
- Galileo Galilei
- Galileo Galilei
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Skal bli artig å se filmen, jeg skal se den 3 dager på rad... ( er kinomaskinist ;-) )RL-Crew skrev:Kanskje ikke en nyhet, men det er jo interessant at Kristne begynner å verdsette sannheten og vitenskapen bak.
Når det gjelder
"Ville du reagert hvis noen laget en film om det okkulte eller paranormale fenomener som var basert på myter og faktafeil?"
så er svaret ; Skjer ikke det omtrent daglig da ? alle grøsserfilmer, manipulerte videoer ( som vi har sett et utvalg av her inne ), og så videre?
Reagerer ? tja, kommenterer jo noen av de... ;-)
mvh Asbjørn
Antall ord: 139
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Det er noe annet.Asbjørn skrev:Skal bli artig å se filmen, jeg skal se den 3 dager på rad... ( er kinomaskinist ;-) )RL-Crew skrev:Kanskje ikke en nyhet, men det er jo interessant at Kristne begynner å verdsette sannheten og vitenskapen bak.
Når det gjelder
"Ville du reagert hvis noen laget en film om det okkulte eller paranormale fenomener som var basert på myter og faktafeil?"
så er svaret ; Skjer ikke det omtrent daglig da ? alle grøsserfilmer, manipulerte videoer ( som vi har sett et utvalg av her inne ), og så videre?
Reagerer ? tja, kommenterer jo noen av de... ;-)
mvh Asbjørn
Antall ord: 146
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Jan 2003 20:48
- 21
- Lokalisering: Sarpsborg
Jeg har ikke lest boken men skal se filmen :mozilla_smile:
Antall ord: 11
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Jan 2003 20:48
- 21
- Lokalisering: Sarpsborg
Koselig å se deg :mozilla_laughing:Horus^ skrev:Boka er bygd opp rundt gnostiske tekster og evangelier, men det meste i den er fiksjon fra Dan Brown sin side.
*dagens lille avsporing*
Antall ord: 31
Ikke gå foran meg
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Nov 2005 13:12
- 19
- Lokalisering: Ålesund
- Har takket: 13 ganger
Jo, takk det samme! :mozilla_laughing:Lone skrev:Koselig å se deg :mozilla_laughing:Horus^ skrev:Boka er bygd opp rundt gnostiske tekster og evangelier, men det meste i den er fiksjon fra Dan Brown sin side.
*dagens lille avsporing*
Antall ord: 39
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.
- Galileo Galilei
- Galileo Galilei
Hide post links |