Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhjemmsøkt?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
crampz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mai 2006 00:21
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

hjemmsøkt?

Innlegg av crampz »

hei jeg er ny her å ville spørre om noen kan hjelpe meg med en ting, hvær kveld etter jeg flyttet i dette ny opp pussa leiligheten her i skudeneshavn, så har d vært kaldt å varmt etter hverandre. en dag når jeg sto opp hadde allt søppelet som var i en eske strødd utover gangen å det var ikke kattan min for han var ute. jeg tørr ikke sove om natten så jeg har snudd døgnet rundt. det er skrape lyder på veggene kanskje opp til flere ganger når det er vind stille ute. da kan tillåmed blomste flirre (bevege på seg) huset er ca 120 år gammelt har vært en jærnvare butikk har jeg lest.. jeg lurer på om jeg er gal eller om det er noe som hjemmsøker meg? :mozilla_sealed: [/b]
Antall ord: 143
^^..^^..^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Punky
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2006 21:36
18

Re: hjemmsøkt?

Innlegg av Punky »

crampz skrev:hei jeg er ny her å ville spørre om noen kan hjelpe meg med en ting, hvær kveld etter jeg flyttet i dette ny opp pussa leiligheten her i skudeneshavn, så har d vært kaldt å varmt etter hverandre. en dag når jeg sto opp hadde allt søppelet som var i en eske strødd utover gangen å det var ikke kattan min for han var ute. jeg tørr ikke sove om natten så jeg har snudd døgnet rundt. det er skrape lyder på veggene kanskje opp til flere ganger når det er vind stille ute. da kan tillåmed blomste flirre (bevege på seg) huset er ca 120 år gammelt har vært en jærnvare butikk har jeg lest.. jeg lurer på om jeg er gal eller om det er noe som hjemmsøker meg? :mozilla_sealed: [/b]
Jeg kan ikke sååå mye om dette enda., men gal er du helt sikkert ikke.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mario andres
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2005 10:03
19
Lokalisering: Trollheimen

ny leilghet

Innlegg av mario andres »

Hei ,det er litte du forteller!!!så det er vanskelig å sier noe sånt!kan være noe paranormal mener du?hvis du har noe mer å fortelle,sikker får du råd her på forum.!! :)
gamle huset generel har mye lyder når er temperatur forandring ute!
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
¤Tàri*Nènmacil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Apr 2006 15:31
18

Innlegg av ¤Tàri*Nènmacil »

kanskje en bitteliten søppel banke ånd eller noe :)
Antall ord: 9
smil til verden og verden ler av deg :]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Kan høres litt ut som gjenferd...
Iallefall etter de skildringene og erfaringene jeg har fått av og vere her på forumet(både før og etter at jeg ble medlem)
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mai 2006 02:46
18
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av livia »

Bor selv i ett gammelt hus.. og det er masse lyder i ett gammelt hus.. som noen skrev før ved temparatur forskjeller og så er det en ting til.. i gamle hus kommer ofte mus seg inn i veggende... husker første høsten jeg bodde her.. jeg var livredd.. det var noe som trampet på loftet i bjelkelaget mellom etasjene.. jeg var sikker på at det måtte være ett stort dyr som hadde kommet seg inn i hvertfall en røyskatt.. men neida.. sambo satte opp felle og dagen etter lå det en bitte liten mus der stakkars.. syntes veldig synd på den jeg da..

I vinter kom de seg inn i kjøkken benken og der hadde de hatt seg ett herremåltid i søppla mi..

Så som du skjønner så kan det ha en natrulig forklaring om enn ikke så hyggelig... :mozilla_undecided:

sett ut feller og se.. eller du hadde vel katt????

hmm kanskje det er noe annet likevel??? :mozilla_wink:
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Toadii »

husk at etter som du vet at det er et gammelt hus så kan du innbile deg ting at du tror det er noe annet der. og d på grunn av at d er et gammelt hus! Det er også mange lyder i et gammelt hus. jeg hører ofte skrapelyder. Noen ganger er det treet vad huset som skraper på taket og noen andre ganger er det mus inni veggen. jeg hører også lyder som virker som det er noen som kommer inn på romme mitt men det er pga at jeg tenker på det for mye.

Men det jeg mener er ikke at du er gal... men at du får deg til å tri det selv. Det trenger ikke være en minste ting. Og det md at det er varmere og kaldere er at i gammle hus kan det trekke igjennom veggene. så tror ikke du trenger være redd av den grunn. Hvis du oppdager kontakt med noe/noen da kan du begynne å tenke litt... men ikke hvis det ikke er mer en du har fortalt der! men d kan hende du har en banke ånd. men de er jo ikke farlig. (d er som regel ingen ånder), men banke ånder lager bare bråk. de tar som regel ikke kontakt. i allefall det jeg har erfart!
Antall ord: 222
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Liill
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2006 18:37
18

Innlegg av Liill »

ja det toadii sier er nokk det som er det som er sant ;D
jeg kan selv ligge inne på romme mitt og høre skrikk i gangen men det er fordi golve er så utslitt og det kan begynne å knirke. du må prøve å slappe av så skal du se at det går bra :D eller så kan du jo skaffe den en som kan fjerne onden, vis det er en ond i huset ditt da :D jeg er ikke så flink til dette men jeg prøver iallefall ^^
Antall ord: 89
Lill

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18

Innlegg av -Marie- »

Synes igrunn litt galskap er sunt, jeg..
Antall ord: 7
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19

Innlegg av Toadii »

Ja det kan være det, men ikke hvis man blir så skremt at man snur om døgnet.
Jeg tror ikke det er noen grunn til å gjøre det. Det er sikkert en helt naturlig forklaring! Hvis ikke får du flytte da vett!
Antall ord: 45
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links