Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerindianere

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Jan-Olav PPV skrev:Nå har jeg hørt at det var "amerikanerne" som begynte med skalperingen først. De fikk visstnok penger for hver indianerskalp de kom med. Nesten slik som med kråkejakt, der trenger man kun å ta med beina for å få skuddpremien.
Det har jeg også hørt, :) men i linken jeg gav tidligere står det om scalpering som en Cherokeekultur. "Any death from the responsible clan would suffice to free the innocent man's ghost from this world. An enemy scalp might suffice as well."

Jeg kjenner ikke til andre steder dette har blitt praktisert enn i Amerika, og da kan det virke som at dette er en kultur som springer herfra. Dette bekreftes i http://www.earlyamerica.com/review/1998/scalping.html .
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

^Idril^ skrev:
Dj_Devil skrev:
BA skrev:
^Idril^ skrev:Unnskyld meg, men jeg syntes ikke akkurat indianerne oppførte seg så mye bedre! Inkaene for eksempel drepte mennesker for å ofre hjerte til den døde til solgudene osv.. og når engelskmenn og franskmenn kom til amerika var det ikke sjelden de torturerte dem med å skalpere dem osv...
Men for all del! Jeg er overfasinert av indianere! Var i en indianerleir i new york staten en plass, men husker ikke hva den het :S (Det var lite med indianere der da, for å si det sånn:P )
Dette syntes jeg virket riktig. Mennesker er mennesker, og det finnes gode og dårlige sider ved de fleste kulturer. Cherokeestammen, praktiserte blodhevn, noe de rettferdiggjør ved å si det skaper balanse. Om et drap ble begått, måtte enda ett drap begås. Om det var drapsmannen eller andre som måtte unngjelde var mindre viktig, det hadde ikke så stor betydning for balansen.
http://cherokeehistory.com/law.html

Apachene levde for krig, og guttebarn ble trent til krigføring fra fødselen av.
http://www.museum.siu.edu/university_mu ... aches.html

Dette er bare for å vise at indianerne heller ikke var bare gode, og respekterte alt liv så mye mer enn andre. Noen hvite var råtasser i krigføringen mot indianerne, men en del indianere var også råtasser i sin krigføring.
di kvite hadde mangfold og teknologien på sin side. det hadde ikke indianerne. så derfor ble di kvite di "eneste" onde. enig?
Absolutt ikke enig! Indianerne har praktisert "kampsport" siden tidenes morgen, de kunne slue taktikker, og var mye smartere på det området en nyamerikanerne som kom og ikke hadde peiling på noenting... En ting å ha en revolver, men du må kunne bruke den og...

BA faktisk enig med noe jeg sa? Nå er jeg stolt.. Nå må jeg spise kake :P
absolutt enig med deg.
men så var det di onde kvite som vant pågrunn av at di som oftest var flere med våpen.
var berre det eg sikta til.. :)
Antall ord: 348
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links