Jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette spørsmålet, men jeg prøver meg her..
Kan ånder, gjenferd eller energier påvirke mennesker til og gjøre ting de ellers ikke ville gjort? Kriminalitet, vold etc? At mennesket blir.. Tja, ikke besatt kanskje, men.. At ånden lever gjennon det? Noen som har noen meninger eller erfaringer angående dette?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Besettelser?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jan 2005 06:08
- 19
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mar 2005 21:18
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
ja det kan de og jeg har plenty av erfaringer. se mine tidligere tråder
Antall ord: 15
gubben og gamla satt og dro og ikke fikk opp roooota... hadde de hatt han enmann der så hadde de fått opp roooota..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Det er det veldig vanskelig å svare på.
En skeptiker ville mest sannsynlig sagt blankt nei.
- Mange mener jo at spøkelser ikke kan gjøre en noe - andre mener at de kan.
- Noen mener at spøkelser ikke finnes - noen mener de gjør.
See?
En skeptiker ville mest sannsynlig sagt blankt nei.
- Mange mener jo at spøkelser ikke kan gjøre en noe - andre mener at de kan.
- Noen mener at spøkelser ikke finnes - noen mener de gjør.
See?
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jan 2005 06:08
- 19
Delamorte: Har lest igjennom tråden din om demoner, men jeg kan ikke se noe likheter mellom dine opplevelser, og det jeg har opplevd. Jeg tror ikke det er snakk om demonbesettelser i mitt tilfelle. Men må få si at jeg føler med deg, og jeg forstår at det der må ha vært utrolig vanskelig for deg.
For og utvide mitt spørsmål; kan ånder/gjenferd påvirke et menneske så mye at mennesket "blir" denne ånden? På personlighet mener jeg, ingen forandringer utseendemessig. Jeg vil bare høre andres meninger om dette temaet, jeg er selv usikker og har ikke nok informasjon til og kunne si min mening. Men det betyr mye for meg å få vite om det kan skje, og eventuelt å få vite mer om det.
For og utvide mitt spørsmål; kan ånder/gjenferd påvirke et menneske så mye at mennesket "blir" denne ånden? På personlighet mener jeg, ingen forandringer utseendemessig. Jeg vil bare høre andres meninger om dette temaet, jeg er selv usikker og har ikke nok informasjon til og kunne si min mening. Men det betyr mye for meg å få vite om det kan skje, og eventuelt å få vite mer om det.
Antall ord: 132
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Nov 2005 13:12
- 19
- Lokalisering: Ålesund
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
http://www.geocities.com/gnosis004/The_ ... lectic.pdftryllestav skrev:Delamorte: Har lest igjennom tråden din om demoner, men jeg kan ikke se noe likheter mellom dine opplevelser, og det jeg har opplevd. Jeg tror ikke det er snakk om demonbesettelser i mitt tilfelle. Men må få si at jeg føler med deg, og jeg forstår at det der må ha vært utrolig vanskelig for deg.
http://www.geocities.com/gnosis004/The_ ... ellion.pdf
Her har du 2 bøker som kanskje vil gi deg noen svar. Skulle legge til en bok til, men den var midlertidig borte fra serveren. Håper de to bøkene kan hjelpe deg litt på vei.
Antall ord: 188
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.
- Galileo Galilei
- Galileo Galilei
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mai 2005 14:27
- 19
- Lokalisering: Care Avenue
Om en ånd kan gå inn i deg, sånn at du reagerer/gjør noe annet enn du ville ha gjort i utgangspunktet, mener du? Om det er det du spør om, så vil jeg ikke tro det.. Tror heller at de KAN påvirke deg, men det er vel helt opp til deg når det kommer til stykket!tryllestav skrev:Delamorte: Har lest igjennom tråden din om demoner, men jeg kan ikke se noe likheter mellom dine opplevelser, og det jeg har opplevd. Jeg tror ikke det er snakk om demonbesettelser i mitt tilfelle. Men må få si at jeg føler med deg, og jeg forstår at det der må ha vært utrolig vanskelig for deg.
Antall ord: 196
- People fake a lot of human interactions, but I feel like I fake them all, and I fake them very well. That’s my burden, I guess.
- Dexter Morgan
- Dexter Morgan
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mar 2005 21:18
- 19
- Lokalisering: Oslo
Jeg kan jo ikke si konkret, pr i dag at det var en demon. Er mye mulig det var en ånd eller energibesettelse. Det får jeg vel aldri svar på men noe var det..
Antall ord: 35
gubben og gamla satt og dro og ikke fikk opp roooota... hadde de hatt han enmann der så hadde de fått opp roooota..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
- Blitt takket: 1 gang
Nei! egentlig ikke.. En Ånd kan påvirke ja, men en ånd kan ikke påvirke et menneske som ikke selv er i stand til å gjøre slike ting. Vi har jo alle fri vilje.. Det spørs vel litt på hvordan det menneske som ånden prøver å påvirke er isåfall..
Prøver en ånd å påvirke et menneske som er negativ fra før av, så vil nok ånden klare på påvirke det menneske til å utføre negative handlinger.. >Den klarer nok å påvirke det menneske til å bli mer negativ.. Men om en Ånd prøver å påvirke et godt menneske, så vil den nok ikke klare det.. Kanskje det menneske som er godt vil få noen utfordringer, men fornuften vil nok være sterkere enn ånden..
Jeg klarer ikke helt å sette ord på meningene mine her
Det jeg vil frem til er at mennesket selv må være istand til å utføre slikt, men at en ånd kan godt påvirke om man er mottagelig for det. Hmm det er hva jeg tror
Prøver en ånd å påvirke et menneske som er negativ fra før av, så vil nok ånden klare på påvirke det menneske til å utføre negative handlinger.. >Den klarer nok å påvirke det menneske til å bli mer negativ.. Men om en Ånd prøver å påvirke et godt menneske, så vil den nok ikke klare det.. Kanskje det menneske som er godt vil få noen utfordringer, men fornuften vil nok være sterkere enn ånden..
Jeg klarer ikke helt å sette ord på meningene mine her
Det jeg vil frem til er at mennesket selv må være istand til å utføre slikt, men at en ånd kan godt påvirke om man er mottagelig for det. Hmm det er hva jeg tror
Antall ord: 178
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
- Blitt takket: 1 gang
Vi er jo ånder vi også, og jeg har vanskelig for å tro at en negativ ånd skal være sterkere enn den ånden vi selv er.
Antall ord: 26
Hide post links |