Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Åndenes rett?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Jan 2003 20:48
- 21
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Sarpsborg
Åndenes rett?
Hva gjør man egentlig når man møter på en sjel som fremdeles er her av diverse årsaker. Skal dem bli, eller sendes videre?
Antall ord: 26
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2005 10:03
- 19
- Lokalisering: Trollheimen
selvfølgelig,må sendes ut at dette rommet,videre til neste liv!
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Apr 2005 13:56
- 19
- Lokalisering: Bergen
Jeg vil si at det kommer an på hvorfor de fremdeles er her! Er de her fordi de ikke vet at de er død, eller er gamle tante Erna her fordi hun føler hun vil passe litt på familien sin, så syntes jeg ikke nødvendigvis at tante Erna skal sendes videre for å si det sånn!
Antall ord: 59
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 21
nattlyset
Tror du ikke det er forskjell på tanta Erna og en "fremmed" sjel som holder seg her av diverse..
Jeg tenker sånn at.. tante Erna er innom på besøk.. kommer og går etter behov, mens andre kan sitte fast her..
Om mat tenker at det ER flere liv for oss.. hindrer vi ikke denne sjelen for videre utvikling?
Tror du ikke det er forskjell på tanta Erna og en "fremmed" sjel som holder seg her av diverse..
Jeg tenker sånn at.. tante Erna er innom på besøk.. kommer og går etter behov, mens andre kan sitte fast her..
Om mat tenker at det ER flere liv for oss.. hindrer vi ikke denne sjelen for videre utvikling?
Antall ord: 62
Ikke gå foran meg
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Jeg tenker litt slik som deg Lone, at det er da veldig rart at disse sjelene "sitter fast" hvis det ikke er en mening med det. Og er man så sikker på hvor man faktisk sender disse åndene når man ber de "gå inn i lyset"?
Jeg syntes det hele er litt søkt. At lille mennesket skal gå inn å sende ånder avgårde, syntes bare ikke det høres ut som en jobb for mennesker. Nåja, kanskje bare jeg som er sær på det, men jeg vet ikke om vi har så mye makt over dette. Det er jo litt merkelig at åndene i mange tilfeller bare dukker opp igjen etter en liten stund. Kanskje de VELGER å være der?
Jeg har tenkt tanken med at man hindrer denne sjelens utvikling mang en gang selv..
Jeg syntes det hele er litt søkt. At lille mennesket skal gå inn å sende ånder avgårde, syntes bare ikke det høres ut som en jobb for mennesker. Nåja, kanskje bare jeg som er sær på det, men jeg vet ikke om vi har så mye makt over dette. Det er jo litt merkelig at åndene i mange tilfeller bare dukker opp igjen etter en liten stund. Kanskje de VELGER å være der?
Jeg har tenkt tanken med at man hindrer denne sjelens utvikling mang en gang selv..
Antall ord: 139
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
For å være ærlig så syntes jeg det virker som vi lever i et fryktelig dårlig "system" hvis det er slik at ånder kan bli igjen i flere hundre år uten å vite at de er døde. Det høres jo ut som fryktelig med sløsing av tid. (selv om jeg ikke er overbevist om at den finnes). Hvis det er slik som medier ofte nevner, at denne sjelen f.eks er igjen å sørger eller på en annen måte har det vondt, høres det ut som et helvete. De må jo gå rundt i konstant forvirring (en slags drømmetilstand?. Hvor er hjelperene og de på den andre siden oppi dette, hvorfor hjelper ikke de til?
Antall ord: 121
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 21
Helt siden jeg startet på veien "min" har jeg alltid vært så faisnert av ånder og nærkontakt.. tenkt hvor artig det hadde vert å opplevd det samme.
Nå brått kom jeg veldig nær en ånd. Jeg er enda overaske hvor tydelig alt hendte og opplevdes. Man higer, å brått står man der. Jeg ble målløs og står i stampe. Tør jeg gå videre?
Det er forskjell på å lese, høre hvordan andre tok avgjørelser enn å stå der. Ansikttil ansikt. Hva nå.
Denne sjelen er der fremdeles.
Nå brått kom jeg veldig nær en ånd. Jeg er enda overaske hvor tydelig alt hendte og opplevdes. Man higer, å brått står man der. Jeg ble målløs og står i stampe. Tør jeg gå videre?
Det er forskjell på å lese, høre hvordan andre tok avgjørelser enn å stå der. Ansikttil ansikt. Hva nå.
Denne sjelen er der fremdeles.
Antall ord: 95
Ikke gå foran meg
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Var denne ånden bevisst på at du var der?
Kan du ikke fortelle litt hva du opplevde?
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Apr 2004 14:45
- 20
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Åndenes rett?
Dette har jeg også tenkt på mange ganger og sant og si har jeg delte meninger om dette. At noen henger igjen kan ha flere årsaker. Noen vet ikke at de er døde, andre er av ulike grunner ikke klare for å slippe jordelivet. En tredje gruppe jeg ser for meg (det finnes sikker fler), er de som vet de er døde, men som ikke tør å gå over til den andre siden fordi de ikke vet hva som venter dem.Lone skrev:Hva gjør man egentlig når man møter på en sjel som fremdeles er her av diverse årsaker. Skal dem bli, eller sendes videre?
Hva jeg kan si, er at jeg ikke er for at folk renser hus i tid og utide, uten engang å spørre hva ånden vil.
Antall ord: 135
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.
*Bear Heart*
*Bear Heart*
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 21
Det kan jeg vel :mozilla_smile:zind skrev:Var denne ånden bevisst på at du var der?
Jeg har nær familie som mer og mer opplever ting i huset. Det er sterke energier som både kan sees og høres.
Jeg har sett lysende energier som beveger seg rundt i huset. Jeg har får direkte tegn fra ånden der den slår på en datamaskin,, følelsen av pulserende energi som står tett på meg.. hører lyder i rommet hvor jeg er..
Ja det er mer også..
Sist redigert av Lone på 27 Apr 2006 11:48, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 100
Ikke gå foran meg
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Des 2005 20:25
- 18
- Lokalisering: I skogen
Jeg må vel egentlig si at jeg blir litt lei meg når jeg leser om såkalte "utdrivelser" etc.
Jeg tror at alt her i livet skjer av en spesiell grunn. Åndenes tilstede-værelse er like nødvendig som vår. Det handler jo bare om energier! Og skal man da begynne å utrydde mennesker som har dårlige energier da??? I prinsippet vil det jo bli det samme. En slags "åndelig maskre".
For min del handler alt om læring, og videreutvikling. Så vi burde vel heller lytte til hva de eventuellt har å si? Om det er gode energier eller "dårlige" har de nok ett budskap å videreformidle. Og som tidligere nevnt i tråden, hva om en "utdrivelse" hindrer deres utvikling?
I vår tid er vi så opptatt av at alt skal gå av seg selv, og at livene våre må være perfekte, at når det da dukker opp noe som er uforutsett, takler vi det dårlig. Med det legger jo vi igjen energier. Men for å lære noe av det, må man jo kunne plukke opp igjen den følelsen, bearbeide den, og bli ferdig med den. Dette vil vel i mine øyne stoppe seg om man blir, mot sin vilje, fjernet og "ledet over til den andre siden"
Jeg tror at alt her i livet skjer av en spesiell grunn. Åndenes tilstede-værelse er like nødvendig som vår. Det handler jo bare om energier! Og skal man da begynne å utrydde mennesker som har dårlige energier da??? I prinsippet vil det jo bli det samme. En slags "åndelig maskre".
For min del handler alt om læring, og videreutvikling. Så vi burde vel heller lytte til hva de eventuellt har å si? Om det er gode energier eller "dårlige" har de nok ett budskap å videreformidle. Og som tidligere nevnt i tråden, hva om en "utdrivelse" hindrer deres utvikling?
I vår tid er vi så opptatt av at alt skal gå av seg selv, og at livene våre må være perfekte, at når det da dukker opp noe som er uforutsett, takler vi det dårlig. Med det legger jo vi igjen energier. Men for å lære noe av det, må man jo kunne plukke opp igjen den følelsen, bearbeide den, og bli ferdig med den. Dette vil vel i mine øyne stoppe seg om man blir, mot sin vilje, fjernet og "ledet over til den andre siden"
Antall ord: 218
Å våge er å miste fotfestet et lite øyeblikk.
Å ikke våge er å miste en del av seg selv.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 21
Ja jeg skal lytte. Det er vel helle min psyke jeg frykter. Dette er nytt for meg og sliter litt mentalt.
Sist redigert av Lone på 27 Apr 2006 12:21, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 21
Ikke gå foran meg
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Des 2005 20:25
- 18
- Lokalisering: I skogen
Lone skrev:Ja jeg skal lytte. Det er vel helle min psyke jeg frykter. Dette nytt for meg og sliter litt mentalt.
Det skjønner jeg veldig godt, men la dem komme som dem vil. Slipp taket på kontrollen. (Det er vanskelig det :mozilla_cool: ) Dem finnes ikke farlige, det er det kun vår egen psyke som er
ikke at jeg skal påberope meg en enorm kunnskap om dette evnet, for det har jeg ikke. Men det er nok en mening med det, skal du se;) Ønsker deg hvertfall lykke til!
Antall ord: 93
Å våge er å miste fotfestet et lite øyeblikk.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 21
hm.. jeg vet dem ikke er falig. Det er kun min egen psyke
Antall ord: 13
Ikke gå foran meg
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Apr 2006 12:38
- 18
- Lokalisering: Oslo
Re: Åndenes rett?
Det kommer helt ann på, først må man få rede på hvorfor denne ånden er tilstede.Lone skrev:Hva gjør man egentlig når man møter på en sjel som fremdeles er her av diverse årsaker. Skal dem bli, eller sendes videre?
Har den ikke noen hensikt med å være der så kan man sende den videre, eller hvis du ikke vil ha ånden i nærheten.
Men det er jo en grunn til at de er der enten om de har noe uoppgjort på jorden og klarer dermed ikke å komme seg videre, da er det lurt å sende de vidre til lyset.
Eller at de rett og slett er der for å passe på,og ikke er til noe bry for de som bor der.
:mozilla_smile:
Antall ord: 129
Hide post links |