Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSlør?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Lone skrev:Det tror ikke jeg heller :mozilla_smile: Men jeg skal ærlig innrøme at det er spesielt når man står der og bevegelser og lyd er like sterkt som om man skulle hatt en fysisk vesen ved siden av seg :mozilla_smile:

Man ser jo ikke :mozilla_undecided:
skjønner det ja. tror kanskje jeg hadde prøvd å slå av en prat i en vennlig tone eller no da gitt... :)
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

JUNE skrev:
Lone skrev:Det tror ikke jeg heller :mozilla_smile: Men jeg skal ærlig innrøme at det er spesielt når man står der og bevegelser og lyd er like sterkt som om man skulle hatt en fysisk vesen ved siden av seg :mozilla_smile:

skjønner det ja. tror kanskje jeg hadde prøvd å slå av en prat i en vennlig tone eller no da gitt... :)
Jeg fikk kontakt jeg.. hadde det til psyken tok meg litt. I o m at dem som bor der ønsker å beholde han..
Vel, jeg har lit nå. Neste gang skal jeg skjerpe meg :)
Antall ord: 107
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av JUNE »

Lone skrev:
JUNE skrev:

Jeg fikk kontakt jeg.. hadde det til psyken tok meg litt. I o m at dem som bor der ønsker å beholde han..
Vel, jeg har lit nå. Neste gang skal jeg skjerpe meg :)
ja er han grei og snill, så er det vel i orden antar jeg...
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
21

Innlegg av Lone »

JUNE
Ja er det egentlig det.. Jeg føler vel kansje at man iallefall skal gi denne ånden et valg.. Eller skal man gi dem det..
De tilhører jo ikke her da. Ikke engentlig :mozilla_undecided:
Antall ord: 35
Ikke gå foran meg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Re: slørt

Innlegg av Asbjørn »

milla_86 skrev:
mario andres skrev:tror ikke noe er med veggen å gjøre,tror at du som har et problem! :evil:
Litt frekt sagt at trådstarter har et problem,ifølge deg....Det er mye mystisk og uforklarlig..men det betyr ikke at personen har et problem for det...
Jeg har ikke lagt merke til kommentaren tidligere, men ser det nå...

Det er ett av "problemene" med slike forum - at man har talerett.
Og da kan det forekomme kommentarer som kansje ikke skulle "vært ute" . . har tabbet selv på slikt.

Uansett så mener jeg at om mario andres ikke tror på dette, så skal man dog ikke rakke ned på andre som gjør det.

For noen er dette tro ( overtro) - mens for andre ( også meg ) så er det en visshet om at det er noe mer.

Om noen her skulle tro på at flammen på et stearinlys kan snakke norsk, dersom du putter salt på, så la de tro det - jeg tviler på det...
Men fra å tvile / ikke tro på noe kontra det å rakke ned på - så er det et skille.

Så la dette være et generelt tips : Ikke mobb kameraten min ! ;-)

m.a.o: ikke mobb folk for kommentarer osv.
Dersom man ØNSKER å lese om paranormale ting, MÅ man og være våken for at det kan dukke opp mye rart.
Ikke alt er reelle ting - det er så - selv om dette "nesten usynlige" sløret sannsynligvis ER reelt etter min erfaring .

OG; Dersom du skulle vært fargeblind og kun se i sort/hvitt - hvordan kunne jeg da be deg om å skille mellom rødt og grønt ? Eller også blått ?

At DU kansje er blind for noe, behøver ikke å bety at andre er det.

Jeg ser i farger ( stort sett ).

La meg slippe å "modde" de som bare ser i "sort/hvitt".

Asbjørn
Antall ord: 313

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av JUNE »

Lone skrev:JUNE
Ja er det egentlig det.. Jeg føler vel kansje at man iallefall skal gi denne ånden et valg.. Eller skal man gi dem det..
synes personlig at han skal få komme videre. tror ikke det er noe artig for han å gå rundt å "spøke" sånn. det går jo an å få et medium dit. få kontakt med han og spørre hva han selv vil....
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
gina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Apr 2006 18:11
18
Lokalisering: radaberg

Innlegg av gina »

syns dettehørtes ekelt ut jeg uansett om det er fantasi eller ekte ass. kan jo være ekte men også fantasi, hva om du prøver og ikke tenkte på det. gleme det og se hva som sjer da. og fukusere seg om noe kan det ofte bli slik men det er det ingen som kan svare på
Antall ord: 59
øyner kan smile, munner kan le, men sorgen i hjerte kan ingen se <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

JUNE skrev:
Lone skrev:JUNE
synes personlig at han skal få komme videre. tror ikke det er noe artig for han å gå rundt å "spøke" sånn. det går jo an å få et medium dit. få kontakt med han og spørre hva han selv vil....
Nå er det slik at ikke alle som "henger igjen" VIL videre...
Det er ikke bare å komme med f.ex et kors og bibelen, og si forsvinn...

Selv om et gjenferd kan virke skummelt, så er det normalt bare sjel / ånd til et menneske hvor kroppen er død. Resten er jo fremdeles der ( personlighet, legninger, kunnskap m.v. )

Sålenge man ikke vet hvem man har med å gjøre, bør man ikke behandle de på en negativ måte.

Av og til MÅ man, men en seanse kan være givende både for "utdriver" ( et ord jeg ikke liker), og gjenferd / avdød sjel , mens i andre tilfelle må man sette hardt mot hardt.

Så jeg anbefaler at man går "snilt frem" inntill det er bevist at man MÅ gjøre det på annen måte.
Samtidig ; I noen tilfeller er det best å følge gjenferdets ønsker... ( når det ikke gjør skade ).

mvh Asbjørn
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
21

Innlegg av Lone »

JUNE
Det finnes sterk aktivitet der ute. Jeg har renset huset for flere allerede. Er det en grei ånd skal det ikke så mye til for å sende den videre. Som regel holder det med å lys og kjærlighet.. men klart man vet aldri :mozilla_undecided:

Så jeg skal iallefall forsøke.
Antall ord: 49
Ikke gå foran meg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

prøv å finn ut om dt bare er fantasien som spiller dg et puss du, eller så må du kanskje fixe noe, og dt kan jo bli dyrt
Antall ord: 28
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cessa

Innlegg av Cessa »

jeg har opplevd at det på en måte henger en tråd i diverse dører i huset mitt, er bare der vis jeg ikke tenker over det og ikke der når jeg ser etter.

men tror nok det bare er noe inni hodet mitt... men, hvem vet :mozilla_tongue:

kan ha noe med at jeg er blendet av lyset da, får den kommer bare fram når det er mørkt inn til rommet du skal.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links