Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerPappas hjelper

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
liseviola
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 18 Des 2005 03:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: melhus

Pappas hjelper

Innlegg av liseviola »

Jeg holder for tiden på og leser en bok av margit sandemo om hjelpere, og kom i den forbindelse på på en historie mamma fortalte meg for mange år siden, om pappa. Hun nevnte ikke noe om noe hjelper hun da, men når jeg tenker på det så ser jeg det at det kan jo ikke være noe annet.
Jeg har snakket med pappa, og fått bekreftet historien.

Jeg husker ikke om han hadde vært lenge på jobb, eller om han hadde vært ute og fisket, men iallefall så var han på tur hjem og var veldig trøtt.
På turen måtte han kjøre igjennom børsa-berga, for dere som er kjent her. For dere som ikke er kjent her så er det en vei som går langs bergveggen. Det er en smal og ekkel vei med masse skarpe svinger. På den andre siden av veien så er det bare kjempe bratt, rett ned i sjøen.
Plutselig så kom det et stort fly og skulle til og lande mitt på veien, rett forran bilden hans. Selvfølgelig så bråbremsa han. Da hadde han sovna bak rattet, og var på tur til og kjøre rett ut i en sving, rett ned i vannet. Så hadde det ikke vært for det flyet som kom, så hadde han vært død nå. For om han så hadde kommet seg ut av bilden, så hadde det hjulpet lite, for han kan ikke og svømme.

Så, hva sier dere? Det må da ha vært hjelperen som har vært ute her, ikke sant?
Eller er det noen av dere som ser noen annen løsning?
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: Pappas hjelper

Innlegg av Asbjørn »

liseviola skrev:<klippet ned bittelitt... >Plutselig så kom det et stort fly og skulle til og lande mitt på veien, rett forran bilden hans. Selvfølgelig så bråbremsa han. . . .
<klippet ned bittelitt... >
Så, hva sier dere? Det må da ha vært hjelperen som har vært ute her, ikke sant?
Eller er det noen av dere som ser noen annen løsning?
Dette er nok inngripen - ja... Av en hjelper, / skytsengel, eller hva vi skal kalle det.

Iallfall var ikke tiden hans kommet enda. .

mvh Asbjørn
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fju Mascaja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 141
Startet: 09 Jan 2006 23:36
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hamar
Blitt takket: 2 ganger

Re: Pappas hjelper

Innlegg av Fju Mascaja »

liseviola skrev:Jeg holder for tiden på og leser en bok av margit sandemo om hjelpere, og kom i den forbindelse på på en historie mamma fortalte meg for mange år siden, om pappa. Hun nevnte ikke noe om noe hjelper hun da, men når jeg tenker på det så ser jeg det at det kan jo ikke være noe annet.
Jeg har snakket med pappa, og fått bekreftet historien.

Jeg husker ikke om han hadde vært lenge på jobb, eller om han hadde vært ute og fisket, men iallefall så var han på tur hjem og var veldig trøtt.
På turen måtte han kjøre igjennom børsa-berga, for dere som er kjent her. For dere som ikke er kjent her så er det en vei som går langs bergveggen. Det er en smal og ekkel vei med masse skarpe svinger. På den andre siden av veien så er det bare kjempe bratt, rett ned i sjøen.
Plutselig så kom det et stort fly og skulle til og lande mitt på veien, rett forran bilden hans. Selvfølgelig så bråbremsa han. Da hadde han sovna bak rattet, og var på tur til og kjøre rett ut i en sving, rett ned i vannet. Så hadde det ikke vært for det flyet som kom, så hadde han vært død nå. For om han så hadde kommet seg ut av bilden, så hadde det hjulpet lite, for han kan ikke og svømme.

Så, hva sier dere? Det må da ha vært hjelperen som har vært ute her, ikke sant?
Eller er det noen av dere som ser noen annen løsning?

Hva heter den boka du?
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Re: Pappas hjelper

Innlegg av JUNE »

liseviola skrev:Jeg holder for tiden på og leser en bok av margit sandemo om hjelpere, og kom i den forbindelse på på en historie mamma fortalte meg for mange år siden, om pappa. Hun nevnte ikke noe om noe hjelper hun da, men når jeg tenker på det så ser jeg det at det kan jo ikke være noe annet.
Jeg har snakket med pappa, og fått bekreftet historien.

Jeg husker ikke om han hadde vært lenge på jobb, eller om han hadde vært ute og fisket, men iallefall så var han på tur hjem og var veldig trøtt.
På turen måtte han kjøre igjennom børsa-berga, for dere som er kjent her. For dere som ikke er kjent her så er det en vei som går langs bergveggen. Det er en smal og ekkel vei med masse skarpe svinger. På den andre siden av veien så er det bare kjempe bratt, rett ned i sjøen.
Plutselig så kom det et stort fly og skulle til og lande mitt på veien, rett forran bilden hans. Selvfølgelig så bråbremsa han. Da hadde han sovna bak rattet, og var på tur til og kjøre rett ut i en sving, rett ned i vannet. Så hadde det ikke vært for det flyet som kom, så hadde han vært død nå. For om han så hadde kommet seg ut av bilden, så hadde det hjulpet lite, for han kan ikke og svømme.

Så, hva sier dere? Det må da ha vært hjelperen som har vært ute her, ikke sant?
Eller er det noen av dere som ser noen annen løsning?
drømte han at det kom et stort fly, eller kom det i virkeligheten....?
Antall ord: 302

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annatherese
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 09 Okt 2005 22:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: porsgrunn

Innlegg av annatherese »

tror han drømte det, var sånn jeg forsto det i allefall...

noe i likhet med historien til vaktmesteren på brekke parken i skien det.

han som løp gjenom hagene der for og komme til et hus der hvor alarmen var gått.
da han plutselig mitt i hagen kjennte en hand som tok han på skudra for og stoppe han.
han stoppa og rett forann han deisa det et digert tre i bakken...!

det var ingen andre enn han der men det redda livet hans.
vaktmesteren selv mener det er den grå damen som går igjenn der som har hjulpet han flere ganger.
Antall ord: 107
Root: under-active (0%)
Sacral: over-active (69%)
Navel: under-active (13%)
Heart: open (25%)
Throat: over-active (69%)
Third Eye: open (19%)
Crown: under-active (6%)

-Therese-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
liseviola
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 18 Des 2005 03:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: melhus

Re: Pappas hjelper

Innlegg av liseviola »

sykepleierstudent skrev:Hva heter den boka du?
Boka heter "Vi er ikke alene, En sammling beretninger om våre usynlige hjelpere" Kjempe bra bok!
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
liseviola
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 18 Des 2005 03:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: melhus

Re: Pappas hjelper

Innlegg av liseviola »

JUNE skrev:drømte han at det kom et stort fly, eller kom det i virkeligheten....?
han drømte det ja..
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links