Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Litt Skummelt
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Apr 2006 21:36
- 18
Litt Skummelt
Hei.
Mine veninder Lisbeth_eng og ei annen, og meg, var på "spøkelsesjakt" i går.
(mest for og bli skremt men i håpet om vi så noe)
Vi stoppet på kapitelberget i skien og gikk ut av bilen, jeg fikk tatt et bilde også slutta kamera og fungere helt.
("Linsa" pleier og "dra seg inn" uansett om batteriet er tomt eller om kamera blir slått av, og dte gjorde det ikke denne gangen..)
Vi trodde selvfølgelig at det var en ånd eller noe, da vi satt oss inn i bilen igjen og starta den, så sier veninden våres som sat bak at hun så et slags "lys" på en skikkelse som forsvant oppover mot himmelen fra en benk som stod der i S form.
Vi skrudde av bilen og på igjen for og se om hun så noe da, og det gjorde hun ikke.
Vi begynte og rygge også smalt vi nedi en sten og satt helt fast.. Da begynte rattet på bilen og snurre, jeg så det selv og det var fortere en det som er normalt, Lisbeth_eng prøvde og holde igjen rattet men klarte det ikke.. Rett etterpå kom vi oss løs og det tok lang tid før vi kom oss helt ut fra veien, men følte et press på brystet leeenge etter at vi hadde dratt.. Sikkert fordi vi ble veldig skremt..
Hva tror dere det kunne være? Servoen til Lisbeth er ikke så "sterk" at den kan gå så fort.. Jeg syntes dette var litt rart jeg da.. Men kanskje dere har en logisk forklaring?
Mine veninder Lisbeth_eng og ei annen, og meg, var på "spøkelsesjakt" i går.
(mest for og bli skremt men i håpet om vi så noe)
Vi stoppet på kapitelberget i skien og gikk ut av bilen, jeg fikk tatt et bilde også slutta kamera og fungere helt.
("Linsa" pleier og "dra seg inn" uansett om batteriet er tomt eller om kamera blir slått av, og dte gjorde det ikke denne gangen..)
Vi trodde selvfølgelig at det var en ånd eller noe, da vi satt oss inn i bilen igjen og starta den, så sier veninden våres som sat bak at hun så et slags "lys" på en skikkelse som forsvant oppover mot himmelen fra en benk som stod der i S form.
Vi skrudde av bilen og på igjen for og se om hun så noe da, og det gjorde hun ikke.
Vi begynte og rygge også smalt vi nedi en sten og satt helt fast.. Da begynte rattet på bilen og snurre, jeg så det selv og det var fortere en det som er normalt, Lisbeth_eng prøvde og holde igjen rattet men klarte det ikke.. Rett etterpå kom vi oss løs og det tok lang tid før vi kom oss helt ut fra veien, men følte et press på brystet leeenge etter at vi hadde dratt.. Sikkert fordi vi ble veldig skremt..
Hva tror dere det kunne være? Servoen til Lisbeth er ikke så "sterk" at den kan gå så fort.. Jeg syntes dette var litt rart jeg da.. Men kanskje dere har en logisk forklaring?
Antall ord: 271
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hmmm...
Jeg tror at hvis dere hadde vært på en normal , uten håp om å se noe paranormalt, så hadde dere ikke en gang lagt merke til noe som helst?
Det er visst blitt forsket på at mennesket forbereder seg på å se noe skummelt, skremmer seg selv så mye at de faktisk ser eller hører noe.
Men nå var jo ikke jeg der, så jeg kan ikke si så mye
Det er visst blitt forsket på at mennesket forbereder seg på å se noe skummelt, skremmer seg selv så mye at de faktisk ser eller hører noe.
Antall ord: 71
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
for å trøste litt så kan faktisk rattet på en bil gå rundt selv om du ikke holder i det. hvis bilen hadde kjørt seg fast er det en veldig logisk forklaring. hvis bilen rører på seg kun en cm, kan det få rattet til å gå berserk.... kommer helt an på hva hjulet hviler mot.
jeg har opplevd det selv, så jeg vet...
jeg har opplevd det selv, så jeg vet...
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Apr 2006 16:32
- 18
- Lokalisering: Skien
enig i hva du sier der june men de som er rart er at vi stod helt stille, og vi stod på en sandete vei, bilen min er en 89 mod så om jeg skal ratte helt over fra den ene siden til den andre så må jeg faktisk "ta" i litt for å si det sånn...
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Re: Hmmm...
Det er sant. Vi håpet for så vidt ikke på og se noe.. men bare for og bli skremt.. Og det er greit at vi ser og hører ting.. men et kamera kan ikke tenke og det slo seg av.. og det kan jo ikke vi gjøre med tankegangen ville jeg tro.. Jeg må nok ha et enda mer logiskt svar på den for og tro noe annet nå.. hehe..HellsAngel skrev:Jeg tror at hvis dere hadde vært på en normal , uten håp om å se noe paranormalt, så hadde dere ikke en gang lagt merke til noe som helst?
Antall ord: 146
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 19
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Jeg vet ikke hva det betyr å smelle nedi en stein. Men hvis det er at bakdelen av bilen ble kjørt ned i ett hull eller noe liknende så vil vel det si at det blir mindre vekt på forhjulene og derfor er det vel nærliggende å tro at det er lettere å svinge.
Kan det ha være en mulig forklaring?
Antall ord: 61
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ville ikke tro det.. vi var der i dagslys her om dagen og det er ikke noen stener der vi kjørte og du ser bilsporene.. den kan ikke ha satt deg fast i noe så hardt.. men er stener på siden der men hadde vi kjørt ned i de så hadde vi ikke kommet opp igjen så det kan det ikke være.. men for meg virka det omvendt, virka nesten som om det var MERE vekt på forhjulene en bakhjulene..BMFLEX skrev:Jeg vet ikke hva det betyr å smelle nedi en stein. Men hvis det er at bakdelen av bilen ble kjørt ned i ett hull eller noe liknende så vil vel det si at det blir mindre vekt på forhjulene og derfor er det vel nærliggende å tro at det er lettere å svinge.
Antall ord: 146
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Mar 2006 03:18
- 18
- Lokalisering: Midgard
Men noen spørsmål bare:
Er det servo på bilen?
Har bilen drift på framhjulene?
Ble det gitt gass da rattet begjynte å snurre av seg selv?
Skrånett bilen til siden da dere stod fast?
Er det servo på bilen?
Antall ord: 36
Universets evige kamp for å gjennvinne likevekt er fasinerende.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Servo på bilen men den er veldig hardMjølnir skrev:Men noen spørsmål bare:
Er det servo på bilen?
ja den har drift på fremhjulene
ble ikke gitt gass nei
vi stod i en minimal helling, eller bakke eller hva man skal kalle det,
Antall ord: 72
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Mar 2006 03:18
- 18
- Lokalisering: Midgard
Ok. Om bilen står med et av forhjulene oppå en stein samtiidig som bilen siger litt bakover så vil hjulene snu på seg. En servo vil forsterke dette. Men dette kommer veldig mye an på hvordan bilen er plassert og vekten på framhjulene. Jo mindre vekt , jo lettere er det å få til dette. Dog vekten må ikke vere for liten heller. Dette er èn ting som kan ha skjedd.Lisbeth_eng skrev:Servo på bilen men den er veldig hardMjølnir skrev:Men noen spørsmål bare:
Er det servo på bilen?
ja den har drift på fremhjulene
ble ikke gitt gass nei
vi stod i en minimal helling, eller bakke eller hva man skal kalle det,
En annen ting som sikkert kan utelukkes er feil på servostyringen. Med mindre bilen stod på buken og noen hydraulikkslanger har kommet i klemm.
Den tredje tingen som kan få hjulene til å svinge av seg selv er jo om en gir gass og det ene hjulet spinner, så drar rattet over til den siden. Men siden du sier at det ikke ble gitt gass, så utelukker vi den teorien der.
Men uansett så klarer jeg ikke å få noe av dette til å steme siden du sier at du ikke klarte å holde rattet igjen. Det skal utrolig mye krefter til på hjulene til at du ikke klarer å holde igjen bevegelsen.
Dette ser jeg rett og slett ingen teknisk forklaring på...
Antall ord: 263
Universets evige kamp for å gjennvinne likevekt er fasinerende.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Vel vi stod ikke på en stein og vekten var omtrent jevnt fordelt på alle hjul så derfor jeg ikke forstår dette, jeg hadde likt å tro det var en "logisk" forklaring men jeg ser heller ingen lengere,
Jeg prøvde å holde igjen men fikk for vondt i håndledet til å klare det, det er det som skremmer meg lit for jeg har aldri sett eller opplevd noe av det "overnaturlige" men jeg har veldig lyst for jeg tror på det. men samtidig så hadde jeg håpet på å sett noe som en skyge eller noe sånn og ikke noe som faktisk føltes som tok tak på rattet liksom. Virket som om vi ikke skulle dra fra det stedet.
Om det er snakk om noe av det overnaturlige er det mange type ånder som faktisk kan gjøre noe sånn? ta tak på ting liksom?
Jeg prøvde å holde igjen men fikk for vondt i håndledet til å klare det, det er det som skremmer meg lit for jeg har aldri sett eller opplevd noe av det "overnaturlige" men jeg har veldig lyst for jeg tror på det. men samtidig så hadde jeg håpet på å sett noe som en skyge eller noe sånn og ikke noe som faktisk føltes som tok tak på rattet liksom. Virket som om vi ikke skulle dra fra det stedet.
Om det er snakk om noe av det overnaturlige er det mange type ånder som faktisk kan gjøre noe sånn? ta tak på ting liksom?
Antall ord: 148
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2005 10:03
- 19
- Lokalisering: Trollheimen
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jan 2005 16:05
- 19
Jeg har mange slike opplevelser der "uforklarlige ting" har skjedd fordi jeg og andre har forberedt oss på at det skal skje. Massesuggesjon eller hva du vil. Dersom du skremmer deg opp og begynner å se deg rundt for å legge merke til noe unormalt, vil du helt sikkert oppleve det, og antagelig vil du ikke finne noen logisk forklaring på det i øyeblikket heller. Livet er fullt av uforklarlige hendelser, og jeg tror at uansett hvor du er og hvem du er- dersom du prøver så finner du noe som det ikke er så lett å forklare. At det er ånder med i bildet i alle disse situasjonene, tviler jeg på.
Antall ord: 110
Hide post links |