Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerBeskyttet

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Mjølnir
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 13 Mar 2006 03:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Midgard

Beskyttet

Innlegg av Mjølnir »

Er det noen her som føler seg ekstra beskyttet mot ulykker i hverdagen?

Når det gjelder meg selv, så skulle jeg egentlig ha ligget under torva for lenge siden.
Har vert innblandet i forsjellige ting som egentlig skulle ført til både død og tap av helse, men hver gang når slikt skjer, så får ikke ulykken gjort seg ferdig, på en måte. Det bare stopper opp halveis.

En av gangene som kan nevnes er den gangen jeg snurra rundt med bilen min. Det var glatt og is på veien, jeg avpasset ikke farta etter føreforholdet og gikk rundt på vei mot en skråning. Jeg tenkte at nå er det gjort. Men da jeg nærmet meg skråningen så ble bilen merkelig nok bremset fort ned, og bilen stoppet noen centimeter ifra kanten på skråningn.

Alle fysiske lover tilsa at jeg egentlig skulle ha reist utfor og ned i stupet og blitt med i statistikken.
Jeg har også blitt påkjørt av en bil i 50 sonen. De som såg hva som skjedde trodde ikke jeg hadde overlevt det. Men jeg syntest det var nokså mykt sammenstøt. Som å falle litt hardt i en pute. Jeg fikk ikke et merke engang. Bare børstet støvet av meg og gikk hjem.
Har mange sånne eksempler. Skulle nesten tro at jeg er udødelig
:D

Jeg ble spådd i runer en gang. De sa at jeg er høyt beskyttet av Tor. Jeg trodde ikke noe på det den gang. Men en kan jo begjynne å lure...
Antall ord: 269
Universets evige kamp for å gjennvinne likevekt er fasinerende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 201
Startet: 12 Apr 2006 13:30
18
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Innlegg av smokken »

Tja, jeg har jo noen eksempler...


Når jeg var ungdom så var jeg borte på den lokale skolen å var der litt.

Plutselig følte jeg at jeg måtte hjem,å en halvtime etter jeg hadde reist så var det full slåsskamp der...

Det er flere slike historier,men orker ikke fortelle alt nå..
Antall ord: 55
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Eg ser vel ikkje slik på det som du vel å gjere, men har opplevd ganske mykje utan å ta noko skade av det, så det kan jo være mulig både det eine og det andre.

Har totalvraka 3 biler, ein gang i fjellveggen i ca 80-90, utan å få ei skramme, studert hjorten idet den har klartra nærmast inn frontruta, studert grillen på ein lastebil og kom da fort fram til at fjellveggen var eit betre alternativ, pungtert framdekk på ein alt for hissig amerikaner i alt for stor fart utan at det skjedde noko, oppdaga korleis ein amerikansk pickup(ikkje noko abs her nei) prøver å sleppe bakenden framfor når ein må nødbremse på isføre ned smale og bratte vestlandsveier, kjørt av veien i ca 110 med 270 kg zzr-mc pga ei helv... fe-rist som var plassert midt i ein sving og etter nokre laaange sekunder oppå mc-sykkelen(les vill okse) så greidde eg å få kontroll og fann tilbake til veien utan at farten var særlig redusert, vart oxo pressa ut i ei grøft av ein buss(med fersk sjåfør) oxo det på denne zzr-mc'n og da strauk halve bussen skulderen min, har kjørt gulestripa(dvs mellom øvrig trafikk) fra bergen til haugesund på nevnte zzr-mc utan nevneverdige problem(zzr-mc'n fekk aldri ei stripe i lakken den tida eg hadde den), har funne ut at bortover-ski ikkje er beregna til å hoppe utfor fjellskrenter med, at båter ikkje alltid takler store bølger spesiellt viss bølgene er for store og eg prøver å kjøre båten gjennom bølgene i stor fart osv osv osv.

Har enda til gode å knekke eit bein, men statisisk sett burde eg vel snart få prøvd det oxo. :D
Antall ord: 307
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hvor mange utveier sies det at vi kan ha før vi MÅ gå?
Det sies at katter har ni liv. Jeg tror ikke vi har like mange, men jeg tror vi er beskyttet de gangene vi velger å avstå fra muligheten. Som indianerne sier: "The Spirits warn you twice, the third time you stand alone". Ser jeg på hendelser i livet til to av mine kjære, som nå har forlatt oss, så har de lurt døden et par ganger før de måtte gi tapt. Kanskje det er noen sammenheng? :mozilla_surprised:
Antall ord: 95
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Assunta Engebretsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 06 Des 2005 17:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Assunta Engebretsen »

Jeg tror at tiden din ikke er kommet enda til å dø.
Jeg har en san historie om en venn som skjørte bilen utenfår i ett bratt skråning, bilen den var bare ettt vrak, men mannen han kom ut uten et skramme.
Etter noen månte så klatra han opp ett morell tre og skule plukke moreller og ramla ned fra det treet, og døde måmental.
Så da sier det seg at da han skjørete utenfår var ikke tiden inne til å dø, men da han klatra opp i den treet da var hans tid tinne, derfår døde han.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Creepy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 21 Apr 2005 18:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

Innlegg av Creepy »

Er det noen her som føler seg ekstra beskyttet mot ulykker i hverdagen?
vet ikke om jeg og lillebroren min blei beskyttet eller bare hadde VELDIG flaks, men dette skjedde for en del år siden :

Det var ferie, og jeg å broren min var hos bestemor og bestefar.
Rett på bortsida huset til besteforeldrene våres skulle det bygges et nytt hus.
Der huset skulle bygges hadde det vært et fjell, men nesten hele fjellet var sprengt bort.
Så, en dag bestemte jeg og broren min oss for og stikke bort dit og leke (han var 5 da)
og når vi kom dit oppdaget vi at det var svovelkis på mange av steinene som var der
(vi trodde det var gull først) :mozilla_tongue: .
så begynte vi og hakke med noen steiner på den gjennværende delen av fjellet som var der (var en 5 meter høy loddrett klippe nesten ) for og finne mer "gull",
og plutselig raser 2 STOORE biter av fjellet ned mot oss (de datt ut av selve fjellveggen), jeg klarte akkurat og komme meg unna, men broren min fikk disse steinene over seg.
men det som var helt sykt var at de landet på denne måten over han, ^ som en slags 3-kant, med han liggende inni...

vet ikke hva jeg skal tro, men jeg tviler absolutt ikke på at broren min (og jeg) var beskyttet av noen høyere makter den dagen. ( hjelpere F.eks )

og ja, det er sikkert mange skrivefeil.

over og ut
Antall ord: 253

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Creepy skrev:vet ikke om jeg og lillebroren min blei beskyttet eller bare hadde VELDIG flaks, men dette skjedde for en del år siden :
<kortet ned >
men det som var helt sykt var at de landet på denne måten over han, ^ som en slags 3-kant, med han liggende inni...

vet ikke hva jeg skal tro, men jeg tviler absolutt ikke på at broren min (og jeg) var beskyttet av noen høyere makter den dagen. ( hjelpere F.eks )
Tiden var rett og slett ikke inne - det var ikke dagen får å gå videre...

Ja, Hjelpere, Engler, Fylgje, osv - noe er det som passer på , når vi ikke greier det selv... ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links