Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkillingmark...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Skillingmark...

Innlegg av madjava »

...er det bare tull at den plassen er hjemsøkt?
Antall ord: 10
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Nei.
Antall ord: 1
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

Eg lurte bare, fann ikkje noko anna en Olav si entydige forklaring om gjenferd osv, men når eg så såg bilda på Larsrolle si side vart det litt vanskelig å tru det Olav beskrive. Har ikkje funne noko som bygger opp under skillingmark som ein hjemsøkt plass elles liksom.
Antall ord: 51
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

84507
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Des 2003 12:18
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av 84507 »

madjava skrev:Eg lurte bare, fann ikkje noko anna en Olav si entydige forklaring om gjenferd osv, men når eg så såg bilda på Larsrolle si side vart det litt vanskelig å tru det Olav beskrive. Har ikkje funne noko som bygger opp under skillingmark som ein hjemsøkt plass elles liksom.
Det finnes svært mange beretninger om Skillingmark som en hjemsøkt plass. Ryktene sier den mest hjemsøkte i norden. Bare søk på Skillingmark i en eller annen søkemotor så finner du nok stoff om plassen. De har også en egen hjemmeside. (www.skillingmark.se)
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

madjava skrev:Eg lurte bare, fann ikkje noko anna en Olav si entydige forklaring om gjenferd osv, men når eg så såg bilda på Larsrolle si side vart det litt vanskelig å tru det Olav beskrive. Har ikkje funne noko som bygger opp under skillingmark som ein hjemsøkt plass elles liksom.
Sjekk Skillingmark-turen vår, bilder med mer!

Jeg har selv vært på Skillingmark, og kan bare si at de som ikke har vært der, har heller ikke grunnlag for å si noe om plassen.
MIN erfaring fra stedet er at det er noe mer der, jeg fikk selv føle det .

Dessuten fikk jeg og noen merkelige utslag på et elektro-kompass - se egen film om det på linken over.
Desverre fikk jeg ikke summet meg til å filme da jeg virkelig hadde utslag på kompasset... Utslag på mer enn 80 grader... filmen viser variasjoner på ca 15 grader...

Uansett ; Olav eller ikke Olav ; Opplevelsene jeg hadde på skillingmark kan ikke bare forklares med Olav, da han kun var tilstede ved noen få av alle de opplevelsene jeg personlig hadde.

Jeg tror ikke det er spøkelser som er der, men heller ekko fra fortiden - enslags energier som henger igjen fra gamle dager.
Men NOE er det.... UTEN TVIL !

mvh Asbjørn
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

84507 skrev:
Det finnes svært mange beretninger om Skillingmark som en hjemsøkt plass. Ryktene sier den mest hjemsøkte i norden. Bare søk på Skillingmark i en eller annen søkemotor så finner du nok stoff om plassen. De har også en egen hjemmeside. (www.skillingmark.se)
Hmmm....sida til Asbjørn, Larsrolle og Olav fann eg som forventa. Heimesida til skillingmark var der og men ikkje noko som tyder på at det spøker, bortsett fra det Olav skrive og ordføreren påstår. Fann ikkje noko meir enn sist.
Antall ord: 148
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

Asbjørn skrev:
Sjekk Skillingmark-turen vår, bilder med mer!

Jeg har selv vært på Skillingmark, og kan bare si at de som ikke har vært der, har heller ikke grunnlag for å si noe om plassen.
MIN erfaring fra stedet er at det er noe mer der, jeg fikk selv føle det .

Dessuten fikk jeg og noen merkelige utslag på et elektro-kompass - se egen film om det på linken over.
Desverre fikk jeg ikke summet meg til å filme da jeg virkelig hadde utslag på kompasset... Utslag på mer enn 80 grader... filmen viser variasjoner på ca 15 grader...

Uansett ; Olav eller ikke Olav ; Opplevelsene jeg hadde på skillingmark kan ikke bare forklares med Olav, da han kun var tilstede ved noen få av alle de opplevelsene jeg personlig hadde.

Jeg tror ikke det er spøkelser som er der, men heller ekko fra fortiden - enslags energier som henger igjen fra gamle dager.
Men NOE er det.... UTEN TVIL !

mvh Asbjørn
Klart eg kan seie noko om plassen utan å ha vore der, ser jo kva bilda fortel meg osv.

Har vurdert å ta turen ein gang viss det virkelig er noko form for aktivitet der, men sia det er eit stykke å kjøre vil eg gjerne vite meir om plassen. Det eg finne på nett tilseie ikkje at det er paranormal aktivitet, og da lyt eg grave djupare, som å spørre her inne.

Har du overnatta i huset eller nokre av dei andre bygga som høre til?
Antall ord: 304
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

madjava skrev:Har du overnatta i huset eller nokre av dei andre bygga som høre til?
Ja, faktisk !
Aktiviteten var slutt i ca 4 - 5 tiden om morgenen, og da sov jeg på stuegolvet fra ca 6 om morgenen til ca 10 om formiddagen..... ( ikke så mye søvn... ;-) )
Men da var det også stille - ingen aktivitet.
Aktivteten var vel sterkest i totiden om natten...
Jeg sov og en natt ( les om morgenen ) i nabobygget (den nyere låven ).

Men somsagt ; se på den siden som jeg linker til, der er egne og andres bilder, samt kommentarer fra flere som var med på turen.

Ps; Dersom du reiser, så vær iallfall våken og inne i hovedhuset i totiden om natten.
( e.g fra ca 00.00 til 04.00 sånn ca...)
Legg og merke til det bildet hvor jeg har tegnet inn energi-felt.
Der bør man absolutt forsøke å legge merke til om man reagerer...

mvh Asbjørn
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

Asbjørn skrev:
madjava skrev:Har du overnatta i huset eller nokre av dei andre bygga som høre til?
Ja, faktisk !
Aktiviteten var slutt i ca 4 - 5 tiden om morgenen, og da sov jeg på stuegolvet fra ca 6 om morgenen til ca 10 om formiddagen..... ( ikke så mye søvn... ;-) )
Men da var det også stille - ingen aktivitet.
Aktivteten var vel sterkest i totiden om natten...
Jeg sov og en natt ( les om morgenen ) i nabobygget (den nyere låven ).

Men somsagt ; se på den siden som jeg linker til, der er egne og andres bilder, samt kommentarer fra flere som var med på turen.

Ps; Dersom du reiser, så vær iallfall våken og inne i hovedhuset i totiden om natten.
( e.g fra ca 00.00 til 04.00 sånn ca...)
Legg og merke til det bildet hvor jeg har tegnet inn energi-felt.
Der bør man absolutt forsøke å legge merke til om man reagerer...

mvh Asbjørn
Kva var den aktiviteten for noko da? Lyder eller synlig gjenferd eller ein følelse?
Antall ord: 181
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

madjava skrev:Kva var den aktiviteten for noko da? Lyder eller synlig gjenferd eller ein følelse?
Synlig gjenferd var det ikke. Men ja, der var lyder, det var "kuldebølger" ( som IKKE kunne forklares med trekk), der var utslag på elektro-kompass, med mer.
Og følelser - det var det også... ( men hvordan bevise noe utifra følelser ? ) :-)

Se kompass-filmen, den er bvel det som best kan kalles for bevis.
Kompasset lå oppe på et bord av treverk når disse utslagene kom... som ble filmet.
Inne ved "dødssenga" hadde jeg som nevnt utslag opp mot 80 graders variasjon, men dum som jeg var- fikk jeg ikke filmet det...
Utslagene som ble filmet, ble filmet på stua. Nærmeste elektro-installasjon var ca 2 meter unna - sideveis. ( stikk kontakt på vegg - uten belastning ).

Jeg ( og de som var med ) er iallfall ikke i tvil om at det var noe der som ikke kan forklares med kjente fenomen.

Asbjørn
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
21

Innlegg av Lone »

Jeg har også sovet der :mozilla_tongue: Å oppleved faktisk noen episoder som fikk bort tvilen min iallefall.

Det var litt etter ankomst.. ei venninne og jeg hadde akkuratt avslutta "oppdagelsesturen" gjennom huset. Vi er igrunn litt skuffet etterall omtalen av huset. Jeg trodde luften skulle dirrte.. etter alle forventningene og alt som var sakt :mozilla_tongue:

Vel, vi står ute på kjøkkene m ansiktet vendt mot veggen hvor stekeovnen står. Vi står å småfniser av hele greia og lurer på hva nå liksom :mozilla_tongue:
.. haha det var denne spøkelsesjakta.. detta kan jo bli spennende .. -vi står å prater..
lurer på hvorfor"hun" ikke like gjerne kunne gitt oss et tegn og bli ferdig med det..

Plutselig skjer det et eller annet m lufta..ingen sier noe, vi bare stod der som trollbinte..
Deretter kommer et enormt kraftig bråk. Som om noen holdt en jernstang i hånden og SLO den ned i bakken med et brak.

Venninna mi reagerte med å hoppe OPP på benken og fikk et stort blåmerke (vi kan le av det i dag :mozilla_smile: ) Jeg selv fikk en sterk hjertebank.

Vi snudde oss rundt og så etter hva det kunne ha vært. Vi tråla altså -så ser vi plutselig en gammel gjenstand som kan ligne på en stokk -plutselig står opp og ned på en slik "møbel m bein på" Paradokset her er at denne stokken var satt på et slikt måte at det ikke skulle være mulig :o (vanskelig å forklare via tasting)
Uansett -denne "stokken" han iallefall på veggen da vi kom :)

Altså -man kan sitte å tenke, fundere og fantasere.. men når ting skjer -ja da bare VET man.. :)
Antall ord: 282
Ikke gå foran meg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
21

Innlegg av Lone »

..kom på..
Vi var 4 stk som var på tur dit. Å når det er sakt så passet vi alltid på å oppholde oss sammen -bare for å forsikre oss liksom.. :mozilla_undecided:

Vi opplevde at ting flyttet på seg.. vi opplevde en grå energi som kom svevende inn i rommet.
Hele kvelden mens v i satt nede i stua opplevde vi at en sprettball lignende lyd som pågikk hele kvelden..

Ah.. nesten lyst til å dra avgårde jeg nå :D
Antall ord: 77
Ikke gå foran meg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

Asbjørn skrev:
madjava skrev:Kva var den aktiviteten for noko da? Lyder eller synlig gjenferd eller ein følelse?
Synlig gjenferd var det ikke. Men ja, der var lyder, det var "kuldebølger" ( som IKKE kunne forklares med trekk), der var utslag på elektro-kompass, med mer.
Og følelser - det var det også... ( men hvordan bevise noe utifra følelser ? ) :-)

Se kompass-filmen, den er bvel det som best kan kalles for bevis.
Kompasset lå oppe på et bord av treverk når disse utslagene kom... som ble filmet.
Inne ved "dødssenga" hadde jeg som nevnt utslag opp mot 80 graders variasjon, men dum som jeg var- fikk jeg ikke filmet det...
Utslagene som ble filmet, ble filmet på stua. Nærmeste elektro-installasjon var ca 2 meter unna - sideveis. ( stikk kontakt på vegg - uten belastning ).

Jeg ( og de som var med ) er iallfall ikke i tvil om at det var noe der som ikke kan forklares med kjente fenomen.

Asbjørn
Er jo greit forklart dette, så lyt vel ta turen innom ein gang det passer.

Men dette med kompass viser jo ikkje anna enn at noko påvirker kompasset i form av magnetisk stråling, og viss du ikkje har undersøkt nærmere kva som lager utslaget vil du heller ikkje vite kva det er. Dette er du vel klar over og eg tek det for gitt at det ikkje er lov å undersøke for mykje i huset for å finne ut kva årsaken egentlig er.
Antall ord: 250
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

Lone skrev:Jeg har også sovet der :mozilla_tongue: Å oppleved faktisk noen episoder som fikk bort tvilen min iallefall.

Det var litt etter ankomst.. ei venninne og jeg hadde akkuratt avslutta "oppdagelsesturen" gjennom huset. Vi er igrunn litt skuffet etterall omtalen av huset. Jeg trodde luften skulle dirrte.. etter alle forventningene og alt som var sakt :mozilla_tongue:

Vel, vi står ute på kjøkkene m ansiktet vendt mot veggen hvor stekeovnen står. Vi står å småfniser av hele greia og lurer på hva nå liksom :mozilla_tongue:
.. haha det var denne spøkelsesjakta.. detta kan jo bli spennende .. -vi står å prater..
lurer på hvorfor"hun" ikke like gjerne kunne gitt oss et tegn og bli ferdig med det..

Plutselig skjer det et eller annet m lufta..ingen sier noe, vi bare stod der som trollbinte..
Deretter kommer et enormt kraftig bråk. Som om noen holdt en jernstang i hånden og SLO den ned i bakken med et brak.

Venninna mi reagerte med å hoppe OPP på benken og fikk et stort blåmerke (vi kan le av det i dag :mozilla_smile: ) Jeg selv fikk en sterk hjertebank.

Vi snudde oss rundt og så etter hva det kunne ha vært. Vi tråla altså -så ser vi plutselig en gammel gjenstand som kan ligne på en stokk -plutselig står opp og ned på en slik "møbel m bein på" Paradokset her er at denne stokken var satt på et slikt måte at det ikke skulle være mulig :o (vanskelig å forklare via tasting)
Uansett -denne "stokken" han iallefall på veggen da vi kom :)

Altså -man kan sitte å tenke, fundere og fantasere.. men når ting skjer -ja da bare VET man.. :)
Sto stokken fast? Gjekk du bort å kjente etter om stokken kunne flyttast på?
Antall ord: 297
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Bare til orientering.
Det er ikke bare huset som har ukjente energier.
Det er også selve plassen. Kjelleren, eller under huset hadde merkelige energier som ikke kan forklares.

I den gamle låven var det et punkt som en av oss kom på med merkelige energier.
Denne personen ba flere av oss å gå inn i låven for å se om vi merket noe.
Flere av oss merket dette punktet - ca 2 x 2 meter uten at noen av oss på forhånd visste hvor det var.
Ja vi fikk en tese senere om hva dette var. Hvilke energier som hang igjen der.
Det viste seg at akkurat på denne plassen hadde det satt en pike med et barn.
Hun hadde rømt fra en eller annen plass og gjemte seg der. Denne piken tok sitt eget liv, angivelig ved å hoppe ut av et vindu som også var på denne plassen.
Dette fikk vi vite i ettertid.

Så ja, det henger igjen energier på hele plassen.

Bevise det - nei det kan man ikke.
Sammeholde det med gamle historier for å se om disse passer - ja det kan man gjøre.

Er det en bekreftelse på noe?
Ja sannsynligvis - men dette vet vi ikke - vi kan bare anta, føle og tro.

Så får det bli opp til enhver å tolke dette som sprøyt eller noe annet. De som har vært der vet.
De som har søkt noe der - vet.
De som har opplevd noe der - vet at det er en bekreftelse på at det ikke er alt vi forstår eller kan forklare.

Slik verden og spesielt den spirituelle delen av verden utvikler seg for tiden - så ser det ut som vi vet mindre og mindre.
Imidlertid undrer vi mer og mer.
Antall ord: 293
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links