Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet gamle steinhuset mellom kvinesdel og Flekkefjord.......

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Det gamle steinhuset mellom kvinesdel og Flekkefjord.......

Innlegg av miss 24/7 »

Har ofte lurt på hva som er historien bak det gamle steinhuset som lå langs E-39,strekningen mellom Kvinesdal og Flekkefjord,huset sto på en liten fjellknaus ved E-39,med utsikt mot fjorden.
Har hørt fra jeg var liten at det skal ha vert et hus med mye ondskap i,og at det har vert endel uforklarlige hendelser.Huset ble desverre revet for noen år siden,men syns det er litt rart at et så spesielt og gammelt hus ble revet,å ikke spart som en del av historien rundt dette området. Jeg har prøvd å søke etter noe som kan forklare litt om huset,men finner ingenting som kan gi en forklaring,til og med ikke et bilde av hvordan det så ut.
Grunnen til at jeg er så interessert i nettop dette huset,er at jeg har kjørt strekningen siden jeg var liten ,og alltid studert huset,men har aldri våget meg ut av bilen om vi har stoppet der...Så om noen har opplysninger eller vet om denne spesielle plassen så blir jeg veldig gla,eller om noen har et bilde av huset så er det helt topp.

venter i spenning :mozilla_laughing:
Antall ord: 202
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Dr. T. spes/psych
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Apr 2006 03:34
18
Lokalisering: Rogaland

Innlegg av Dr. T. spes/psych »

Det jeg har hørt om det huset, var at de "stengte" området til huset.
Kommunen tettet også igjen vinduene og dørene i huset, men det ble
merkelig nok "blåst" ut igjen. :mozilla_surprised: (2ganger) Derfor ble huset til slutt revet.

Grunnmuren står fortsatt igjen. (som minne sikkert)
Det er bare å kjøre opp til det en gang du kjører forbi :mozilla_undecided:
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Gosh... hvordan kan det ha seg at jeg som er flekkefjæring aldri har hørt om dette huset? Har dere en litt mer spesifikk beskrivelse enn mellom flekkefjord og kvinesdal?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av miss 24/7 »

^Idril^ skrev:Gosh... hvordan kan det ha seg at jeg som er flekkefjæring aldri har hørt om dette huset? Har dere en litt mer spesifikk beskrivelse enn mellom flekkefjord og kvinesdal?
Huset lå i svingene før øye smelteværk.
på høyre side om du komme fra flekkefjord.
Men om du er derfra så kan du kansje fiske litt etter info :mozilla_laughing:
Antall ord: 66
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

miss 24/7 skrev:
^Idril^ skrev:Gosh... hvordan kan det ha seg at jeg som er flekkefjæring aldri har hørt om dette huset? Har dere en litt mer spesifikk beskrivelse enn mellom flekkefjord og kvinesdal?
Ahh, der de bygger bro mest da... Var jo en arbeidsulykke der, kanskje denne broa ikke lover bra? Men jeg skal fiske litt info ja, mamma har sikkert peiling... men er jo ikke hjemme nå, så får ta det når jeg snakker med henne....
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av miss 24/7 »

^Idril^ skrev:
miss 24/7 skrev:
Ahh, der de bygger bro mest da... Var jo en arbeidsulykke der, kanskje denne broa ikke lover bra? Men jeg skal fiske litt info ja, mamma har sikkert peiling... men er jo ikke hjemme nå, så får ta det når jeg snakker med henne....
kan bli spennende å høre om det er noe spesielt, har ikke hørt om den ulykken,men...kommer til å sitte ganske .... :mozilla_sealed: hver gang vi må passere den broa, om det ikke skulle være en annen veg da :D
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Først spurte jeg masse venner om dette huset, og de hadde aldri hørt noe om det i det hele tatt. Så da ble det jo til at jeg måtte spør mamma. Hun kunne ikke heller komme på noe spessielt, men så plutselig innså hun hvilket hus jeg mente. Hun sa at eneste grunnen til at det ble kalt et "spøkelseshus" var at det så veldig skummelt ut, men at det absolutt ikke var noe spessielt tilknytta til huset. Da jeg sa det med de utsprengte vinduene sa hun: "bare si, det bor jo trossalt kvindøler bortover der!"...

Så desverre... ikke noen ugler i mosen her :/
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av miss 24/7 »

^Idril^ skrev:Først spurte jeg masse venner om dette huset, og de hadde aldri hørt noe om det i det hele tatt. Så da ble det jo til at jeg måtte spør mamma. Hun kunne ikke heller komme på noe spessielt, men så plutselig innså hun hvilket hus jeg mente. Hun sa at eneste grunnen til at det ble kalt et "spøkelseshus" var at det så veldig skummelt ut, men at det absolutt ikke var noe spessielt tilknytta til huset. Da jeg sa det med de utsprengte vinduene sa hun: "bare si, det bor jo trossalt kvindøler bortover der!"...

Så desverre... ikke noen ugler i mosen her :/
Merkelig...har hørt så mye rart , men skulle likt å vite litt om dette huset alikevel jeg, det var jo ufattelig gammelt ,fasinerende var det også.

kvindøler..... :D jo finnes sikkert endel snåle utgaver av dem , kan kjenne dem igjen på joggebuksa med ruteskjorta til :D eller kun iført trygdebunaden (joggedressen)
Nei nå var jeg ikke snill, men det er som det sies,se bakom skiltet kvinesdal,for der står det nemmelig texas :D
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Mamma var jo den eneste som hadde peiling av alle jeg snakka med, men kan selvfølgelig forhøre meg litt når jeg skal hjem i slutten av mnd ;) Hun sa at det iallefall ikke var noe med det huset som offentligheten kjente til...

Kvinesdal ER Texas! Men du må vel og merke et lite stykke oppi dalen... Der har du de rutete skjortene, og treskoa... og så råner de rundt i traktorer i neset(kvinesdal sentrum), nesten paranormalt spør du meg :P
Men for all del, det er mange gode kvindøler ;)
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tessy Kelly
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2006 19:27
18

Innlegg av Tessy Kelly »

Jeg husker også veldig godt dette huset, ettersom jeg ofte kjørte forbi her som liten. Dette huset har alltid fasinert meg, jeg vil og gjerne finne ut litt mere om d..
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
absinthe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2007 00:18
17
Lokalisering: lyngdal

Innlegg av absinthe »

nå ble jeg nysgjerrig! flyttet til lyngdal for ikke så lenge siden, og kjører ofte forbi den strekningen. venninna mi kommer derfra, jeg skal spørre henne i morra :D
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av miss 24/7 »

absinthe skrev:nå ble jeg nysgjerrig! flyttet til lyngdal for ikke så lenge siden, og kjører ofte forbi den strekningen. venninna mi kommer derfra, jeg skal spørre henne i morra :D
Har nesten gitt opp det huset, men fint om du finner ut noe. :mozilla_smile:
Noen må da sitte inne med opplysninger om et så spesielt hus ...
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tessy Kelly
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2006 19:27
18

Innlegg av Tessy Kelly »

Har heller ikke funnet ut så mye om d enda, fikk bare vite at d var direktør bolig.. Men gir meg ikke så lett. Prøver videre jeg :mozilla_wink:
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
waize
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jul 2005 12:02
19
Lokalisering: Storsteinnes, Troms

Innlegg av waize »

hva med å se i bygdebøker eller arkiv på kommunehuset ?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Witchblade
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Apr 2007 12:53
17
Lokalisering: stavanger

Innlegg av Witchblade »

har noen funnet ut noe ner om det huset??
Antall ord: 9
selv om du ikke ser det... Kan det være no der ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links