Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerJeg har en teori...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:Jeg tror det BA mener er.. vi bruker hele hjernen ja.. men i den bruken ligger det ubrukt kapasitet???
akkurat som muskler.. vi bruker "alle" men vi utnytter ikke den kapsitet som ligger i de.. ?

nuh.. enkelte dager føles det som kun "lillehjernen" fungerer he he...
Tja, Jo, Det stemmer nok det du sier, man kan nok trene opp hjernen til å yte mer. F.eks. hurtiglesning, bedre gjenkjennelse av mønstre, mer kunnskap osv. :)

Men som med muskler, du kan ikke trene opp nakkemusklene til å løpe fortere. :)
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

BA skrev:
snuppedilla skrev:Jeg tror det BA mener er.. vi bruker hele hjernen ja.. men i den bruken ligger det ubrukt kapasitet???
akkurat som muskler.. vi bruker "alle" men vi utnytter ikke den kapsitet som ligger i de.. ?

nuh.. enkelte dager føles det som kun "lillehjernen" fungerer he he...
Tja, Jo, Det stemmer nok det du sier, man kan nok trene opp hjernen til å yte mer. F.eks. hurtiglesning, bedre gjenkjennelse av mønstre, mer kunnskap osv. :)

Men som med muskler, du kan ikke trene opp nakkemusklene til å løpe fortere. :)
søtten... jeg er begrenset :D
Antall ord: 98
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shattenjager78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 16 Apr 2006 16:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av Shattenjager78 »

Etter hva jeg har forstått bruker vi faktisk hele hjernen, men det er måten den brukes på som kan forbedres. Informasjon lagres flere steder i hjernen. F.eks. begrepet stol lagres flere steder slik at selv om man får et dunk i hodet og mister hjerneceller vil man fortsatt vite hva en stol er. Poenget er konsentrasjonen mellom nervebanene og hvor stor den er. Hvis den blir 100% vil vi utnytte hjernen 100%. I dag er ikke konsentrasjonen nervebaner i hjernen vår maksimal av det den kan være.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links