helt riktig heia, frykt er en del av overlevelsesmekanismen.(om jeg kan kalle det det) men det er når frykten blir irrelevant den blir et problem. hvis jeg står ansikt til ansikt med en morder, så er frykten relevant, og jeg bør ha frykt for å ha vett til å ta bena på nakken å stikke som f... derifra. (andre reakjoner kan og være helt vanlig, men dette er bare som et eksempel) men derimot, hvis man ikke kan snakke med andre mennesker, fordi man føler seg idiotisk, eller er redd for at man en eller annen gang skal drite seg ut, eller som i mange tilfeller, ikke engang hvet hvorfor man er redd. da er ikke frykten lenger relevant. man har jo i utgangspunktet ingen logisk grunn til å frykte. sagt enkelt: overlevelses mekanismen har kommet litt i vranglås... og man utvikler ofte sosial angst også baller ting ofte på seg. da er jo egentlig spørsmålet i henhold til tråden her... er bakgrunnen for frykten relevant? sklir litt ut her, men psykologi er utrolig interesant.
blir litt lett revet med...
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Redd
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Apr 2006 12:11
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Akershus
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Apr 2006 12:11
- 18
- Lokalisering: Akershus
Re: Redd
for å gi et mer direkte svar på spm... jobbe med deg selv kansje, som noen nevnte, selvutvikling. finnes utrolig mye litteratur i den sjangeren, utrolig lett å gå seg vill i jungelen av bøker. men kansje lese litt, finne din egen vei utifra hva du selv føler er riktig.smokken skrev:Noen ganger blir jeg skikkelig redd for spøkelser ånder å alt som har med det å gjøre.
Det er sånn at jeg har på følelsen at alt skal slites i stykker inni meg.
Er det noen som kan gi meg råd angående hvordan jeg skal bli kvitt denne følelsen?
Antall ord: 106
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Re: Redd
smokken skrev:Noen ganger blir jeg skikkelig redd for spøkelser ånder å alt som har med det å gjøre.
Det er sånn at jeg har på følelsen at alt skal slites i stykker inni meg.
Er det noen som kan gi meg råd angående hvordan jeg skal bli kvitt denne følelsen?
Du gjør deg selv redd, tror jeg - spøkelser og ånder - DU er SELV både Ånd, Sjel og Legeme...
Forskjellen er at DU har LEGEMET også, Det HAR ikke åndene, og spøkelsene dine...
Med andre ord ; du har MER enn de når det gjelder det fysiske...
(spøkelser - les sjeler... kansje ikke HELT riktig, men nesten... trur jeg ... )
mvh Asbjørn
Antall ord: 121
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Feb 2006 20:51
- 18
- Lokalisering: Norge! =P
Uansett hvor du går er det både hjelpere og andre "overnaturlige" ting undt deg... Ikke vær redd. Har det noen gang skjedd deg noe? Hvis du blander deg oppi og misbruker åndene kan de komme til å straffe deg men ikke ellers. :mozilla_laughing:
Antall ord: 46
Det "overnaturlige" er ikke alltid så overnaturlig som man tror... De er rundt oss over alt! De store "fenomenene!" Så hvorfor så "overnaturlig"?
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 13 Jul 2005 21:40
- 19
- Lokalisering: Eidsvoll
du sier at hjelpere kan være onde ja men i svært sjældne tilfelde, og så kan det være at det er noet man har tiltrukket sig hvis man er ond i sig selv, mit råd til dig er, læse en masse om det, tal med folk som vet eller har oplevet masse, selv dem som kan se og tale med dem på den anden side, kan føle et vis ubehag av og til, vi kan alle blive bange av og til, behøver ikke nødvendigvis at være for ånder, men alt muligt annet, men for personen er det like slemt, jeg bliver også bange av og til, men ikke for ånder, hjelpere, mørke eller ligende, men bange for at miste dem jeg har kær er min største skræk.
Antall ord: 141
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
Takk for gode råd alle sammen