Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerGUD ER ALT

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

GUD ER ALT

Innlegg av Riegrot »

Gud er ikke ett separat vesen som sitter og dømmer oss, men er alt som er manifestert og umanifestert i hele eksistensen.
Hvis så er tilfelle kan ikke det onde eksistere som en separat bevisthet.
Det onde må være framstilt av våre beviste inhumane handlinger som fornekter vårt sanne godommelige vesen.
Antall ord: 55
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
>wiz

Innlegg av >wiz »

Men hvis Gud er alt så er også det onde endel av Gud og ondskapen endel av vårt sanne oss.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Jeg tror "ondskap" kom gradvis etter at mennesket glemte sin gudommelighet.Mennesket fikk boltre seg på en fysisk lekeplass, og ble for opptatt med å skape og å konkurere med hverandre.
Noen klarte å prestere mere enn andre, noe som ga en god følelse, andre ble sjalu og ville hevne seg.
Det vi oppfatter som ondskap er kansje nødvendig for at sjelen skal kunne utvikle seg, sjelen får erfaring gjennom følelsesmessige holdninger i den fysiske verden, noe som ikke har latt seg gjennomfore uten "ondskap"
Antall ord: 86
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Rose78 »

torgeir skrev:Jeg tror "ondskap" kom gradvis etter at mennesket glemte sin gudommelighet.Mennesket fikk boltre seg på en fysisk lekeplass, og ble for opptatt med å skape og å konkurere med hverandre.
Noen klarte å prestere mere enn andre, noe som ga en god følelse, andre ble sjalu og ville hevne seg.
Det vi oppfatter som ondskap er kansje nødvendig for at sjelen skal kunne utvikle seg, sjelen får erfaring gjennom følelsesmessige holdninger i den fysiske verden, noe som ikke har latt seg gjennomfore uten "ondskap"
Jepp er enig der.Å man kan jo velge om man vil være snill eller ond.
Å som sagt er det vell noe man skal lære i livet..kanskje å være god mot seg selv å andre.Selv om kanskje det noen ganger kan være vanskelig i denne matrielle verden hvor det kan skape strid,sjalusi,missunnelse osv
som en skole hvor man skal lære å være gode tross alt alle fristelsene å matrielle ting å egoet.Som en slags prøve :mozilla_undecided:
Å om man gjør noe ondt så blir ...vell helvete din egen dårlige samvittighet.
Å så tror jeg å som di sier at liksom alkohol rusmisbruk å sånt er en synd i å med når vi dør så vil vi fortsatt føle suget etter det vi var avhengig av....men bare at da kan vi ikke ta å drikke alkohol eller ruse seg....å da kan det oppleves som et slags helvette at du ikke kan gjøre det i astrallverden å så kan det kanskje forsinke tilhealings prossesen.
Så rådet er å ikke bli avhengig heheh for da blir det muligens en lettere overgang....i hvertfall en teori
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tepperens
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 24 Mar 2006 20:21
18

Innlegg av Tepperens »

Veldig lett å overdrive gud da..
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 201
Startet: 12 Apr 2006 13:30
18
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Innlegg av smokken »

Det tror jeg er helt riktig. Det gode kan egentlig ikke eksistere uten en motpart, altså det onde. De som er kristne legger det onde over på fantasifosteret "djevelen", og forstår ikke hvor viktig motparten til det gode er, for i det hele tatt å kunne ha en definisjon av det gode, eller det som mange kaller "Gud".[/quote]


Ja er enig med noe av det du sier her,men hvorfor må vondt være her?

Er ikke vi en så overflødig skolelært livsform at vi kan være snille mot hverandre?

Jeg mener nå da at i "teorien" så går det an,men med den urettferdige verden vi lever i nå så skal det være mange som skal være villig til å tilgi..

Men kanskje senere frem i tid..?
Antall ord: 134
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: GUD ER ALT

Innlegg av snuppedilla »

torgeir skrev:Gud er ikke ett separat vesen som sitter og dømmer oss, men er alt som er manifestert og umanifestert i hele eksistensen.
Hvis så er tilfelle kan ikke det onde eksistere som en separat bevisthet.
Det onde må være framstilt av våre beviste inhumane handlinger som fornekter vårt sanne godommelige vesen.
Hva er Gud? Og hvorfor har vi et arvegods som forteller om bla en en eller annen sak som sitter på en stol et sted i himmelen og skaper oss som mennesket når han krever noe annet av oss.. det virker ulogisk. en liten millimeter av mine tanker om GUD..

du sier GUD er alt.. kan ikke det sies også at GUD er i alt?
Antall ord: 123
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: GUD ER ALT

Innlegg av Hecate »

torgeir skrev:Gud er ikke ett separat vesen som sitter og dømmer oss, men er alt som er manifestert og umanifestert i hele eksistensen.
Hvis så er tilfelle kan ikke det onde eksistere som en separat bevisthet.
Det onde må være framstilt av våre beviste inhumane handlinger som fornekter vårt sanne godommelige vesen.
Enig, gud er bare et uttrykk. Som alt er del av skapelsen er vi, skaperne, en del av skaperen av kjærlighetsintelligens. Ondskap er produktet av fri vilje.
Antall ord: 85
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annatherese
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 09 Okt 2005 22:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: porsgrunn

Innlegg av annatherese »

jeg leste noe om gud, og det er til nå noe av det beste defenisjonen jeg har hørt. og svarer veldig til min personlige mening.

" Når jeg snakker om gud, tenker jeg ikke på en gammel mann med sjegg som sitter på en sky, hvis han er en mann hvordan han han da være i flere millioners bønner sammtidig? det være seg hos indere, afrikanere kinesere og europeere. has alle raser i menneskeværdnen.

gud er en uendelig vibrasjon som finnes i altbåde det gode og det onde.
gud ødelegger aldri noe, gud bevarer liv, derfor bevarer han også det onde.
Det henner folk klager på hvorfor det er så masse krig i værden vis det sitter en gud og styrer alt. men hvordan kan det være gud feil at det er krig, gud laget ikke våpnene!
det gjorde vi mennesker og vi må derfor alene ta ansvaret for at det er krig i værden! "
Antall ord: 165
Root: under-active (0%)
Sacral: over-active (69%)
Navel: under-active (13%)
Heart: open (25%)
Throat: over-active (69%)
Third Eye: open (19%)
Crown: under-active (6%)

-Therese-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sivastar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 146
Startet: 02 Jan 2006 17:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av sivastar »

For meg er Gud en hvilken som helst eventyrfigur i en hvilken som helst bok...
Antall ord: 15
Vær forandringen, og du vil se verden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kristel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2005 21:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av Kristel »

sivastar skrev:For meg er Gud en hvilken som helst eventyrfigur i en hvilken som helst bok...
Amen to that!
Antall ord: 20
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
<3 :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

I et slags gudshus
Bretter de frem gudetro
Innlærte bønner og noe de tror er rene hjerter
Innhyllet i røkelse og med frelsens blod i et gullkar
Jeg har prøvd men ikke kjent
En prikk engang av det lyset
Troen på han som er høyest av de høye
Og skaperen av alt
Befestet av bøker og strenghet
Jeg fant den i det som storhet og helligdom av gammel vane har glemt
En klok mann sa til oss små og mindre kloke
Under hver sten
I hvert lille vesen
I ditt hjerte
Skal du finne det
Som store bygninger av streng majestet påstår å inneha
Som menn har preget i gamle bøker
Der synden ødelegger for din frelse
Antall ord: 126
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Nøkken skrev:Kan jeg få være gud i morgen?
ja.. men kun hvis kjemien stemmer... :D
jeg er kresen på guder...
og dette er ikke en flørt
so be a god then...
Antall ord: 34
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: GUD ER ALT

Innlegg av Gjesten »

torgeir skrev:Gud er ikke ett separat vesen som sitter og dømmer oss, men er alt som er manifestert og umanifestert i hele eksistensen.
Hvis så er tilfelle kan ikke det onde eksistere som en separat bevisthet.
Det onde må være framstilt av våre beviste inhumane handlinger som fornekter vårt sanne godommelige vesen.
Kan det slå deg at du egentlig er en liten gud du også ? For deg selv, gjør du noe dumt så vet du det og lever deretter, har du noen gang tatt en avgjørelse og samtidig vist at den var gal ? Hvem dømmer hvem og hvem sitter på den fasiten ? Tror alle er sin egen gud jeg, du kan stjele drive med hva som helst men til syvende og sist er det din egen samvitighet det går på. 99,9 % av oss vet hva som er gode og dårlige handlinger men det er ikke alltid vi tar de. Det er bare slik vi er.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links