Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerJeg har en teori...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Hjernen består av kjemi i en grå masse :mozilla_wink:
Egenskaper som hjernen gir brukeren er kortslutninger mellom synapser.
Enkelte deler av hjernen er lite aktiv hos mange mennesker men er mer aktiv hos andre.
Det er f.eks. forskjell mellom hjerneaktiviteten (i visse områder) hos vanlige mennesker kontra mennekser som driver lang og intens meditasjon, eller mennesker som f. eks. er autister. Hvor mye av hjernen som er i bruk er egentlig ikke relevant men hvordan den blir brukt er relevant.
Det er sagt at kreative mennesker har sterke "kortslutninger" mellom gamle og nye synapser som gjør at de tenker i nye baner og anderledes. Ja noen har tilogmed ansett dette for å være en form for galskap. Akkurat som kjemien som oppstår i hjernen under en forelskelse betegnes som en psykose.
Pr. idag er det mange steder i hjernen som vitenskapen med sikkerhet kan si noe om funksjonen til. De vet at stimulering av enkelte deler kan gi spesifikke reaksjoner mens andre deler igjen produserer spesielle kjemikalier som har innvirkning på hva vi gjør og hvordan vi lever.
Så hjernen er et organ som vi ennå ikke vet fullt ut hva er i stand til.
Antall ord: 202
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

kan du ikke legge ut bevis selv BA, på at vi bruker 100% av hjernen....?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Jesus har nok levd, som så mange andre historiske personer.
Den eneste forskjellen i forhold til andre er at han er opphøyd til en "hellig" person.
Jesus er et menneske av mennesker og hans opphøydhet er også skapt av mennesker.
Hans sosiale intelligens har sikkert vært stor men det kan man jo også si om Osama Bin Laden - uten sammenligning forøvrig.
Men i likhet med Bin Laden var også Jesus en opprører som ikke var enig i det bestående.
Antall ord: 85
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

JUNE skrev:kan du ikke legge ut bevis selv BA, på at vi bruker 100% av hjernen....?
Tja, hvis du vil kan vi jo koble ut deler av din hjerne, og se hvordan det påvirker deg. :D

Neida. Men det er slik man har funnet ut at hele hjernen er i bruk. Når deler av hjernen har vært utilgjengelig etter skade eller bedøvelse eller liknende har man sett at disse delene brukes. I de tilfeller hjernen er kommet i bruk igjen har man også sett at funksjonene har kommet tilbake.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Jeg har en teori...

Innlegg av sosja »

smokken skrev:Angående jesus å gud.

Altså jeg tror på jesus for de mener at de har beviser for at han levde.

Men gud derimot,den allmektige som liksom skal ha laget jorden på 6 dager er jeg heller usikker på.

Der tror jeg heller på The big bang..

Hva hvis Jesus hadde overnaturlige evner,angående at han kunne helbrede mennesker ved bare å ta på dem?

Vi mennesker bruker bare rundt 10% av hjernen,men tenk om han kunne bruke la oss si 80%...


Da ville jo det gjøre ham til supermenneske i forhold til de som levde på den tiden?
3 dager etter han hedde blitt lagt inn i hulen så hadde han kommet seg ut på et eller annet vis..
Hva om han hadde telepatiske evner å kunne flytte gjenstander med hjernen?

Det er det jeg lurer på.

Nå over til et litt annet tema:

Det er teorier om at grunnen til at de i egypt bygde pyramider var å komme næmere gud...
På somme plasser hadde de til og med ofringsplasser på toppen av pyramidene.
Hvordan har de kunnet lage pyramidene?
Har de hatt en megasmart person som har regnet ut hvordan hver stein skal stå?
Min teori her er at det har vært utenomjordiske vesener som har laget tegninger til dem,kanskje til og med hjulpet dem med reisverket.
Du kan jo se programmet om Pyramidenes hemmelighet i kveld på TV N, kl: 20.15, kanskje du får svar på det du lurer på. Sitat: Programmet tar for seg 4 store mysterier som fortsatt omslutter pyramiden hvordan/hvem som bygget dem, og hvorfor de ble bygget. :mozilla_smile:
Antall ord: 275
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 201
Startet: 12 Apr 2006 13:30
18
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Re: Jeg har en teori...

Innlegg av smokken »

sosja skrev:
smokken skrev:Angående jesus å gud.

Altså jeg tror på jesus for de mener at de har beviser for at han levde.

Men gud derimot,den allmektige som liksom skal ha laget jorden på 6 dager er jeg heller usikker på.

Der tror jeg heller på The big bang..

Hva hvis Jesus hadde overnaturlige evner,angående at han kunne helbrede mennesker ved bare å ta på dem?

Vi mennesker bruker bare rundt 10% av hjernen,men tenk om han kunne bruke la oss si 80%...


Da ville jo det gjøre ham til supermenneske i forhold til de som levde på den tiden?
3 dager etter han hedde blitt lagt inn i hulen så hadde han kommet seg ut på et eller annet vis..
Hva om han hadde telepatiske evner å kunne flytte gjenstander med hjernen?

Det er det jeg lurer på.

Nå over til et litt annet tema:

Det er teorier om at grunnen til at de i egypt bygde pyramider var å komme næmere gud...
På somme plasser hadde de til og med ofringsplasser på toppen av pyramidene.
Hvordan har de kunnet lage pyramidene?
Har de hatt en megasmart person som har regnet ut hvordan hver stein skal stå?
Min teori her er at det har vært utenomjordiske vesener som har laget tegninger til dem,kanskje til og med hjulpet dem med reisverket.
Du kan jo se programmet om Pyramidenes hemmelighet i kveld på TV N, kl: 20.15, kanskje du får svar på det du lurer på. Sitat: Programmet tar for seg 4 store mysterier som fortsatt omslutter pyramiden hvordan/hvem som bygget dem, og hvorfor de ble bygget. :mozilla_smile:

Tusen takk for det sosja :)
Antall ord: 282
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Jeg har en teori...

Innlegg av sosja »

smokken skrev:
sosja skrev:
smokken skrev:Angående jesus å gud.

Altså jeg tror på jesus for de mener at de har beviser for at han levde.

Men gud derimot,den allmektige som liksom skal ha laget jorden på 6 dager er jeg heller usikker på.

Der tror jeg heller på The big bang..

Hva hvis Jesus hadde overnaturlige evner,angående at han kunne helbrede mennesker ved bare å ta på dem?

Vi mennesker bruker bare rundt 10% av hjernen,men tenk om han kunne bruke la oss si 80%...


Da ville jo det gjøre ham til supermenneske i forhold til de som levde på den tiden?
3 dager etter han hedde blitt lagt inn i hulen så hadde han kommet seg ut på et eller annet vis..
Hva om han hadde telepatiske evner å kunne flytte gjenstander med hjernen?

Det er det jeg lurer på.

Nå over til et litt annet tema:

Det er teorier om at grunnen til at de i egypt bygde pyramider var å komme næmere gud...
På somme plasser hadde de til og med ofringsplasser på toppen av pyramidene.
Hvordan har de kunnet lage pyramidene?
Har de hatt en megasmart person som har regnet ut hvordan hver stein skal stå?
Min teori her er at det har vært utenomjordiske vesener som har laget tegninger til dem,kanskje til og med hjulpet dem med reisverket.
Du kan jo se programmet om Pyramidenes hemmelighet i kveld på TV N, kl: 20.15, kanskje du får svar på det du lurer på. Sitat: Programmet tar for seg 4 store mysterier som fortsatt omslutter pyramiden hvordan/hvem som bygget dem, og hvorfor de ble bygget. :mozilla_smile:

Tusen takk for det sosja :)
Bare hyggelig. :mozilla_smile:
Antall ord: 288
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kristel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2005 21:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av Kristel »

Jeg tror ikke på at Gud finnes, heller ikke Jesus.

Bibelen var sikkert en eventyrbok for barn : )
Antall ord: 17
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
<3 :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 201
Startet: 12 Apr 2006 13:30
18
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Innlegg av smokken »

[quote="BA"]Hei smokken.


Geometri ble hvis jeg husker rett oppfunnet i Egypt for å beregne landområder. Dermed hadde de kunnskapen til å designe pyramidene som minnesmerker over faraoene.

Pyramidene ble etter alt å dømme laget av egyptere mens Nilen flommet over, og egypterne ikke hadde annet å gjøre.


Jepp det er en fin og logisk forklaring,men kan du forklare meg hvordan de har fått opp de store sinnyke steinene opp der uten noen annens hjelp enn egypterne.
De steinene der veier sikkert flere tonn.
Antall ord: 86
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
20
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Regn »

BA skrev:Først må du da bevise at Jesus har eksistert. Du påstår at dette er bevist, og du får da legge fram dette beviset.
Det er sannsynliggjort at mye av det han angivelig sa stemmer, men ikke handlingene. Hvis du mener dette er bevist, kan du legge fram beviset for det også.
Sorry, men det kan jeg nok ikke.
Les først:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/03/21/320464.html
(selvsagt ikke noe bevis da :mozilla_smile: ... men jeg er ikke ute etter å bevise noe, vet ikke hva jeg tror selv, er bare interessert i teorier og diskusjoner :mozilla_wink:

At Jesus har levd, er det på en måte ikke så vanskelig å finne såkalte "beviser" for, men det er jo nesten ingenting man kan stole 100% på, ikke en gang anerkjente historiske skrifter.

Flavius Josephus (år 38-100+), en jødisk historiker skrev i ca år 94 blant annet følgende om Jesus: ”Og i disse tider stod Jesus fram, en vis mann, om man da skal kalle ham en mann; for han var en som gjorde av underfulle gjerninger, en lærer for menn som tok imot sannheten med glede.”

Cornelius Tacitus (år 55-120) er sett på som den største historikeren i det gamle Rom. Han skrev ca år 115 i en bok om Roms historie, og i forbindelse med hvordan Nero forfulgte de kristne at: ”deres opphavsmann, Kristus, hadde blitt korsfestet i Tiberius regionen, av Pontius Pilatus, landshøvdingen i Judea”

Ingen av disse var kristne, men de hadde allikevel med seg Jesus i sine historiske skrifter. Og var så kjent at til og med Nero, Roms keiser selv, engasjerte seg sterkt for å utslette ”bevegelsen” Jesus hadde startet.

Jesu eksistens er også bekreftet av andre gamle forfattere som Suetonius, Thallus, Pliny the Younger og Lucian. Den Jødiske boken ”Talmud” bekrefter også Jesu eksistens og at han utførte mirakler.

Jeg finner det sannsynlig at han har levd.

Kilder: Eric Lyons, M.Min. (http://www.apologeticspress.org/bibbul/ ... -02-25.htm)
EveryStudent.com (http://www.everystudent.com/forum/historical.html)
Creatingfutures (http://www.creatingfutures.net/birth.html)


BA skrev:Lenken din viser akkurat hva jeg skrev. Vi bruker hele hjernen og det er en myte at vi kun bruker 10%.
Det er ikke uenighet blant forskerne om akkurat dette.
Ja, det er nok en myte at vi bare bruker 10% av hjernen, men vi bruker heller ikke 100%, og iallfall ikke hele tiden. (tror JEG)
Forskere har jo litt ulike teorier om det meste.
Antall ord: 427

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

smokken skrev:
BA skrev:Hei smokken.


Geometri ble hvis jeg husker rett oppfunnet i Egypt for å beregne landområder. Dermed hadde de kunnskapen til å designe pyramidene som minnesmerker over faraoene.

Pyramidene ble etter alt å dømme laget av egyptere mens Nilen flommet over, og egypterne ikke hadde annet å gjøre.


Jepp det er en fin og logisk forklaring,men kan du forklare meg hvordan de har fått opp de store sinnyke steinene opp der uten noen annens hjelp enn egypterne.
De steinene der veier sikkert flere tonn.
Det finnes flere teorier for hvordan dette ble utført, men dette er vel den beste teorien vi har i dag.
Nysgjerrigper.no skrev:Pyramidene er bygget av granitt, kalkstein og soltørket murstein. For å bygge Kheopspyramiden, brukte de bortimot to og en halv millioner steinblokker, som hver veide mellom to og tre tonn (tre tusen kilo!). Det blir sagt at hele 100 000 arbeidere arbeidet i 20 år med å bygge en pyramide. Alle menn i landet var med på å bygge. De ble satt i arbeid i tiden det var oversvømmelse, altså i juli, august og september. Da var det likevel ikke mulig å drive jordbruk.
De de ikke skriver, men som man også tror, er at egypterne så det som en ære å få bygge disse pyramidene.
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Regn skrev:
BA skrev:Først må du da bevise at Jesus har eksistert. Du påstår at dette er bevist, og du får da legge fram dette beviset.
Det er sannsynliggjort at mye av det han angivelig sa stemmer, men ikke handlingene. Hvis du mener dette er bevist, kan du legge fram beviset for det også.
Sorry, men det kan jeg nok ikke.
Les først:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/03/21/320464.html
(selvsagt ikke noe bevis da :mozilla_smile: ... men jeg er ikke ute etter å bevise noe, vet ikke hva jeg tror selv, er bare interessert i teorier og diskusjoner :mozilla_wink:

At Jesus har levd, er det på en måte ikke så vanskelig å finne såkalte "beviser" for, men det er jo nesten ingenting man kan stole 100% på, ikke en gang anerkjente historiske skrifter.

Flavius Josephus (år 38-100+), en jødisk historiker skrev i ca år 94 blant annet følgende om Jesus: ”Og i disse tider stod Jesus fram, en vis mann, om man da skal kalle ham en mann; for han var en som gjorde av underfulle gjerninger, en lærer for menn som tok imot sannheten med glede.”

Cornelius Tacitus (år 55-120) er sett på som den største historikeren i det gamle Rom. Han skrev ca år 115 i en bok om Roms historie, og i forbindelse med hvordan Nero forfulgte de kristne at: ”deres opphavsmann, Kristus, hadde blitt korsfestet i Tiberius regionen, av Pontius Pilatus, landshøvdingen i Judea”

Ingen av disse var kristne, men de hadde allikevel med seg Jesus i sine historiske skrifter. Og var så kjent at til og med Nero, Roms keiser selv, engasjerte seg sterkt for å utslette ”bevegelsen” Jesus hadde startet.

Jesu eksistens er også bekreftet av andre gamle forfattere som Suetonius, Thallus, Pliny the Younger og Lucian. Den Jødiske boken ”Talmud” bekrefter også Jesu eksistens og at han utførte mirakler.

Jeg finner det sannsynlig at han har levd.

Kilder: Eric Lyons, M.Min. (http://www.apologeticspress.org/bibbul/ ... -02-25.htm)
EveryStudent.com (http://www.everystudent.com/forum/historical.html)
Creatingfutures (http://www.creatingfutures.net/birth.html)
Vi er mange som finner det sannsynlig, men du påsto det var bevist.

Josephus vet vi er forfalsket av senere kristne. Dette sitatet du nå skrev er nok en av disse forfalskningene. Imidlertid skrev Josephus om kristne menigheter, noe som bevitner at kristendommen eksisterte allerede den gang.
Fra Josephus kan vi også lese om Jacob, bror av Kristus. Dette er et sitat vi vet er forfalsket. Det er mer man vet er forfalsket, og det er mye vi ikke vet om er ekte eller falskt.
Tacitus også bekrefter at det finnes kristne menigheter, men kan ikke vise til egen kontakt med Jesus.

Talmud er skrevet etter evangeliene, og er påvirket av disse. Suetonius og disse andre er født senere, og kan ikke ha hatt annen kjennskap til Jesus enn omtale.

Denne teologiprofessoren i Dagbladet besvarte ikke mine spørsmål på dette nettmøtet. (Surprise :D)
Han vet nok hva han snakker om når det gjelder evangelienes Jesus og om tro, men når det kommer til bevis ser det ikke ut til at han vet så mye om akkurat det. :)
BA skrev:Lenken din viser akkurat hva jeg skrev. Vi bruker hele hjernen og det er en myte at vi kun bruker 10%.
Det er ikke uenighet blant forskerne om akkurat dette.
Ja, det er nok en myte at vi bare bruker 10% av hjernen, men vi bruker heller ikke 100%, og iallfall ikke hele tiden. (tror JEG)
Forskere har jo litt ulike teorier om det meste.
Forskere har ulike teorier om mye, men ikke dette. Nei, vi bruker ikke hele hjernen hele tiden, men de forskjellige områdene i hjernen har forskjellig funksjon, og når du ikke prøver å løse tredimensjonale utfordringer kan du ikke bruke den delen av hjernen til andre ting.
Antall ord: 662

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

BA skrev:
JUNE skrev:kan du ikke legge ut bevis selv BA, på at vi bruker 100% av hjernen....?
Tja, hvis du vil kan vi jo koble ut deler av din hjerne, og se hvordan det påvirker deg. :D

Neida. Men det er slik man har funnet ut at hele hjernen er i bruk. Når deler av hjernen har vært utilgjengelig etter skade eller bedøvelse eller liknende har man sett at disse delene brukes. I de tilfeller hjernen er kommet i bruk igjen har man også sett at funksjonene har kommet tilbake.
Jeg tror det BA mener er.. vi bruker hele hjernen ja.. men i den bruken ligger det ubrukt kapasitet???
akkurat som muskler.. vi bruker "alle" men vi utnytter ikke den kapsitet som ligger i de.. ?

nuh.. enkelte dager føles det som kun "lillehjernen" fungerer he he...
Antall ord: 142
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
glennwiz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 17 Jun 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: gaia

Innlegg av glennwiz »

10% myten er ikke sann men finnes fortsatt så mange som tror på den at den vil nok aldri dø
http://staff.washington.edu/chudler/tenper.html


gjør et google søk på 10% myth brain for flere linker
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links