Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ En siste hilsen fra Bestemor.....
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2006 09:44
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 9 ganger
En siste hilsen fra Bestemor.....
Jeg vil med dette gjerne fortelle om en interessant opplevelse jeg hadde for noen dager siden. Min bestemor døde nemlig for en ukes tid siden, og begravelsen skulle foregå 5 dager senere. Kvelden før begravelsen hadde jeg dog en besynderlig opplevelse....
Jeg jobbet til kl 2200 den kvelden, og når jeg kom hjem igjen, så slappet jeg av i sofaen (en 3-seter) og kikket litt på tv. Så kommer min kone inn i stua, setter seg i den andre sofaen (en 2-seter) som står like ved den jeg sitter i. Etter kort tid sier hun at det er veldig kaldt her og hun spørr om jeg også kjenner kulden. Til og begynne med kjenner jeg ikke noe, ihvertfall ikke der jeg er. Jeg strekker så hånda ut, mot plassenved siden av den hun sitter på, og der er det faktisk veldig kaldt! Denne kulden er KUN å finne akkurat ved siden av henne, og hun forteller at hun har følt denne kulde-energien i 3-4 timer denne kvelden. Den har fulgt etter henne og vært ved siden av henne hele tida.
Jeg kan forøvrig legge til at ingen dører eller vinduer er åpne i huset, og jeg har aldri tidligere opplevd noen "trekk" der. I tillegg hadde vi en gulvstående oljeradiator stående på like ved siden av, uten at det gjorde noen forskjell.
Når jeg sitter og "kjenner" på denne kulden så karakteriserer jeg den som en veldig spesiell kulde. Den går liksom gjennom marg og ben. Det er ikke slik som når det er kaldt ute, da fryser man hovedsaklig på huden. Denne "ånde-energien" gikk direkte gjennom huden og ned til selve skjelettet, slik at man faktisk ble stiv av kulde iløpet av veldig kort tid. Samtidig var jeg både varm og nesten svett på den andre siden av kroppen. Veldig merkelig opplevelse.
Etter en stund så svinner energien og forflytter seg fra min kones side til min side. Der jeg har beina (i sofaen) kommer plutselig kulden. Jeg blir iskald nedover leggene og på framsiden av beina samtidig som hårene reiser seg. Det er dog ingen ubehagelig opplevelse, jeg føler ingen negativ energi eller "ondskap" tilknyttet dette.
Energien "sitter" i sofaen ved siden av meg en god stund, og jeg spørr så min kone om hun kan kommer over og kjenne om hun også kjenner energien der. Det gjør hun og hun forteller at hun blir iskald når hun setter seg "i energi-feltet". Etter en stund så flytter energien seg ca. 1 meter ut i fra sofaen og står så rett foran oss. Kulden forflytter seg også, slik at jeg nå er kald kun på høyre beinet og kan samtidig kjenne en slags "vind" av kulde foran meg. Dette med "vind" er relativt, fordi det blåser jo ikke, men det kjennes ut som om noe beveger seg allikevel, så ordet "vind" er vel det nærmeste jeg kommer i å beskrive det...
Denne kalde energien var til stede hos oss i flere timer. Dog merket vi ikke noe mer når vi la oss for kvelden og har heller ikke merket den etterpå.
Min konklusjon er dog følgende:
Min bestemor var en utrolig snill og omsorgsfull person, hun har slitt mye med sykdom hele livet, og spesielt de siste 5-6 årene hun levde. Dog var hun alltid i godt humør og like blid og snill, samme hvor vondt hun selv hadde det. Hun hadde et veldig stort hjerte og var helt spesiell. Pga. sykdommen klarte hun ikke å reise så mye og hun fikk aldri besøkt meg og min familie der vi bor nå. Jeg finner det også påfallende at denne "kulde-energi" opplevelsen jeg og min kone hadde skjedde akkurat etter at min bestemor var død, kvelden før begravelsen... Jeg tror ikke det var tilfeldig. Jeg tror hun ville se innom oss, for å se hvordan vi hadde det. Kanskje ville hun la oss vite at hun fremdeles "er der" og bryr seg om oss, og så lurte hun sikkert på om vi kom til begravelsen hennes.
Jeg snakket til energien/bestemor og fortalte at vi kom til begravelsen hennes, jeg var også på telefonen med min mor og min søster den kvelden, og sendte hilsninger til bestemor fra dem. Det høres kanskje rart ut at man sitter å snakker ut i lufta til et "kulde-felt" som man tror er sin bestemor, men der og da føltes det helt naturlig og helt riktig.
Dagen etter fortalt forøvrig også min mor meg, at hun og hennes samboer (senere den kvelden/natta) også hadde hatt en slik kulde-energi på besøk hos seg. Begge to hadde merket den, og min mor merket også en eiendommelig lukt som ledsaget kulden. Min mor fortalte meg at hun i forbindelse med dødsfall tidligere også har merket slike kulde-energier som har vært med henne over tid.
Er dette en relativt "vanlig" opplevelse? Er det flere her som kan fortelle om lignende historier? Hva tror dere? Er de avdøde som "stikker innom" for å sende en siste hilsen fra det hinsidige og kanskje også "fortelle" oss som er igjen at de fortsatt faktisk eksisterer?
Jeg kan også legge til i forbindelse med denne episoden, at min søster skulle ned og besøke bestemor den dagen hun døde. Dessverre døde hun rett før min søster kom ned dit. Natta etterpå drømte min søster at hun snakket med bestemor. Drømmen var veldig virkelig forteller hun. I drømmen sier min søster til bestemor at det var synd hun måtte dra fra dem så tidlig, og at hun ikke rakk å komme ned for å besøke henne... Da repliserer min bestemor. "Men, jeg er da her enda jeg!"
Og kanskje det er nettopp det hun er.... JEG er ihvertfall ikke i tvil om noe annet.
Jeg jobbet til kl 2200 den kvelden, og når jeg kom hjem igjen, så slappet jeg av i sofaen (en 3-seter) og kikket litt på tv. Så kommer min kone inn i stua, setter seg i den andre sofaen (en 2-seter) som står like ved den jeg sitter i. Etter kort tid sier hun at det er veldig kaldt her og hun spørr om jeg også kjenner kulden. Til og begynne med kjenner jeg ikke noe, ihvertfall ikke der jeg er. Jeg strekker så hånda ut, mot plassenved siden av den hun sitter på, og der er det faktisk veldig kaldt! Denne kulden er KUN å finne akkurat ved siden av henne, og hun forteller at hun har følt denne kulde-energien i 3-4 timer denne kvelden. Den har fulgt etter henne og vært ved siden av henne hele tida.
Jeg kan forøvrig legge til at ingen dører eller vinduer er åpne i huset, og jeg har aldri tidligere opplevd noen "trekk" der. I tillegg hadde vi en gulvstående oljeradiator stående på like ved siden av, uten at det gjorde noen forskjell.
Når jeg sitter og "kjenner" på denne kulden så karakteriserer jeg den som en veldig spesiell kulde. Den går liksom gjennom marg og ben. Det er ikke slik som når det er kaldt ute, da fryser man hovedsaklig på huden. Denne "ånde-energien" gikk direkte gjennom huden og ned til selve skjelettet, slik at man faktisk ble stiv av kulde iløpet av veldig kort tid. Samtidig var jeg både varm og nesten svett på den andre siden av kroppen. Veldig merkelig opplevelse.
Etter en stund så svinner energien og forflytter seg fra min kones side til min side. Der jeg har beina (i sofaen) kommer plutselig kulden. Jeg blir iskald nedover leggene og på framsiden av beina samtidig som hårene reiser seg. Det er dog ingen ubehagelig opplevelse, jeg føler ingen negativ energi eller "ondskap" tilknyttet dette.
Energien "sitter" i sofaen ved siden av meg en god stund, og jeg spørr så min kone om hun kan kommer over og kjenne om hun også kjenner energien der. Det gjør hun og hun forteller at hun blir iskald når hun setter seg "i energi-feltet". Etter en stund så flytter energien seg ca. 1 meter ut i fra sofaen og står så rett foran oss. Kulden forflytter seg også, slik at jeg nå er kald kun på høyre beinet og kan samtidig kjenne en slags "vind" av kulde foran meg. Dette med "vind" er relativt, fordi det blåser jo ikke, men det kjennes ut som om noe beveger seg allikevel, så ordet "vind" er vel det nærmeste jeg kommer i å beskrive det...
Denne kalde energien var til stede hos oss i flere timer. Dog merket vi ikke noe mer når vi la oss for kvelden og har heller ikke merket den etterpå.
Min konklusjon er dog følgende:
Min bestemor var en utrolig snill og omsorgsfull person, hun har slitt mye med sykdom hele livet, og spesielt de siste 5-6 årene hun levde. Dog var hun alltid i godt humør og like blid og snill, samme hvor vondt hun selv hadde det. Hun hadde et veldig stort hjerte og var helt spesiell. Pga. sykdommen klarte hun ikke å reise så mye og hun fikk aldri besøkt meg og min familie der vi bor nå. Jeg finner det også påfallende at denne "kulde-energi" opplevelsen jeg og min kone hadde skjedde akkurat etter at min bestemor var død, kvelden før begravelsen... Jeg tror ikke det var tilfeldig. Jeg tror hun ville se innom oss, for å se hvordan vi hadde det. Kanskje ville hun la oss vite at hun fremdeles "er der" og bryr seg om oss, og så lurte hun sikkert på om vi kom til begravelsen hennes.
Jeg snakket til energien/bestemor og fortalte at vi kom til begravelsen hennes, jeg var også på telefonen med min mor og min søster den kvelden, og sendte hilsninger til bestemor fra dem. Det høres kanskje rart ut at man sitter å snakker ut i lufta til et "kulde-felt" som man tror er sin bestemor, men der og da føltes det helt naturlig og helt riktig.
Dagen etter fortalt forøvrig også min mor meg, at hun og hennes samboer (senere den kvelden/natta) også hadde hatt en slik kulde-energi på besøk hos seg. Begge to hadde merket den, og min mor merket også en eiendommelig lukt som ledsaget kulden. Min mor fortalte meg at hun i forbindelse med dødsfall tidligere også har merket slike kulde-energier som har vært med henne over tid.
Er dette en relativt "vanlig" opplevelse? Er det flere her som kan fortelle om lignende historier? Hva tror dere? Er de avdøde som "stikker innom" for å sende en siste hilsen fra det hinsidige og kanskje også "fortelle" oss som er igjen at de fortsatt faktisk eksisterer?
Jeg kan også legge til i forbindelse med denne episoden, at min søster skulle ned og besøke bestemor den dagen hun døde. Dessverre døde hun rett før min søster kom ned dit. Natta etterpå drømte min søster at hun snakket med bestemor. Drømmen var veldig virkelig forteller hun. I drømmen sier min søster til bestemor at det var synd hun måtte dra fra dem så tidlig, og at hun ikke rakk å komme ned for å besøke henne... Da repliserer min bestemor. "Men, jeg er da her enda jeg!"
Og kanskje det er nettopp det hun er.... JEG er ihvertfall ikke i tvil om noe annet.
Antall ord: 1008
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Apr 2004 14:45
- 20
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 2 ganger
Re: En siste hilsen fra Bestemor.....
Takk for at du deler noe så personlig, manitou.manitou skrev:Er dette en relativt "vanlig" opplevelse? Er det flere her som kan fortelle om lignende historier? Hva tror dere? Er de avdøde som "stikker innom" for å sende en siste hilsen fra det hinsidige og kanskje også "fortelle" oss som er igjen at de fortsatt faktisk eksisterer?
Jeg har også hatt slike opplevelser. Om det er vanlig eller ikke, kan jeg nok ikke uttale meg om, siden jeg må snakke for meg selv, men ja, jeg tror absolutt at de avdøde stikker innom for en siste hilsen og med et budskap om at døden ikke er slutten, men en forlengelse av livet. Faktisk er jeg ikke i tvil om det
Sist redigert av Eireen på 10 Apr 2006 13:40, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 123
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.
*Bear Heart*
*Bear Heart*
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Jeg hadde en slags opplevelse / drøm rett etter at min far døde.
Den våkna jeg av, og husker den fremdeles, som om det var i går...
Jeg drømte at jeg stod i leiligheten hans, dette var da etter at vi var begynt å ordne opp i sakene og papirene hans, så vi "hadde rota fælt"...
Papirer av forskjellig slag var samlet oppe på et bord midt i stua.
Pllutselig kommer han inn i stua - fra soveromsgangen - stopper opp og ser på meg .
Jeg krympa meg - NÅ blir det kjeft - sånn som vi har rota... - tenkte jeg - men så smiler han.
Så blunker jeg og borte er han. og da våkna jeg...
Jeg har flere ganger siden tatt meg i å merke at han er med meg - på en måte.
Og da mer som en som følger med på hva som skjer - kansje og som en ekstra hjelper...
Men det har skjedd i ettertid, første gang var flere måneder etter begravelsen.
Hvorvidt dette er underbevisstheten som "lager" drøm og følelser, eller om det er reelt, det er vanskelig å skille mellom / bevise.
Men sånn "er no stoda"...
mvh Asbjørn
Den våkna jeg av, og husker den fremdeles, som om det var i går...
Jeg drømte at jeg stod i leiligheten hans, dette var da etter at vi var begynt å ordne opp i sakene og papirene hans, så vi "hadde rota fælt"...
Papirer av forskjellig slag var samlet oppe på et bord midt i stua.
Pllutselig kommer han inn i stua - fra soveromsgangen - stopper opp og ser på meg .
Jeg krympa meg - NÅ blir det kjeft - sånn som vi har rota... - tenkte jeg - men så smiler han.
Så blunker jeg og borte er han. og da våkna jeg...
Jeg har flere ganger siden tatt meg i å merke at han er med meg - på en måte.
Og da mer som en som følger med på hva som skjer - kansje og som en ekstra hjelper...
Men det har skjedd i ettertid, første gang var flere måneder etter begravelsen.
Hvorvidt dette er underbevisstheten som "lager" drøm og følelser, eller om det er reelt, det er vanskelig å skille mellom / bevise.
Men sånn "er no stoda"...
mvh Asbjørn
Antall ord: 201
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Okt 2005 21:18
- 19
- Lokalisering: Ålesund
Dette var en fin historie
Min svigerinne mistet nylig sin bestemor,
og har hatt to slike opplevelser, etter hva jeg har hørt.
Min svigerinne mistet nylig sin bestemor,
og har hatt to slike opplevelser, etter hva jeg har hørt.
Antall ord: 23
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
Vallhall, Oslo
21. November.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mar 2006 06:41
- 18
jeg har følt slike ting flere ganger etter at min mor døde, forskjellen er at hennes tilstedeværelse sender varme og ikke kulde, det samme gjelder min døde far som også avgir veldig varme mot meg. :mozilla_cool:
Antall ord: 41
hilsen the others
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Oj! Varme, altså? Jeg har bare hørt om de som har kjent kulde.the others skrev:jeg har følt slike ting flere ganger etter at min mor døde, forskjellen er at hennes tilstedeværelse sender varme og ikke kulde, det samme gjelder min døde far som også avgir veldig varme mot meg. :mozilla_cool:
Antall ord: 58
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
Vallhall, Oslo
21. November.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
ja varme det er sikkert forskjellige opplevelser
har følt kalde energier også, ganske merkelig fenomen det der. :mozilla_cool:
Antall ord: 20
hilsen the others
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Så fin historie, Manitou.
Har også opplevd å drømme om moren min etter at hun døde, der hun har snakket til meg.
Senest for et par dager siden ba jeg henne gi meg beskjeder gjennom tarotkortene. Det var veldig sterkt å få de kortene jeg fikk. Så de er nok så absolutt med oss så lenge vi husker dem og binder dem til oss. Mamma avgir kulde, mens hjelperen min avgir varme. Har ikke dette litt med hvorvidt de er maskuline eller feminine? Litt rart egentlig ettersom de er anrdogyne nå Har også sett en "tåke" i rommet når jeg har bedt henne komme.Ved en anledning luktet det også roser <-@
Har også opplevd å drømme om moren min etter at hun døde, der hun har snakket til meg.
Senest for et par dager siden ba jeg henne gi meg beskjeder gjennom tarotkortene. Det var veldig sterkt å få de kortene jeg fikk. Så de er nok så absolutt med oss så lenge vi husker dem og binder dem til oss. Mamma avgir kulde, mens hjelperen min avgir varme. Har ikke dette litt med hvorvidt de er maskuline eller feminine? Litt rart egentlig ettersom de er anrdogyne nå Har også sett en "tåke" i rommet når jeg har bedt henne komme.Ved en anledning luktet det også roser <-@
Antall ord: 113
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Utrolig deilig å få muligheten til å ha kontakt med dine nærmeste,Heia skrev:Så fin historie, Manitou.
når de er borte. Det hjelper kanskje litt på sorgen, også.
Håper jeg får den muligheten når f.eks mormor dør.
Men hun er en sprek 82-åring så det blir sikkert lenge til.
Jeg vil i allefall ikke tenke på det.
Antall ord: 173
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
Vallhall, Oslo
21. November.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Ja, det er sant det.the others skrev:ja varme det er sikkert forskjellige opplevelser
Kan hende det er slik som Heia sier, at det har noe med det feminine
og maskuline. Men kan hende det betyr forskjellige ting?
Kanskje noe om personligheten også, osv? Hvis dere forstår hva jeg mener.
Antall ord: 65
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
Vallhall, Oslo
21. November.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
en synsk venn av meg kan se min mamma jeg kan det dessverre ikke det eneste jeg vet er at jeg ikke har følt en eneste dag med glede etter at hun døde, det er to år siden savner henne så mye at jeg ikke vet åssen jeg skal komme meg videre i livet
Antall ord: 56
hilsen the others
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Uff da. Jeg kondolerer så mye!the others skrev:en synsk venn av meg kan se min mamma jeg kan det dessverre ikke det eneste jeg vet er at jeg ikke har følt en eneste dag med glede etter at hun døde, det er to år siden savner henne så mye at jeg ikke vet åssen jeg skal komme meg videre i livet
Vet selv hvordan det er å miste de som står
deg nært, og jeg har ingen kontakt med de.
Antall ord: 85
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
Vallhall, Oslo
21. November.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
synd du ikke får kontakt , det eneste jeg trøster meg med er at jeg skjønner det er noe etter dette livet----------- håper det ihvertfall
Antall ord: 28
hilsen the others
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Sep 2005 18:22
- 19
- Lokalisering: Oslo
jeg hadde nylig besøk av min avdøde, høyst savnede farmor. Jeg lå i sengen min og skulle sove, tankene mine gled over på henne (hun døde i mai i fjor), og jeg merket at gråten satt som en klump i halsen, plutselig kjente jeg noe jeg ikke kan forklare, det kjentes ut som en slags merkelig energi i rommet, og jeg er sikker på at det var henne som kom for å be neg om å ikke være trist, for nå hadde hun det bra Etter dette ble jeg helt rolig og sovnet.
Det kan jo være tilfellet at jeg bare har inbildt meg det, men jeg velger å tro at det var henne :mozilla_smile:
Det kan jo være tilfellet at jeg bare har inbildt meg det, men jeg velger å tro at det var henne :mozilla_smile:
Antall ord: 120
Lily of the Valley
Hide post links |