Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelpere som viser seg som dyr

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 04 Apr 2006 19:06
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Hjelpere som viser seg som dyr

Innlegg av 7 »

Jeg har lest endel av Margit Sandemo, og hun forteller en del om hjelperen sin. Hun sier at hvis man spør hjelperen sin om et tegn på at han/hun er der, så vil man få svar om et par dager, ganske ofte viser hjelperen seg som et dyr. Favoritt-dyret ditt, om det er mulig, eller noe annet.

Uansett, så prøvde jeg dette, var vel for 1 år siden eller noe. Jeg spurte rett ut i luften om hjelperen min kunne gi meg et tegn, hvis det var noe som passet på meg..
Der og da, fikk jeg ikke noe svar. Men noen dager senere, da jeg var på vei hjem fra skolen med noen venner, så møtte vi en veldig merkelig katt. Den var svart. Og så ut som om den hadde vært i slåsskamp eller noe. Den var utrolig rar, og minte absolutt ikke om en katt i det hele tatt syntes jeg.. Vennene mine sa det også. Jeg tenkte med en gang på det jeg hadde spurt hjelperen min om. Men sa ingenting. Kameraten min prøvde å skremme katten. Men den bare satt der, rett foran kameraten min, og så dumt på han (hihi). Vi gikk videre. Jeg hadde ikke lyst til å gå fra katten, men fulgte likevel etter vennene mine. Etter vi hadde gått litt bort fra stedet der vi møtte katten, så snudde jeg meg. Og katten hadde gått litt etter oss. Sånn at jeg fikk se den. Og så satt den og stirret på meg.

Jeg tror kanskje det var hjelperen min.. Hva tror dere? Hadde vært fint med noen andres synspunkter, jeg har ikke så mange å snakke med om akkurat dette :mozilla_smile: . Hadde vært fint om dere kunne fortelle om dere's opplevelser med hjelpere som viser seg som dyr også, har bare hørt to-tre historier om dette før..
Antall ord: 322

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Kristel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2005 21:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av Kristel »

For en pen historie!

Det kan faktisk hende at det er en av hjelperene dine.

Jeg har ikke noen dyr som hjelpere, etter hva jeg vet.
Men har hatt kontakt med noen av de.
Antall ord: 34
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
<3 :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hemmelig
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 28 Jul 2004 21:59
20

Innlegg av Hemmelig »

Dette er nok ikke helt det samme, men i norrøn mytologi er det noe som kalles fylgjer("følgesvenn"). En fylgje er en dyreskikkelse som følger personen(en slags hjelper?), eller et dyr som gjenspeiler personens personlighet tror jeg. Mye interessant i norrøn mytologi egentlig :mozilla_laughing:
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 197
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Re: Hjelpere som viser seg som dyr

Innlegg av miss 24/7 »

7 skrev:Jeg har lest endel av Margit Sandemo, og hun forteller en del om hjelperen sin. Hun sier at hvis man spør hjelperen sin om et tegn på at han/hun er der, så vil man få svar om et par dager, ganske ofte viser hjelperen seg som et dyr. Favoritt-dyret ditt, om det er mulig, eller noe annet.

Uansett, så prøvde jeg dette, var vel for 1 år siden eller noe. Jeg spurte rett ut i luften om hjelperen min kunne gi meg et tegn, hvis det var noe som passet på meg..
Der og da, fikk jeg ikke noe svar. Men noen dager senere, da jeg var på vei hjem fra skolen med noen venner, så møtte vi en veldig merkelig katt. Den var svart. Og så ut som om den hadde vært i slåsskamp eller noe. Den var utrolig rar, og minte absolutt ikke om en katt i det hele tatt syntes jeg.. Vennene mine sa det også. Jeg tenkte med en gang på det jeg hadde spurt hjelperen min om. Men sa ingenting. Kameraten min prøvde å skremme katten. Men den bare satt der, rett foran kameraten min, og så dumt på han (hihi). Vi gikk videre. Jeg hadde ikke lyst til å gå fra katten, men fulgte likevel etter vennene mine. Etter vi hadde gått litt bort fra stedet der vi møtte katten, så snudde jeg meg. Og katten hadde gått litt etter oss. Sånn at jeg fikk se den. Og så satt den og stirret på meg.

Jeg tror kanskje det var hjelperen min.. Hva tror dere? Hadde vært fint med noen andres synspunkter, jeg har ikke så mange å snakke med om akkurat dette :mozilla_smile: . Hadde vært fint om dere kunne fortelle om dere's opplevelser med hjelpere som viser seg som dyr også, har bare hørt to-tre historier om dette før..
En fin og spesiell opplevelser dette :)
jeg har alltid vært gla i dyr selv,å det har resultert i mange rare og morsomme opplevelser ,helt fra jeg var liten av.kansje var det en mening med denne katten du traff på,eller så er du en person som er gla i dyr,å legger merke med dem.
Jeg hadde alltid en stor medlidenhet for dyr som var anderledes og spesielle,så jeg endte alltid opp med et kjæledyr som andre kunne le av,eller som de ikke syns var noe fint.
er fremdeles veldig gla i dyr,men jeg er veldig redd for å bli for gla i dem,frykter nok at de skal dø eller forsvinne...
Så nå holder jeg meg til fisk i akvarium :mozilla_smile:
Antall ord: 451
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Assunta Engebretsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 06 Des 2005 17:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Assunta Engebretsen »

Hei
Ja det kan vare et dyr som er hjelperen din, men det som jeg forundrer meg mest er at denne pusen din kunne vennene dine se også.
jeg har hat en venn som hadde en svart katt som var hjelperen hans, men denne katten kunne ikke andre se den en den som hadde evnen til det.
Denne katten reddet samboeren liv mange ganger.
Og min mor som er synsk, kunne se denne katten, men ikke andre som ikke er synsk.
Så ett dyr kan vare en hjelperen ikke bare mennseker.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 04 Apr 2006 19:06
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av 7 »

Åå, jeg blir så glad når folk svarer! :mozilla_smile:
Forresten så har jeg hatt en del kontakt med hjelperen min senere også. han/hun har forresten kjeftet på meg, en gang jeg var langt nede og holdt på å ta livet av meg.. senere viste han/hun seg for meg som en farge (oransje), da jeg satt hjemme alene og var livredd. For huset vårt er hjemsøkt, og jeg er litt følsom for sånne ting. Gjenferdene (det var to), gikk og banket og bråkte i rommene rundt meg, og jeg ba om hjelp inni meg. Er fint å vite at det er noen der og passer på meg! forresten så er favorittdyret mitt ulv, men jeg liker katter utrolig godt også.

Jeg snakket med ei jente for en stund siden, som sa at hjelperen hennes hadde vist seg for henne som en fugl. Hun var helt sikker på at det var hjelperen hennes.
Så det kan jo hende at den katten var hjelperen min også, men såklart..Jeg går til psykolog, så det kan hende det bare er jeg som overreagerer også :mozilla_wink:
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Linda1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 02 Feb 2005 18:08
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tromsø

katter

Innlegg av Linda1 »

Jeg har hatt en lignende opplevelse som deg! Det var en kveld da jeg var ute og gikk tur sammen med kjæresten min. Vi hadde gått i ca 15 minutter da jeg plutselig hører et maju bak meg. Jeg snur meg rundt for å se hva som skjer og ser da en rød katt komme løpende mot meg samtidig som den mjauer intenst. Vi fortsetter å gå med katta hakk i hel og vi ler litt av at katta er så innpåsliten. Katta følger oss i kanskje 10 minutter før den stopper opp og blir stående midt i gata å se etter oss. Jeg syntes det var litt rart at ei fremmed katt skulle komme etter oss, katter er jo vanligvis litt sky. Etter ei stund bestemte vi oss for å gå hjemover og valgte da å gå en annen vei bare for moro skyld. Dette var en ganske trafikkert vei med mange biler og fotgjengere. Plutselig hører jeg et høyt maju. Jeg snur meg raskt rundt og forventer å se den røde katten igjen. Får da øye på ei hvit og svart katt med halsbånd som sitter på ei trapp. Katta ser rett på meg, går ned av trappa, over veien og mot oss. Vi snur oss og går videre. Katta følger oss akkurat på samme måte som den røde katta vi møtte tidligere. Vi bestemmer oss for å stoppe opp for å se hva den gjør. Den går rett forbi oss og stopper opp etter noen meter. Den snur seg og ser på oss og mjauer. Jeg syntes på det tidspunktet at hele greia var litt creepy...kjæresten min ler og sier at det bare er ei vanlig katt. Han tramper samtidig i bakken for å skremme den vekk. Katta ser ikke ut til å la seg skremme og går fortsatt et par meter foran oss og majuer med jevne mellomrom. Da vi nærmet oss veikrysset som går mot leiligheta vår bestemte vi oss for å gå en omvei for å komme hjem. Katten fortsetter ned den "opprinnelige" veien samtidig som vi småløper opp en annen. Da katten ser hvor vi løper, snur den og kommer etter oss i fullt firsprang. Den stopper ikke før den er foran oss igjen. Katta går foran oss hele veien hjem. Det er mange gater og kryss, og det ser virkelig ut som at den vet hvor vi skal. Den setter seg så ned på trappa vår. Vi går forbi den og lukker døra bak oss. Vi bor i en leilighet i underetasjen,så hadde katta sett inn vinduet vårt tror jeg jeg hadde svimt av :mozilla_laughing: .

Om dette er vanlig katteoppførsel eller en hjelper, er vanskelig å si, men rart vart det i allefall!
Antall ord: 478

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Hjelpere som viser seg som dyr

Innlegg av sosja »

7 skrev:Jeg har lest endel av Margit Sandemo, og hun forteller en del om hjelperen sin. Hun sier at hvis man spør hjelperen sin om et tegn på at han/hun er der, så vil man få svar om et par dager, ganske ofte viser hjelperen seg som et dyr. Favoritt-dyret ditt, om det er mulig, eller noe annet.

Uansett, så prøvde jeg dette, var vel for 1 år siden eller noe. Jeg spurte rett ut i luften om hjelperen min kunne gi meg et tegn, hvis det var noe som passet på meg..
Der og da, fikk jeg ikke noe svar. Men noen dager senere, da jeg var på vei hjem fra skolen med noen venner, så møtte vi en veldig merkelig katt. Den var svart. Og så ut som om den hadde vært i slåsskamp eller noe. Den var utrolig rar, og minte absolutt ikke om en katt i det hele tatt syntes jeg.. Vennene mine sa det også. Jeg tenkte med en gang på det jeg hadde spurt hjelperen min om. Men sa ingenting. Kameraten min prøvde å skremme katten. Men den bare satt der, rett foran kameraten min, og så dumt på han (hihi). Vi gikk videre. Jeg hadde ikke lyst til å gå fra katten, men fulgte likevel etter vennene mine. Etter vi hadde gått litt bort fra stedet der vi møtte katten, så snudde jeg meg. Og katten hadde gått litt etter oss. Sånn at jeg fikk se den. Og så satt den og stirret på meg.

Jeg tror kanskje det var hjelperen min.. Hva tror dere? Hadde vært fint med noen andres synspunkter, jeg har ikke så mange å snakke med om akkurat dette :mozilla_smile: . Hadde vært fint om dere kunne fortelle om dere's opplevelser med hjelpere som viser seg som dyr også, har bare hørt to-tre historier om dette før..
Hm, lurer på om ikke det kalles for kraftdyr, er ikke helt sikker men bare en teori. Jeg har lest noe om det hos mabon, men sida hans er ikke lenger i bruk etter som jeg forstår. Det er riktignok en stund siden jeg var innom den sida da. Men man kan jo søke på google etter kraftdyr. :mozilla_wink:
Antall ord: 386
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Creepy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 21 Apr 2005 18:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

Innlegg av Creepy »

Har en liten historie jeg også.

Jeg har alltid hatt en fornemmelse av at jeg har 3 hjelpere, vet ikke hvorfor.

Så, en dag når jeg satt ute og tok en røyk på verandaen så spurte jeg (inni meg) om hjelperen(e) mine ville vise seg. Det tok vel ikke mer enn 10 sekkunder før det plutselig landet 3 spurver på rekkverket til verandaen, der satt de og så på meg i noen sekkunder før de fløy igjenn. Jeg har fugl, og fugl er yndlingsdyret mitt.

er ganske sikker på at jeg har 3 hjelpere nå. :mozilla_smile:
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 04 Apr 2006 19:06
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av 7 »

Creepy skrev:Har en liten historie jeg også.

Jeg har alltid hatt en fornemmelse av at jeg har 3 hjelpere, vet ikke hvorfor.

Så, en dag når jeg satt ute og tok en røyk på verandaen så spurte jeg (inni meg) om hjelperen(e) mine ville vise seg. Det tok vel ikke mer enn 10 sekkunder før det plutselig landet 3 spurver på rekkverket til verandaen, der satt de og så på meg i noen sekkunder før de fløy igjenn. Jeg har fugl, og fugl er yndlingsdyret mitt.

er ganske sikker på at jeg har 3 hjelpere nå. :mozilla_smile:
Kjempefin opplevelse! Jeg har lyst til å be hjelperen min vise seg jeg og... Men vet ikke om jeg tør..
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
my

Innlegg av my »

jeg har tre hjelpere, en man som er i 40 åra, kledd i vadmel litt streng. en jente i 16 års alderen kledd i gammel dags bunad, og er full av morro. begge disse viser seg somregel ved hjørner og ofte sammen, hvor jenta står og fniser bak mannen. har også en hund/ ulv litt usikker hva, som følger meg når jeg går tur alene og det er ganske betryggende å vit at de er der.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 37
Startet: 20 Mai 2006 14:26
18

Flere

Innlegg av 23 »

I mitt tilfelle har jeg hatt flere opplevelser med spesielle dyr, altså som oppfører seg merkelig.
Da mener jeg ikke alle dyr jeg ser men noen få av de jeg har sett altså møtt.
Tror jeg riktig så tror jeg at det har noe med hjelpere å gjøre, som altfor vennlige dyr, dyr som kan sitte helt stille og stirre på meg kjempe lenge uten og i det hele tatt røre seg av flekken.
Det føles litt ekkelt når det bare sitter der og ikke gjør annet enn og glane på meg.
Antall ord: 98
Det du ikke ser er der et sted.
Noen ser det andre ser det ikke, men om det er der så ser det på deg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GhostFace
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Apr 2006 15:04
18

Innlegg av GhostFace »

har alle hjelpere??

håper for Guds skyld at det er et dyr.. kommer til å bli frighten hvis en gammal kar på 70 plutselig dukker opp på rommet mitt :mozilla_surprised:
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 19 Mai 2006 21:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Edit »

Jeg ville heller sagt at det er kraftdyr.
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links